Beantwoorden
Petroke
Experienced Weetjesweter
Berichten: 17
WOW, overzichtelijk! Say what?! Wereld gedichtendag Alles op zijn plek!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Dag Netweters,

Ik heb in mijn mailbox een mailadres verwijderd.
Normaal gezien komt dit op een plek terecht waar ik het dan definitief kan verwijderen en dan eventueel overplaatsen naar andere mailbox.
Dit lukte altijd, tot vandaag.
Ik vind nergens meer de optie om mailadres definitief vrij te geven.
Opnieuw toevoegen lukt ook niet want dan krijg ik de melding dat mailadres reeds bestaat.
Functie verdwenen of ik ergens over ?
Iemand een oplossing aub ?

 

Titel gewijzigd door Lieselotte (mod) | Vorige titel: Vrijgave mailadres ?

 

70 reacties
Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Mailadres vrijgeven lukt niet

@Suzy 

Hier nog altijd hetzelfde probleem en dit nu al meer dan 6 maanden.
Als ik het "vermiste" e-mailadres wil toevoegen aan mijn mailbox krijg ik nog altijd de melding "Het gekozen e-mailadres is niet meer beschikbaar. Kies een ander e-mailadres."
Ook geen knop "E-mailadres vrijgeven" te bespeuren...

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Mailadres vrijgeven lukt niet

@Suzy 

 

Bedankt dat je dit mee wil opvolgen. Het is helaas nog steeds niet in orde. Wij zijn alvast volledig weg gemigreerd van de Telenet mailboxen hierdoor.

Ik begrijp dat er moeilijkheden zijn met een platformmigratie, maar we zijn intussen half juni... Ik krijg echt het gevoel dat men met het orkest gezellig probeert door te spelen op een zinkend schip, maar hoop ten harte dat ik hierin verkeerd ben! 

Ik heb vorige week nog eens gebeld met een super vriendelijke en behulpzame medewerker. Deze was op de hoogte van de OCAPI errors aangaande mailboxen en gebruikers, maar gezien de betreffende gebruiker eindigt op "@telenet.be", kon ze dit niet zelf in orde brengen en moest het verder gezet worden naar IT. Ik zou diezelfde dag nog een SMS ontvangen met een casenummer maar helaas...

Inmiddels probeer ik al 2 weken een eSim te activeren, maar gezien 1 van de 5 gebruikers "scheef hangt", lukt dit ook niet.

Ik overweeg sterk alles op te zeggen en na een week ofzo terug als nieuwe klant aan te melden. Zou dit eventueel helpen? 

avd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Het ergste is dat ze steeds beloven dat het maandag of dinsdag opgelost zal zijn van de it afdeling

al 3 keer gebeld en deze uitleg gekregen maandag of dinsdag is het opgelost

zijn nu een 4 weken verder en niets , betaal ik daarvoor 156€ per maand aan telenet ?ik wil gerust wat meer betalen dan de andere providers maar wil wel een werkend product ???

Weetnetter
Freshman Meerweter
Berichten: 74
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Na bijna 6 maanden gezeur en gezaag bij Telenet omdat mijn e-mailadres ergens was verzeild geraakt en ik het niet kon terugplaatsen naar mijn mailbox (zie vorige berichten) is het eindelijk gelukt ! Zonet nog maar eens geprobeerd om het terug te plaatsen en zowaar... gelukt !  ---> "Mailbox instellingen zijn succesvol aangepast"

avd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Mailadres vrijgeven lukt niet

hier lukt het nog altijd niet foutmelding ng.ocapi.403-OCAPI-ERR-ODCS222-errorfield na indrukken knop email adres vrijgeven

Suzy
Community Manager
Berichten: 7395
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mailadres vrijgeven lukt niet

@avd @Petroke @sammyke007 kunnen jullie via privébericht naar @Moderator het e-mailadres dat precies vrijgegeven moet worden doorsturen? Want het IT departement heeft deze informatie nodig om dit verder te onderzoeken.

@sammyke007 of heb jij geen mailboxen bij Telenet meer op dit moment? Je gaf een tijdje geleden namelijk aan dat je bent weggemigreerd van mailboxen bij Telenet. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

smalle1986
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Beste,

bij mij hetzelfde probleem.

Een test alias email adres om vrij te geven geeft dezelfde error als bij de andere personen hierboven.

Ik heb nog niet het effectieve alias adres verwijderd wegens bovenstaande problemen. zo kan ik voorlopig nog wel emails hier op ontvangen.

 

fout code = ng.ocapi.403-OCAPI-ERR-ODCS222-errorfield

dit na het klikken op de knop email adres vrijgeven.

