41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Sinds vorige week problemen met verbinden van Telenet netwerk via Apple Watch Cellular op beide toestellen.
Voorheen was een deactivate esim via “Mijn Telenet” de oplossing. Momenteel geeft dit een fout. Ook Telenet support slaagt er niet in.
Hierdoor ben ik verplicht om altijd de telefoon mee te nemen tijdens het sporten om bereikbaar te kunnen zijn.
Zijn er nog mensen met dit probleem?
Heb zojuist contact gehad via A-desk.
Direct via Origin is de deactivatie uitgevoerd en gelukt.
Het probleem is dat activatie nog niet lukt.
Er is een call aangemaakt voor backoffice voor mijn eerste nummer met info omtrend IOS/watchOS.
De bedoeling is nu dat ik regelmatig eens bel voor de status
Fyia
na 3 weken nog steeds wachtende op een oplossing voor de cellular watches.
Me laten bellen door A-desk heeft weinig zin want ze kunnen geen status details zien van het alarm, alleen dat het nog open staat.
Op vlak van communicatie is er toch nog wat werk.
@Noelis Telkens na een update werkt mijn esim in mijn apple watch ultra ook niet meer. Ik deactiveer dan de esim in mijn telenet, wacht 24u en verwijder mijn verbinding op mijn iphone en log daar opnieuw in, een dagje erna werkt mijn esim terug
Klopt… deed ik vroeger ook.
Maar nu gaat dat niet meer.
@Noelis ik heb het twee weken geleden nog gedaan, bij de laatste update. Ik kreeg wel een foutmelding bij het activeren, maar de dag erop werkte de esim toch.
Zelfde probleem, geen oplossing.. helpdesk, service point in winkel, etc. Alles geprobeerd
Beste ,
Is toch wel een vervelend probleem , ik heb ook dit probleem met mijn apple watch .
Is thans niet moeilijk om hem te koppelen , maar de activatie loopt steeds mis.
En verwijderen op de smartwatch lukt ook prima .
Nu is mijn vraag , hoe deactiveer ik deze op MIJN TELENET , en blijft mijn simkaart op de iphone nog werkende.
Alvast bedankt
Zelfde probleem hier. Deactiveren en terug activeren helpt niet. Heb Telenet al via Whatsapp gecontacteerd maar nog geen antwoord gekregen.
@thomasa Ik heb een Business account dus kan anders zijn. Maar heb er ook even naar moeten zoeken.
Op Mijn Telenet staat er onderaan links een menu Overzicht, Internet, Mobiel.
Klik op Mobiel dan zou je een knop "Beheer je Simkaarten" moeten zien, klik daar op.
Helemaal onderaan de pagina zou er een link moeten staan om de e-sim te deactiveren.
Dit is enkel voor de Apple Watch sim. Je gewone sim blijft gewoon actief.
Maar dit werkte jammer genoeg niet voor mij.
Beste ,
Eerst en vooral , bedankt voor uw reactie .
Ga eerst uwe uitleg eens toepassen en de esim bij mijn telenet verwijderen .
Dan ga ik voor de 5de x terug proberen te activeren , indien goed of slecht , laat ik het u weten.
Heb zelf gisteren naar telenet gebeld , moet u niet vertellen hoe lang ik moest wachten op een gesprek .
En heb onmiddellijk om 8:30 gebeld , hij kon mij niet verder helpen , zelfs niets geprobeerd.
Dus , ik hou u op de hoogte .
Nogmaals bedankt
Beste johannesd,
Heb een screenshot gemaakt waar esim deactiveren zou moeten staan , staat er niet tussen.
Of , ik zit hier verkeerd .
Mvg
De A-desk medewerkers kunnen geen status opvragen. Het is nu een maand dat het niet werkt. Ik ben zelf IT’er en die apple watch geeft me de vrijheid om te sporten terwijl ik toch bereikbaar moet zijn voor de wacht.
Ik heb een klacht ingediend bij de ombudsman van Telecommunicatie. Telenet heeft 10 werkdagen om te antwoorden. Als een service niet kan geleverd worden dan hebben we recht op een financiële compensatie.
de factuur komt snel genoeg en de tarieven zijn bij de hoogste van Europa. Daar moet iets tegenover staan.
@thomasa Het deactiveren van de esim: ga naar mijn telenet en specifiek naar de sim waar de esim aan verbonden is. Nu zal je een lijst krijgen met opties die je aan of uit kan zetten, de onderste is deactiveren esim.
Na dit gedaan te hebben wacht je een dagje, vroeger kreeg je een sms als het gebeurt was, nu blijkbaar niet meer.
De dag erna verwijder je op je gsm alle telenet verbindingen en activeer je daar je esim. De laatste keer kreeg ik daar ook een error, maar de dag erna werkte de esim gewoon.
veel succes