Beantwoorden
Dubrute
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Modem blijft herstarten + geen beeld op VRT meer dan

Dag iedereen

Voor ik de klantendienst inschakel wou ik hier eerst eens luisteren of er iemand een idee heeft wat het probleem zou kunnen zijn en hoe ik het best aankaart bij Telenet aangezien het niet altijd voorkomt.
Intussen is dit al een kleine 2 maanden aan de gang, eerst minder frequent maar nu begint het meer en meer voor te komen.

Mijn internet valt plots uit op sommige momenten, de modem gaat dan herstarten. Na reboot is het terug OK. Echter is dit soms 3-4 keer na elkaar.

Wat me opgevallen is, is dat wanneer mijn TV opstaat op VRT en ik daar storing op begin te zien dan weet ik dat mijn internet het ook zal gaan begeven.
Signaal van VRT op de digibox valt uit (zwart beeld met de foutmelding geen signaal) en dan valt mijn internet ook uit. Modem begint te herstarten.
Alle andere kanalen zijn OK. Enkel de VRT kanalen hebben geen signaal.

Het lijkt me dus niet aan de modem te liggen aangezien er geen verbinding is met de digibox.
Zou het kunnen dat mijn aansluiting buiten (deels) defect is geraakt? Of denken jullie toch eerder interne bekabeling?

Hopelijk kan ik hier wat tips krijgen over wat ik best doorgeef aan de klantendienst, ik wil uiteraard geen overbodige kosten moeten betalen als ik eventueel een technieker moet laten langskomen.
En aangezien het maar sporadisch is, ik heb soms urenlang geen enkel issue.. Is het wat lastig om door te geven.

Iemand raad?

Dank alvast.

Gr

5 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Modem blijft herstarten + geen beeld op VRT meer dan

Dat is duidelijk een storing op het signaal. Je kan de Telenet klantendienst vragen om je modem na te kijken, zij kunnen normaalgezien nakijken wanneer je modem herstart en waarom; alsook kunnen zij een signaaltest doen.

Aangezien zowel modem als TV last hebben lijkt het mij ofwel je "dropkabel" (de kabel tussen je NIU en de aansluiting van Telenet buitenshuis) of een probleem buitenshuis. Het is zeker mogelijk dat de storingen zich enkel manifesteren op specifieke frequenties; waardoor bvb de VRT-zenders (die zitten op dezelfde frequentie) en je modem er last van hebben zonder dat andere zenders problemen vertonen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dubrute
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Modem blijft herstarten + geen beeld op VRT meer dan

Bedankt voor je reactie! Ik nam intussen contact op met de klantendienst en die merkte op dat mijn signaal erg slecht is op sommige momenten en ze zien ook de erg frequente reboots van de modem.

Ze gaan een technieker langsturen, ik moest er zelfs niet om vragen. 

Hopelijk snel in orde, ik kom er helemaal gek van.

Ik vul dit topic nog wel aan eenmaal de herstelling is uitgevoerd en wat er precies mis was.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Modem blijft herstarten + geen beeld op VRT meer dan

@WG94 klopt dat het de dropkabel zou kunnen zijn, want ik heb hetzelfde meegemaakt.

Een nieuwe modem heeft toen niet geholpen en dan is Telenet verder gaan zoeken.

Na het aanpassen van de dropkabel en connector was het probleem voorbij. 

Het kan ook aan de coax splitter liggen die het signaal moet doorsturen.

Als deze niet goed werkt of de connector is niet meer goed (oxidatie) heb je hetzelfde probleem.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Dubrute
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Handje vol! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Modem blijft herstarten + geen beeld op VRT meer dan

Even een update, de Telenet technieker kwam langs. Vriendelijke, bekwame jonge kerel.

Heeft een stuk van mijn dropkabel buiten vervangen + de connector.

De connector aan de aansluiting buiten was zo goed als volledig defect + de volledige dropkabel naar de NIU binnen is aan het afsterven.

Hij kon die wel niet volledig vervangen, ik vermoed dat hij niet mocht boren maar heeft me wel een nieuwe kabel achtergelaten en gevraagd om zelf de boring te maken, de kabel door de muur te steken en dan opnieuw Telenet te contacteren om die te komen laten aansluiten. Zei dat als ik alles door Telenet zou laten doen het me overdreven veel zou kosten. Als ik de kabel klaar leg dan is de aansluiting gratis.

Voorlopig terug stabiel internet/beeld op VRT kanalen, nog niet weggevallen maar ga er toch werk van maken om de volledige kabel zo snel mogelijk te vervangen.

Dus jullie analyse was er "boenk op". 

Nog eens bedankt voor jullie inzicht, zo kon ik Telenet makkelijk in de juiste richting sturen waar het probleem zat.

 

Groeten

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2715
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Modem blijft herstarten + geen beeld op VRT meer dan

In de zomer met een paar vrienden is dit vlug geklaard

Als je toch moet graven leg best nog een extra wacht  buis in de grond voor de toekomst er komen zeker nog 2 kabel bij