Beste mede experts,
Korte schets setup: beneden in living kabel van modem naar boven slaapkamer in mijn router, dan van alle andere poorten naar al mijn toestellen waaronder de tv box.
Ik heb een tv box in mijn slaapkamer achter eigen router. Powerlines zijn **bleep**ty en onbetrouwbaar, om de zoveel botten uitval, ik wil deftige wifi boven voor mijn gsm, al de rest is bekabeld.
Telkens ik prime of netflix start op de tv box en iets stream dan word mijn volledige bandbreedte belast. Ik heb een gigabit verbinding (giga speedboost) en bij mijn weten is de tv box gecapped op max 40 Mbit. Het is mij een raadsel wrm netflix en prime (enkel op de tv box) mijn volledige bandbreedte van mijn router belast. Echt 100% belast. Surfen op gsm, pc, of eender ander toestel is onmogelijk terwijl ik netflix of prime stream.
Ik heb speedtest gedaan terwijl ik stream en het is belachelijk laag hoeveel bandbreedte er nog over blijft namelijk 0.20 mbps of lager. Vanaf het moment dat ik een stream stopzet en terug naar menu ga dan is al mijn bandbreedte opnieuw vrij.
Ik heb dit bizar gedrag niet op mijn android tv box, pc en xbox. Allemaal bekabeld verbonden met mijn router. Als ik op de pc netflix stream heb ik dit probleem niet. Ik kan gerust streamen en ondertussen iets downloaden of surfen. Dit is onmogelijk als netflix of prime streamt op de tv box.
Ik heb hiervoor naar telenet gebeld en ze weten het niet zoals gewoonlijk 🙄 Case closed en je zit daar met het probleem. Zie naar mijn vorige topics over TBO 🙄 Het is schandalig hoe weinig kennis die mannen hebben en dan heb ik het echt over TBO. Van de klantendienst verwacht ik dat wel en ben ik niet verbaasd aangezien ze maar interne basisopleiding krijgen van 3 weken maar TBO? Really?
Ik denk ni dat er daar ene tussen zit die een gsm of tv kan demonteren of eender welk elektronisch toestel dat een mobo heeft (zoals bv een boiler, was en droogmachine, kookplaat, afstandsbediening, consoles, pc's etc) de wifi antenne of cpu of ineens volledig mobo kan vervangen of indien nodig iets solderen en daarna assembleren 🙄 Zo skilled ben ik. Telkens ik voor een issue bel dan weten ze het nooit en ik word daar zo agressief van dat ik me afvraag betaal ik dan 130 maandelijks voor zo'n **bleep**ty service? Het is niet mijn taak om issues te fixen die niet aan mij liggen.
Als het aan mij zou liggen dan zou ik mezelf ni belachelijk maken door te bellen. Als ik het kan fixen dan fix ik het, als het ni aan mij ligt dan bel ik. Het ironische is dat ze het nooit weten.
Dus nee dit ligt niet aan mijn router aangezien ik dat probleem niet heb op alle andere toestellen die ook verbonden zijn met mijn router duh.
Dit lijkt me een issue met de tv box en router compatibiliteit. Een bug kan niet anders.
Niemand met eigen router met dit zelfde probleem? Of nooit op gelet?
Grt
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Netflix en prime issue op TV Box
... Meer weergeven