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Mailadres vrijgeven lukt niet

Beste @Suzy , ik ben inderdaad weg gemigreerd van Telenet, maar ik heb de mailboxen nog actief staan.

PM verzonden zoals gevraagd.

Zoals verwacht is het probleem nog steeds niet verholpen. Vorige week nog een zeer vriendelijke collega van je aan de lijn gehad, die oprecht haar best deed, maar zolang IT er niets aan doet zal het niet opgelost geraken met die OCAPI errors.

Het nodige werd geregeld, maar eigenlijk wordt dit toch stilaan redelijk schandalig... Ik kan al maanden niet meer aan dat mailadres, mijn mobiel verbruik bekijken, ...

Ach ja, ooit zal het wel in orde komen zeker...

Nogmaals bedankt voor de opvolging alvast!

avd
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Handje vol! Leesbeest! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Nog eens gebeld naar Telenet met iemand met de kennis terug ticket gekregen it na 1 dag mail adressen vrij gegeven dus eindelijk opgelost 👍

Jvst
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Say what?! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Follow the reader, reader!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Ik heb sinds 23 juli 2023 hetzelfde probleem, Telenet vindt blijkbaar nog geen structurele oplossing!

Ik heb mijn belangrijkste e-mailadres verwijderd, maar na de knop "E-mail adres vrijgeven" krijg ook ik de foutmelding "ng.ocapi.403-OCAPI-ERR-ODCS222-errorfield".

Ik kan die dus niet toevoegen in mijn overgebleven mailbox. Ik heb voorlopig mijn belangrijkste accounts en contacten aangepast, maar dit is een hoop werk door de schuld van Telenet.

Al drie keer voor gebeld en men ging het "nog eens doorgeven'.

Ook contactformulier ingevuld en gedreigd met ombudsman...

Ann65
Professional Beetjesweter
Berichten: 5
Mooi, mooi! Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Moet me jammer genoeg toevoegen bij de gedupeerden. Krijg dezelfde foutmelding als ik mijn e-mailadres wil vrijgeven zodat ik kan toegevoegd worden bij een ander account. Vervelende is dat je gewoon blok zit want tijdelijk terugzetten lukt ook niet. En het is inderdaad héél frustrerend om telkens te moeten horen van telenet dat ik nog eventjes geduld zal moeten hebben. Zowel helpdesk, backoffice als IT zijn blijkbaar niet in staat om mijn gangbaar e-mailadres vrij te geven. Eén bende incapabele mensen die notabene betaald worden door telenet en reken daar de programmeurs van het nieuwe platform ook maar bij. Duidelijk geen testfase doorlopen en maar rap rap in gebruik genomen. Bestaat de mogelijkheid om iedereen die in dezelfde situatie zit te groeperen en voor te leggen aan die éné wel capabele IT-er? Tenslotte lijkt het mij wel dat iedereen op dezelfde manier geholpen kan worden???

dieterdc
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your seventh party! It's your third party!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Zelfde probleem hier - alias verwijderd om nieuwe zelfstandige account voor kind te maken, maar kan niet vrijgeven met de gekende ng.ocapi.403-OCAPI-ERR-ODCS222-errorfield.

Wat moet ik doen om dit te laten oplossen zonder 100 telefoontjes ?

Mvg,

Dieter

sammyke007
Freshman Meerweter
Berichten: 54
Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?! Star Wars Day

Mailadres vrijgeven lukt niet

20 ticketjes laten aanmaken en dan kan je hier komen vermelden binnen 6 maand dat het nog steeds niet ok is 😑. Ik vraag me echt af of heel IT collectief vertrokken is... Onbegrijpelijk 😏

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2760
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Mailadres vrijgeven lukt niet

Best nog eens duidelijk doorgeven het probleem  via e-mail

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/ik-heb-een-klacht-over-telenet-waar-kan-ik-terecht/

 

Suzy
Community Manager
Berichten: 7395
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Mailadres vrijgeven lukt niet

@Jvst @dieterdc @Ann65 kunnen jullie via een privébericht naar @Moderator even laten weten bij welk e-mailadres jullie dit ervaren? Dit issue lijkt nog altijd in onderzoek te zijn en het helpt om zoveel mogelijk voorbeelden aan te leveren zodat dit hopelijk voor iedereen met dit issue opgelost kan geraken.

Sowieso is het best dat je individueel via de klantendienst een dossier laat opmaken, dan kan het achterliggend voor je vrijgegeven worden. Dit kunnen we via De Netweters niet voor jullie doen, omdat hier ook een identiteitscontrole eerst voor moet gebeuren en op die informatie hebben wij geen zicht.


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.