Beantwoorden
Ex-Netweter
 

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies

Objectief: Verhoging mobiele data in ONE-bundels heeft te maken met klantenverlies. Telenet verloor tussen juli en september 6 200 ONE(up)-klanten. Een zware terugval, aangezien Telenet tussen april en juli nog 5 500 ONE(up)-klanten won.

bron: https://nl.investors.telenet.be/nl/financiele-resultaten-0

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Re: Telenet WiFree stopt vanaf 01/11/2023!

16 reacties
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies

@Ex-Netweter telenet volgt gewoon de markt, er zijn enkele spelers die hun volume verhoogt hebben dus volgt telent ook.

Jij blijft graag negatieve conclusies trekken, zou je niet beter op forums zitten van uw providers

Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies

Dat die 200 klanten stoppen met ONEup wil nog niet zeggen dat ze naar een andere provider gaan.

Ik vermoed dat een aantal mensen UP genomen hebben met het idee dat alles nu veel sneller zal gaan maar dat is natuurlijk niet zo. De vertragingen veroorzaakt door de servers en het internet zelf is veel groter dan de vertragingen veroorzaakt door het lokale deel van uw provider.

ONEup brengt pas een merkbare winst als ge meerdere zware verbruikers hebt op je aansluiting.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies


@Janneke_Dust  schreef:

Dat die 200 klanten stoppen met ONEup wil nog niet zeggen dat ze naar een andere provider gaan.


6.200 ?

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies

Zijn oudere klanten die opeens iets krijgen

Gaat niet over de ONEup produkten daar verandert niet aan

MartijnS
Freshman Veelweter
Berichten: 213
De magic number! Even demarreren... Lezersgoud. Respect! Een bus vol!

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies


@luc55  schreef:

Zijn oudere klanten die opeens iets krijgen

Gaat niet over de ONEup produkten daar verandert niet aan


Niet waar, ONE(up) klanten met een Limited simkaart krijgen nu 10GB ipv 5GB.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies

Wat objectief is:

  1. het klantenbestand is in België in de periode die  @Ex-Netweter aangeeft, gestegen met 4700 eenheden 
  2. de daling van het aantal "video" (tv en videoaanbod) en is vermklanten zet zich voort en is gedaald met 26700
  3. het aantal internet klanten is gedaald met 13600 (en over de drie voorbije trimesters samen met 21000)
  4. de vaste telefoon zit reeds langer met een krimpend klantenbestand het verlies van 23900 klanten in het derde kwartaal is van dezelfde grootte orde als dat van hezelfde kwartaal in 2022.
  5. bij de mobiele telefoon is er en verlies van 13300 aansluitingen.

Vermits het totaal aantal klanten gestegen is, en alle vier onderdelen een daling kennen, betekent dat klanten eerder voor een onderdeel weggaan dan voor alle producten die ze afnemen.  Hetzelfde voor nieuwe klanten die eerder voor een los product komen dan voor een maximale bundel.

Dat de aanslepende problemen bij Telenet hier een (sterke) negatieve invloed op hebben, valt niet te ontkennen.

Overal waar kabel ligt kan je het snelste internet van Telenet krijgen.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2711
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies

Van sommige zakken is er keuze genoeg van andere zaken niet

De mensen nemen wat ze willen tegen goede prijs of tegen hoge snelheid

valt te zien wat je nodig hebt dat zal altijd omhoog en omlaag gaan de klanten

Ook de kado's telt af en toe mee is wel minder dan tegen vroeger

Ex-Netweter
 

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies


@janne_man  schreef:

Wat objectief is:

  1. het klantenbestand is in België in de periode die  @Ex-Netweter aangeeft, gestegen met 4700 eenheden

Lol, dat is gewoon flagrant fout wat je schrijft.
Die 4700 bijkomende eenheden (homes passed) zijn woningen waar het Telenet-netwerk voor het eerst "beschikbaar" is. Dus nieuwbouw van appartementen vooral. Maar dat zijn geen klanten hé.
Het aantal klanten met een vast abonnement (Fixed-Line Customer Relationships) is vorig kwartaal met 20 700 gedaald.


@janne_man  schreef:

Vermits het totaal aantal klanten gestegen is, en alle vier onderdelen een daling kennen, betekent dat klanten eerder voor een onderdeel weggaan dan voor alle producten die ze afnemen.  Hetzelfde voor nieuwe klanten die eerder voor een los product komen dan voor een maximale bundel.


