Ik ben op zoek naar wat contactpunten of oplossingen om onderstaand probleem aan te pakken. Sinds jaar en dag stuur ikzelf wekelijks e-mails naar een 70-tal leden van een sportclub om de planning voor het competitieweekend te communiceren. Dit is tot 2 weken geleden altijd vlekkeloos verlopen. Sinds de 2de week van november lopen wij echter tegen 2 op elkaar lijkende problemen aan. 1. Ikzelf krijg bij mijn mails een groot aantal klachten van leden dat zij mijn e-mails niet meer ontvangen (ook niet in de spam folder). 2. Een collega-bestuurslid zijn e-mails naar deze leden komen ook niet allemaal meer aan wanneer we deze verzenden in 1 keer. Probleem 1: Het mailtje zelf wordt handmatig gemaakt, bevat gewoon wat simpele tekst voor de planning van die week en wordt verzonden in de Gmail web client zonder iets speciaals mee te doen, ik voeg 70 geaddresseerden toe en verzend de e-mail. Ik verzend dit vanaf een persoonlijk gmail account met het gmail.com domein als from-address naar een varieteit van domeinen als gmail.com, telenet.be, outlook.com, etc. Op basis van de klachten die ik krijg, lijken mij de grootste problemen zich voor te doen bij telenet.be adressen en gmail.com adressen. Bij Telenet.be adressen krijg ik veel klachten van het volledig niet afleveren van de mail. Bij Gmail.com belanden al mijn mails plots in de spam folder. Stuur ik dezelfde e-mail naar een persoon die deze niet ontvangen heeft opnieuw, maar dan maar met 1 geaddresseerde dan komt deze perfect bij deze persoon aan. Gebruiken beide providers dezelfde spamfilter achterliggend die plots iets afblokt of waarin de gevoeligheid van mails naar grote groepen van geaddresseerden gevoeliger verwerkt worden? Probleem 2: Dezelfde opzet als probleem 1, maar hier wordt de e-mail vanuit een telenet.be adres zelf verzonden naar een vergelijkbare adressenlijst van onze leden. Resultaat hier is dat een hele hoop e-mails naar Gmail totaal niet afgeleverd worden (ook niet in de spam folder) en dat emails naar telenet.be als spam worden gecategoriseerd. Van één van deze e-mails in de spamfolder heb ik de .eml file kunnen opvragen en deze bevat duidelijk deze headers: X-Spamcause: dmFkZTG1SCZfh3eCiN8G8...... X-TN-Spam: YES X-TN-Spam-Flag: YES Ik heb voor beide problemen de e-mails al door https://www.mail-tester.com gehaald en kreeg perfecte scores te zien. Ik begrijp dat dit niet alles zegt, maar het zou de voor de hand liggende zaken toch al naar voren moeten brengen.
... Meer weergeven