Beantwoorden
Stefaan50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

geen uitgaande mails meer mogelijk

Ik krijg volgende melding 421 andre.telenet-ops.be bizsmtp 37.120.236.201 relaying dinied.

 

pop3 telenet poort 995 uitgaande mails smpt poort 25 fout (0x800ccc67) 

 

Iemand enig idee?

0 Likes
14 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen uitgaande mails meer mogelijk

@Stefaan50 

Ik weet niet of het iets gaat veranderen bij u, maar ik gebruik voor de uitgaande smtp server poort 587 met STARTTLS

EDIT: ik gebruik wel geen Outlook, ik werk met Thunderbird.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen uitgaande mails meer mogelijk

@Stefaan50 

Ik heb nog eens iets nagekeken en ben dit tegengekomen:

poort 25.JPG


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen uitgaande mails meer mogelijk

En hier nog iets:

Outlook geeft zelf aan welke poort je best gebruikt voor pop. Zie de gegevens op deze link.

Zoals je kan zien staat daar ook, net zoals bij mij, poort 587.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1678
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

geen uitgaande mails meer mogelijk

Dit zijn de poorten die je moet gebruiken als je een Outlook.com mail account hebt (vb Hotmail).

Heeft niets te maken met "Outlook" als e-mail programma.

Het is niet jouw mail client die bepaalt welke poorten en/of versleuteling je moet gebruiken, maar de mail server van jouw provider.

E-mail instellen (telenet.be)

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen uitgaande mails meer mogelijk

OK, geen discussie daarover. Maar er staat evenzeer poort 587 voor uitgaande berichten ... 😉


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefaan50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

geen uitgaande mails meer mogelijk

hallo bedankt voor bericht maar is nog niet opgelost. Ik krijg ook bovenstaande melding bij een gewoon testbericht naar mijn eigen

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen uitgaande mails meer mogelijk

@Stefaan50 

Heb je al eens de link gevolgd die @flip1953 gepost heeft?

Niet vergeten uw wijzigingen op te slaan ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefaan50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

geen uitgaande mails meer mogelijk

Ik heb geen outlook.com mail. enkel Telenet, Heb geprobeerd een nieuw mailadres te maken vanuit outlook. Krijg reeds volgende melding met mijn huidig e-mail " er is geen versleutelde verbinding met uw mailserver. Als ik dan handmatige invoer doen met Imap en smpt met de gegeven poorten heb ik nog steeds zelfde probleem

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1702
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

geen uitgaande mails meer mogelijk

@Stefaan50 De url van de SMTP is geblacklist, daarom dat je geen e-mails kan versturen. 

kristofDW_0-1700571976881.png

Kijk zeker eens naar de link dat mijn collega's netweters hier posten. 

 

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stefaan50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

geen uitgaande mails meer mogelijk

Wat moet - kan ik dan doen?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5227
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen uitgaande mails meer mogelijk

Extract uit de webpagina van Telenet over het instellen van e-mail.

janne_man_0-1700590992896.png

Als je dit volgt dan zou het moeten lukken. Het kan zijn dat uw e-mailprogramma of app ergens een afwijkende woordenschat heeft zoals STARTTLS in de plaats van TLS. Geraak je in zo een geval er niet aan uit, geeft dan hier welke mogelijkheden je hebt. In elke geval moeten de hierboven gemelde poortnummers gebruikt worden.

Stefaan50
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Verander-je-wachtwoord-dag It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party!

geen uitgaande mails meer mogelijk

Oef, Merci, bedankt, Mijn mails vertrekken weer.......

 

grts Stefaan

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5205
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen uitgaande mails meer mogelijk


@Stefaan50  schreef:

Oef, Merci, bedankt, Mijn mails vertrekken weer.......

 

grts Stefaan


Het feit dat je dit nu schrijft als reactie op de post van @janne_man toont aan dat je de link die @flip1953  aangegeven heeft en waarnaar ik ook verwezen heb nooit aangeklikt hebt. Daar staat namelijk exact wat @janne_man hier in extenso gepost heeft.

Jammer ...

EDIT: ik ben bijgevolg zo vrij geweest om eerlijkheidshalve de post van @flip1953 eveneens als oplossing te markeren.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5227
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

geen uitgaande mails meer mogelijk

off-topic

Ik heb al meermaals bemerkt dat links in berichten niet altijd bekeken worden. Ik vermoed zelfs dat een aantal gebruikers ook niet weten dat het een een onderstreepte tekst doorgaans een link is waar ze kunnen op klikken voor meer info.

Het komt frekwent voor dat in een ouder bericht de link niet meer werkt. Een extract uit de link blijft zichtbaar.