Compleet foute conclusie want het aantal klanten met minstens één vast abonnement is met 20 700 gedaald! Die klanten is Telenet helemaal kwijt. Het klantenbestand bij Telenet is dus globaal gekrompen.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies

Interpretatie van cijfers is natuurlijk vrij maar ik zie ten opzichte van het eindverslag 2022 op het einde van het 1e halfjaar van 2023

Televisieklanten + 13400

Internetklanten + 18400

Vaste telefonie - 31500

Mobiele telefonie - 8700

Voor het 3e kwartaal hebben we die cijfers nog niet. Daar spreken ze enkel van het totaal verlies aan klanten van +- 5000. Dat zijn individuele klanten. Ik zie ook dat het aantal klanten met meerdere producten stijgt. Maar aan het vast internet lijkt het verlies blijkbaar niet te liggen maar wel voornamelijk klantenverlies in de vaste telefonie en de mobiele telefonie. Voor mobiele telefonie hebben ze al gereageerd met verhoging van de datalimieten. Voor vaste telefonie kunnen ze alleen maar ondergaan. Daar is een verschuiving naar VOIP aan de gang, dus vaste telefonieklanten die op hun internetaansluiting een VOIP centrale zetten. De gemiddelde internetsneleheid van een Telenetklant is reeds boven de 246 Mbps en 39% gebruikt een lijn van meer dan 300 Mbps.  Welke providers doen momenteel beter? Cijfers graag.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies


@igvfer  schreef:

Interpretatie van cijfers is natuurlijk vrij maar ik zie ten opzichte van het eindverslag 2022 op het einde van het 1e halfjaar van 2023


Ik interpreteer niets, ik stel de realiteit vast op basis van objectieve cijfers: Telenet verliest klanten.


@igvfer  schreef:

ik zie ten opzichte van het eindverslag 2022 op het einde van het 1e halfjaar van 2023

Televisieklanten + 13400

Internetklanten + 18400

Vaste telefonie - 31500

Mobiele telefonie - 8700


Het totale aantal klanten is in die periode gestegen door de overname van Eltrona Luxemburg. De klanten van Eltrona (ongeveer 50 000) waren eind 2022 nog niet opgenomen in de cijfers. Zonder die éénmalige overname daalt het aantal klanten over die periode.


@igvfer  schreef:

Voor het 3e kwartaal hebben we die cijfers nog niet.


Jawel, die cijfers zijn gepubliceerd op 31 oktober 2023: https://nl.investors.telenet.be/nl/financiele-resultaten-0

Telenet verliest klanten, op alle vlak: internet, televisie, telefonie, mobiel. En over het laatste kwartaal nam het klantenverlies duidelijk toe.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies

Prisma woorden boek Engels - Nederlands (Belgsiche editie) subsriber intekenaar; inschrijver; abonnee.

Extract uit de gegevens van Telenet, zodat iedereen zelf kan oordelen.

janne_man_0-1699610639461.png

janne_man_1-1699610695751.png

Edit: 11:18

Extract uit het andere document van Telenetjanne_man_0-1699611496247.png

 

 

 

Ex-Netweter
 

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies

Homes passed = aansluitbare woningen (units that can be connected)

3 454 600 waarvan het laatste kwartaal 4700 nieuwe woningen in België.

Aansluitbare woningen zijn geen klanten!

En Video, Internet, Fixed-line telephony, mobile hebben allemaal dalende cijfers gedurende twee kwartalen.
In veel bedrijven mag de CEO met zo'n zwakke cijfers ophoepelen!

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies

Nog even dit om over na te denken. Provider A heeft een klant voor Televisie, zelfde klant zit bij Provider B voor internet, en bij Provider C voor mobiele telefonie. Klant beslist te bundelen bij provider B.

Resultaat: A en C verliezen elk 1 klant EN 1 produkt.

Provider B wint GEEN klant wel 2 produkten. Dus opletten met cijfers en beweringen want wie is hier de winnaar? Want als je goed leest in het rapport dat je aanhaalt. Telenet heeft uiteindelijk minder klanten maar meer klanten met 2 of meer producten. En uiteindelijk meer opbrengst per klant en dat niet alleen door de opslag. Trouwens voor ons niet belangrijk. Elk moet gaan bij de provider die bij hem past. Proximus slaat terug op in januari. Volgens de kranten terug een reden om van provider te veranderen. Wat velen zullen doen. Orange en Telenet volgen later op het jaar. Terug het zelfde scenario. Het zijn tenslotte de marketingmannen/vrouwen van de providers die terug aan de slag moeten om hun producten aantrekkelijker te maken voor de klant en op het einde van het jaar de winstcijfers moeten kunnen verhogen met minstens de inflatiecijfers.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Verhoging mobiele data in ONE gelinkt aan klantverlies


@igvfer  schreef:

Want als je goed leest in het rapport dat je aanhaalt. Telenet heeft uiteindelijk minder klanten maar meer klanten met 2 of meer producten. En uiteindelijk meer opbrengst per klant en dat niet alleen door de opslag.


Jij leest niet goed, Telenet heeft in het derde kwartaal ook 6 200 klanten met ONE-bundels verloren. (Fixed Mobile Convergence (“FMC”) households totaled 833,700 at September 30, 2023 (-6,200 in Q3 2023))

Het aantal producten per klantenrelatie (per woning) is ook licht gedaald tot 2,17 producten gemiddeld. Vorig jaar was dat nog 2,22.
Ja, 5,26% (62,42/59,3) meer opbrengst per klant in het derde kwartaal, dat is logisch na een algemene prijsverhoging in juni van 6%.

In de cijfers vind ik niet terug waarom de stijgende opbrengst aan iets anders zou kunnen liggen dan die algemene prijsverhoging. (Monthly ARPU per fixed customer relationship of €62.42 in Q3 2023, up 3.5% YoY on a reported basis as a result of the June 2023 rate increase)