Ik breidde op 1 augustus mijn Telenet internet abonnement uit door over te schakelen naar One for 1 Internet + Mobiel. Diezelfde dag nog ontving ik van Telenet bevestigingsmails dat mijn fysieke simkaart (met nummerbehoud) & fysieke datasimkaart verzonden waren. Na 5 werkdagen kamperen voor mijn brievenbus zonder dat diens sleuf ook maar één pakketje te slikken kreeg, besloot ik op 8 augustus de Telenet klantendienst telefonisch te contacteren om te achterhalen of zij een dergelijke wachttijd ook ongewoon vonden of mogelijks mij zouden adviseren dat ik maar beter verder ging kamperen om pas na nog eens een vijftal werkdagen van vruchteloos wachten de ongerustheid in mijn hart toe te laten.
De klantendienst medewerker aan de andere kant van de lijn bevestigde dat noch mijn nieuwe simkaart noch mijn datasimkaart reeds geactiveerd waren. Ik zei dat mijn drang om te activeren als een jeuk was waar ik niet aan krabben kon en wel om deze reden: GEEN SIMKAARTEN GEKREGEN OM TE ACTIVEREN. Daarna werd me gevraagd of ik de track & trace van PostNL toch had ontvangen? Nee dus. Het eerste dat ik van een track & trace hoorde was toen hij me die vraag stelde.' Geen probleem, kan gebeuren,' stelde ik hem gerust om daarna de suggestie te doen dat Telenet als afzender de track & trace misschien zou kunnen nagaan om zo te achterhalen wat er aan de hand was. 'Of u kan mij, de bestemmeling, nu die track & trace code even doorgeven en dan kijk ik zelf wel even,' stelde ik ook nog voor. Ai, ai, ai. 'Zo werkt het niet, meneer. U hebt weliswaar een bestelling gedaan bij Telenet, maar het is PostNL die instaat voor de verzending van die bestelling. Het is niet Telenet die u kan voorzien van de track & trace, maar PostNL. Ik denk dat het best is dat u contact opneemt met PostNL en dan euhm... hoort of zij u kunnen helpen. Of dat zij meer info hebben over de pakketten...' Op dat moment brak mijn klomp op zovéél plaatsen... Ik trachtte hem duidelijk te maken wat elke leverancier (waaronder PostNl) wel ergens in hun FAQ aan de ontvanger proberen duidelijk te maken, nl. dat in 99% van voorkomende gevallen de enige stap die een ontvanger kan nemen eruit bestaat de afzender over het probleem te informeren zodat die op zijn beurt het euvel met de bezorger kan doornemen.
Uiteindelijk vroeg mijn gesprekspartner of ik toch nog even aan de lijn wilde blijven terwijl hij ten rade ging bij zijn collega's aangaande mijn situatie. Een kwartier later kwam hij terug met de geruststellende, glasheldere mededeling dat een andere afdeling zich er mee ging bezighouden en dat ik binnen dit en 2 dagen een telefoontje van een van die medewerkers kon verwachten. Waaromtrent was niet duidelijk en tot die tijd gewoon nog iets langer wachten. En die klomp maar verder breken, want dit houdt toch geen steek. Telenet moet die track & trace code toch wel hebben, niet? Ik kan toch geen leveranciers zitten bellen aangaande een pakket waarvan ik de traceercode niet heb?
... Meer weergeven