Ik kan dit bevestigen. Ben zelf IT specialist, heb er veel verstand van. Youtube buffert niet goed. Bij het aanklikken van een video zwart beeld (video laden). Soms duurt dit 2 seconden. Soms 10+ seconden. Verbinden met een VPN of overschakelen op 4G en het probleem is weg. Snelheden (downl/upl) blijven normaal. Andere videos op andere sites spelen wel direct/snel af. Het is echt alleen YouTube. Het probleem is ontstaan 1-2 weken geleden. Direct ethernet kabel op het modem aansluiten -> zelfde probleem. Het is niet alleen wifi, ook bekabeld. Dus probleem met eigen router en/of access points is uitgesloten. Het probleem ligt 100% bij Telenet. Ikzelf had nog de CBN CV7160E modem. Die fungeert als bridge met een eigen router/configuratie. Ik heb dit YouTube buffer probleem afgelopen dagen meermaals gemeld bij de klantenservice maar die hebben er geen verstand van. òf mijn IP adres is op een of andere manier geshadow blocked bij google/youtube, of het ligt aan de ASN van telenet. Ik heb een publieke IP vernieuwing gevraagd bij telenet, maar ipv daarvan hebben ze een modem swap gedaan. Heb net nieuwe modem aangesloten (CV8560E) en in bridge modus gezet. Daarmee heb ik dus automatisch ook een nieuw publiek IP. Het Youtube probleem is er nog steeds. De klantenservice is niet op de hoogte van het probleem. Ik heb het 3 maals gemeld en niemand heeft er verstand van. Dus bij deze @Telenet, fix dit! Het probleem is al ruim 1-2 weken gaande…
... Meer weergeven