LaurensMT
Professional Beetjesweter
LaurensMT
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
23-02-2020
11:47
|
Lid sinds: 12-12-2016
Datum laatste bezoek: 23-02-2020 11:47
Ranking
Professional Beetjesweter
13-02-2020
17:32
1
@Wheng er is maar 1 scart ingang, dus kan ik helaas geen andere proberen. @janne_man ik denk niet dat pin 8 de boosdoener is. Ik zal niet beginnen met de scart aansluitingen te openen. Ik heb alle instellingen van tv en van box overlopen en vind niets waar het aan kan liggen. Ik zal op de wijze blijven werken zoals ik nu doe met de thuisknop en zal het probleem zo laten en er verder geen tijd meer in steken. Bedankt aan iedereen voor de hulp en suggesties.
... Meer weergeven
12-02-2020
18:09
@Wheng Er staat niets ingesteld ivm beeldaanpassing (dat staat op "auto", ik heb ook al "16:9" geprobeerd maar dat brengt ook geen verandering). Verder zijn er geen settings die veranderd kunnen worden. Ik heb voor alle zekerheid het tv scherm terug naar de fabrieksinstellingen gezet, maar het probleem blijft hetzelfde. Toen ik gisteren de box activeerde zag ik enkel een volledig wit scherm, ik had wel audio (zappen had geen effect). Met de box terug op standby te zetten en terug uit standby te halen kreeg ik wel opnieuw beeld. Ik snap ook niet direct waarom het bij het andere scherm wel lukt en dat de box geen zo'n lange wachttijd nodig heeft. Als ik kijk naar de scart pin layout zie ik niet direct iets dat van het scherm terug naar de digibox zou gaan (pin 8 bepaalt blijkbaar de aspect ratio om door te geven als het 4:3 is of 16:9, maar dat is van de box naar het scherm toe). Met de AD200 had ik geen probleem met dit scherm.
... Meer weergeven
11-02-2020
17:15
720p is niet werkbaar, zoals Weng ook reeds vermeldde "als de digibox met een scartkabel is aangesloten kies je best in de beeldscherminstellingen voor 576i. Via 720p en 1080i komen de zapbalk, menu en tvgids enzo niet in beeld via de scart." Ik zal voorlopig op de huisknop en exit drukken bij het starten van de box, dat lijkt me het simpelste.
... Meer weergeven
09-02-2020
18:24
@janne_man de hoogte van het scherm bedraagt 27cm, de breedte 48cm, dus het gaat wel degelijk om een 16:9 formaat. @Master-Magic ik heb het geprobeerd met een andere scart, het resultaat is hetzelfde. Ik heb het ook met een ander TV scherm (ook een 16:9) geprobeerd om de box via scart te verbinden. Daar zie ik het oranje-gele cirkel icoontje bij het opstarten slechts enkele seconden en bij het verdwijnen van dat icoontje verdwijnen ook de zwarte balken en wordt het scherm volledig gevuld. Samengevat: TV scherm "A" via scart verbinden met digibox AD200 geeft geen problemen; verbinden met digibox AD220 geeft wel problemen (en oranje-gele icoontje blijft een langere tijd staan bij het opstarten) TV scherm "B" via scart verbinden met digibox AD220 geeft geen problemen (start initieel wel met zwarte banden wsl doordat deze digibox net met scherm "A" verbonden was, maar na een paar seconden herstelt het zichzelf). Het lijkt alsof de AD220 probeert te communiceren met het TV scherm "A", maar dat er ergens iets verkeerd loopt (oranje-gele icoontje blijft lange tijd staan), terwijl het bij scherm "B" wel lukt. Ik zal de handleiding van het TV scherm eens verder uitpluizen om te zien als ik daar iets van instellingen vind die gerelateerd kunnen zijn, hoewel het vreemd is dat het scherm wel correct werkte met een AD200.
... Meer weergeven
09-02-2020
15:40
@Wheng de instelling staat reeds op 576i, 16:9 beeldverhouding, en balken bij aanpassing. Ik moet telkens even naar het menu (thuis icoon) gaan en terug op exit drukken voordat die het beeld correct weergeeft.
