Enkele ex-collega's werken op de netwerkafdeling van Telenet en enkele collega's zijn ex-Telenet-ers dus ik heb een vrij goed zicht op hoe het netwerk van Telenet is opgebouwd. De uitleg van @Liam004 klopt. De interactiviteit van de digicorders en het verkeer van de IP boxen gaan over de LAN van Telenet. Is dus vrij simpel om IP TV box klanten een TV-only experience te geven. Ik vind het gewoon een smerige commerciële zet van Telenet. Mijn grootouders zijn enkele jaren geleden verplicht om over te schakelen van analoge TV naar Digitale TV, uiteindelijk nemen ze er play sports bij en nu worden deze oudjes verplicht om wederom een andere interface te leren gebruiken en als dat nog niet genoeg is worden ze nog eens extra op kosten gejaagd (35 euro extra als ik me niet vergis) voor iets dat ze niet nodig hebben of niet kunnen gebruiken internet) Ik zou het nog kunnen begrijpen vanuit commercieel standpunt dat ze bvb 5 euro extra per maand vragen voor TV-only klanten, maar de prijs van een volwaardig internet?!? Die mensen hebben ook maar een klein pensioen! En dan spreek ik nog niet over de bewoners van woonzorgcentra... Persoonlijk blij dat ik Telenet en hun graaicultuur jaren geleden al de rug toegekeerd heb
... Meer weergeven