Beantwoorden
bonfire33
Freshman Beetjesweter
Berichten: 10
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Installatie voor extra tv: wat zijn de opties?

Hallo

Wat in concreet wil.......We hebben momenteel een TV in de living met een digirecorder. Omdat mijn vrouw niet van de zapper af kan blijven en ik de halve avond naar de digitale TV gids zit te kijken met het voorbij zien schieten van de programma's heb ik besloten een extra TV boven te zetten.Ik wil echter geen draden door het huis laten trekken.

 

Dus de configuratie zou volgens mij kunnen zijn."Ergens" zo'n nieuwe TV box zetten.De hoofdtelevisie daarmee via HDMI daar aan aansluiten maar dan verder??????heb al van alles gehoord en gelezen maar wat is de enig ware en stabiele configuratie? Heel erg bedankt

P.S. aan welke voorwaarden zou de nieuwe TV moeten voldoen?Liefst niet met kaartje.....gewoon stekker er in.....evt chromecast in de HDMI en klaar ofzoiets....

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Zou graag een "kookboek"beschrijving hebben wat te doen

 

0 Likes
6 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Installatie voor extra tv: wat zijn de opties?

Er is een simpele en goedkope oplossing voor je probleem: de Telenet TV-app.

  1. Koop een Chromecast met Google TV, een Apple TV of iets dergelijks.
  2. Sluit deze aan op de TV en verbindt met het internet.
  3. In de Play Store of App Store download je de Telenet TV-app.
  4. Log in en kijk tv.

Niet alle zenders zijn beschikbaar, neem via je laptop ofzo eerst eens een kijkje op telenet.tv en kijk of het aanbod voldoende is.

Ook moet je zien dat er internet is in de kamer waar je de tweede tv wil zetten. Dat kan bedraad of via aan voldoende stabiel Wi-Fi signaal mocht er geen ethernet beschikbaar zijn daar.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie voor extra tv: wat zijn de opties?

Met de beperking dat je u zelf oplegt: Ik wil echter geen draden door het huis laten trekken zal je niet ver komen, tenzij er reeds iets ligt van kabel.

Je vermeld dat er beneden een Digicorder is. Een TV-Box en een Digicorder gaat niet samen. Ofwel schakel je over naar een TV-Box (met het risico van grote ontevredenheid beneden), ofwel neem je een tweede Digicorder of een Digibox ofwel laat je alles zo.

Het enige wat er in de kamer of boven is, is elektriciteit met een stopcontact. 

  a) je hebt boven nog deftige wifi: je kan dan met een pc, laptop, tablet, smartphone kijken met de Telenet tv app (of telenet.tv) en dat signaal casten naar je tv als je die andere schermen te klein vind. Hetgeen @WG94 voorstelt is dan mogelijk. TV-Box is mogelijk.

  b) je hebt geen deftige wifi in uw kamer: je zal het moeten doen met een smartphone of een 4G router met simkaart. Uw internet abonnement moet wel voldoende gigabyte hebben, want anders betaal je u blauw. Je kan dan hetzelfde doen als onder a. TV-Box is mogelijk

 c) je kan met een set powerlines (vb: Devolo Magic I of II) boven Wifi hebben als de twee vorige voorstellen geen voldoening geven en dan kan je terug alles zoals onder a. Bovendien kan je nu een Digicorder, Digibox of TV-Box (dit laatste als er beneden ook een TV-Box is) aansluiten en kijken zoals beneden. Je kan ook alles doen zoals onder a.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Installatie voor extra tv: wat zijn de opties?

@janne_man wel bij vertellen dat er coax moet zijn boven voor de TV Box want anders kijk je enkel via internet naar tv en kan je even goed eenmalig een cromecast of Apple TV aanschaffen om tv te kijken, dan kan alles blijven zoals nu is beneden ook met de digicorder.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5211
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Installatie voor extra tv: wat zijn de opties?

@Master-Magicdank u voor de terechte opmerking.

@bonfire33 

Inderdaad, Na mijn Bovendien ontbreekt er een stukje: Bovendien als je boven ook een coaxaansluiting hebt, ....

0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Installatie voor extra tv: wat zijn de opties?

Ik zou ook gewoon voor de app gaan, werkt perfect en kost niks (mits goed internet/wifi & onbeperkt data inderdaad).

Nog een kleine toevoeging: als je nieuwe TV al Android TV heeft (Sony, Philips, ...), kan je de TV app gewoon rechtstreeks hierop installeren zonder extra Chromecast of Apple TV.

Op Android TV kan je ook GoPlay (Play 4/5/6), VTM Go & VRT Max downloaden om on-demand/live programma's te kunnen kijken.

Nog een laatste tip: mocht je toch een chromecast/Apple TV willen/moeten bestellen, heb je via toestellen.telenet.be een mooie korting.


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2710
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Installatie voor extra tv: wat zijn de opties?

De goedkoopste oplossing koop een Google Chromecast  ga je niet beklagen

https://www2.telenet.be/residential/nl/toestellen/details?productId=2128979&productName=Google%20Chr...

Of wel koop je een tv   lg en samsung kan je niet doen het werkt er niet op

Voor philips opletten er zijn modellen die allen smart zijn daar gaat de app ook niet op

https://www2.telenet.be/residential/nl/toestellen/details?intcmp=ToestNav&productId=3300175&productN...

Ik weet niet of je voor witte merken bent

https://www.bol.com/be/nl/p/chiq-l40h7g-40-inch-tv-smart-tv-full-hd-1080p-randloos-ontwerp-google-tv...

 

Voor de rest moet je niets veranderen de digicorder mag je houden en je moet ook niets extra betalen

Je moet wel onbeperkt internet hebben als je veel tv kijkt

En de wifi moet goed zijn in de kamer ,op je telefoon kan je dat zien (ontvangst )

0 Likes