... Meer weergeven
09-02-2020
11:22
Ik heb sinds eergisteren een digibox AD220 in gebruik genomen ter (verplichte) vervanging van de AD200. Deze is via scart verbonden met een breedbeeld TV. Het scherm via HDMI verbinden is niet mogelijk. De digibox is ingesteld op het breedbeeldformaat 16:9. Als de digibox opstart toont deze telkens het beeld met zwarte band boven en onder (met als gevolg dat het beeld samengedrukt lijkt doordat de verhoudingen niet meer kloppen). Bij het zappen zie ik wel de datum in de zwarte band bovenaan staan en de programma informatie deels in de zwarte band onderaan, dus de box lijkt enigszins wel te weten dat dit deel van het scherm bereikbaar is. Het vreemde is als ik op de menu (huisje) knop druk en terug op exit, dat dan het programma wel het volledige scherm terug inneemt zoals het moet zijn (zwarte balken zijn verdwenen). Van zodra de box in standby gaat en terug geactiveerd wordt, zijn de balken er terug. Zou er iemand weten als er nog iets van de instellingen veranderd moet worden? Momenteel heb ik een work-around door telkens op de menu knop te drukken en direct terug op exit, maar dit is niet zo gebruiksvriendelijk en er moet eerst gewacht worden tot het wacht-icoontje (oranje cirkeltje) bovenaan verdwenen is vooraleer er op menu gedrukt kan worden.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
aansluiting
-
beeld
-
digibox
-
instellingen
12-01-2017
10:43
2
Ondertussen lukt het terug om een flash sms te ontvangen, zowel bij mij als bij mijn collega, na zo'n grote 2 maanden dat het niet meer werkte. Aan onze kant is er niets veranderd van instellingen. PS. een flash sms is een popup scherm dat je krijgt met een boodschap op, dit type sms komt niet binnen bij de standaard berichten en wordt niet default gesaved.
... Meer weergeven
12-12-2016
09:50
Sinds een 5-tal weken kan ik geen flash sms (class 0 sms) meer ontvangen terwijl dit vroeger wel lukte. Een collega die ook Telenet klant is, kan sinds hetzelfde tijdstip ook geen flash sms meer ontvangen. Ik gebruik een Windows Phone en mijn collega Android. Indien we het proberen met een Proximus SIM kaart, lukt het wel om een flash sms te ontvangen. Als we contact opnemen met de klantendienst dan krijgen we telkens een verschillende uitleg te horen. Toen mijn collega contact opnam, kreeg hij te horen dat er aan app verantwoordelijk was voor flash sms en dat het wsl ligt aan een update van die app. Toen hij later terugbelde kreeg hij het antwoord dat flash sms geblokkeerd werd door Telenet omdat er teveel klachten waren door klanten die via die weg ongewenste reclame kregen. Toen ik contact opnam met de klantendienst (met als bedoeling om te vragen om de blokkering voor mijn nummer op te heffen) kreeg ik te horen dat langs de kant van Telenet alles OK was en dat het bericht zou moeten toekomen en dat het aan mijn instellingen ligt. Mijn argumenten dat het zowel niet meer werkt op Android als op Windows Phone en dat er niets veranderd werd aan de instellingen (en vroeger werkte het wel) en dat het wel werkt met Proximus SIM heeft geen invloed, blijkbaar ligt het aan de instellingen en is het "toevallig" dat de instellingen compatibel zijn met een Proximus SIM kaart waardoor het daarmee wel werkt. Verder konden ze me niet helpen. Is er iemand die wel nog flash sms kan ontvangen met een Telenet nummer of die zou weten wat de instellingen op de telefoon dan wel moeten zijn zodat het terug kan werken? Alvast bedankt voor jullie hulp. PS. Ik heb ook al gekeken onder de simtoepassingen als ik daar flash kon in- of uitschakelen maar daar staat flash sms niet tussen, enkel "Telenet", "Roaming", "Noodnummers" en "Taal" zijn beschikbaar.
... Meer weergeven
Berichten die LaurensMT geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 13-02-2020 17:32 | |
2 | 12-01-2017 10:43 |