Beantwoorden
Cul007
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

Géén of slecht 4G in het buitenland met onze One for two .

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Géén of slecht internet in het buitenland.

17 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5925
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

@Cul007 

Kun je de vraag , het probleem iets nauwkeuriger formuleren ? 

Want het buitenland is groot hé is dit in de EU of erbuiten of is dit een specifiek land of plaats waar je hinder ondervind ? En wat is dan exact het probleem wel verbinding maar die weg of kun je niet verbinden ? OOk eventueel het type toestel wat je gebruikt..? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1245
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

Daar gaan wij je helaas niet bij kunnen helpen, en Telenet waarschijnlijk ook niet. Je kan altijd eens contact opnemen met de klantendienst, maar vrees dat die weinig gaan kunnen doen. Telenet heeft enkel invloed op hun netwerk in België.

Wanneer je roamt op een buitenlands netwerk, kan de kwaliteit van de dienstverlening in dat land afwijken van de kwaliteit die je gewoon bent op het netwerk van Telenet in België. De kwaliteit van de roamingdienst is onder meer afhankelijk van de beschikbare netwerktechnologieën, de lokale netwerkdekking, de beschikbare snelheid en eventuele beperkingen die de lokale netwerkoperator toepast.

Bron: Alles wat je wil weten over roaming (telenet.be) 

Indien je in de EU bent, probeer dan zo veel mogelijk verbinding te maken met partner netwerken van Telenet. Een lijst van die partners kan je hier terugvinden onder het kopje "Roamingpartners"


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2825
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

Dit gebeurt kan je weinig aan doen

Best eens in de lokale winkel vragen welk netwerk er goed gaat en een sim kaart kopen daar

DeMMi
Moderator
Berichten: 17
Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Say what?! Tien op tien!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

Hoi @Cul007, neem inderdaad gerust even contact op met onze klantendienst zodat we jou hierbij kunnen helpen! Je kan ons bereiken via WhatsApp, Facebook Messenger, Instagram, Twitter of telefonisch via het nummer 015 66 66 66. 😉 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDeMMi | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Cul007
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Goed gevonden! Primeur! Pageturner! It's your second party!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

Ja , wij verblijven regelmatig in het zuiden van Frankrijk , en in de avond tv kijken op de iPad is bijna onmogelijk. 
we hebben twee maal 50 GB beschikbaar .

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5925
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

@Cul007 

Zelf ben ik ook net een paar dagen in Frankrijk geweest , net tegen Parijs , maar daar ondervond ik ook veel problemen met het mobiele netwerk. Nu ben ik via Proximus aangesloten maar had er ook slecht ontvangst. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 523
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

Heb One for 1. Met de gratis data-sim gebruiken we dit met 2.

Vorig jaar november in Valencia geweest.

Overal 5G en supergoede verbinding alsof je op je eigen Wifi netwerk zat!

(Een aanrader trouwens, Valencia!)

Jari_Opsomer
Experienced Meerweter
Berichten: 97
Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen! Goed bezig!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland


@patrick37  schreef:

@Cul007 

Zelf ben ik ook net een paar dagen in Frankrijk geweest , net tegen Parijs , maar daar ondervond ik ook veel problemen met het mobiele netwerk. Nu ben ik via Proximus aangesloten maar had er ook slecht ontvangst. 


Met school deze week (dinsdag) ook naar Frankrijk gegeweest, en daar ondervonden vrienden van mij bij Telenet en Proximus problemen. Ikzelf zit al enkele maanden terug bij Orange (België) en kon met elk netwerk via 4G/5G verbinden in Frankrijk. Uiteraard switchte ik als we de grens overreden automatisch naar het netwerk van Orange Frankrijk, wat veruit het beste netwerk was (overal 5G zelfs). Ik heb enkele speedtest gedaan en haalde altijd ongeveer 1200 download & 130 upload op het Orange Frankrijk netwerk. Een vriend die bij Proximus zit kon enkel met het Free netwerk verbinden dat constant een ondermaatse 4G verbinding had. Een andere vriend die klant bij Telenet is kon enkel met het SFR netwerk verbinden, met alleen maar toegang tot 3G! Belachelijk hoe Telenet nog steeds hun roaming niet op orde heeft. Ik kon met eender welk netwerk verbinden, via 5G.. (met Orange).

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2825
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

Het klopt Orange heeft nog altijd een goede ontvangst zeker in de steden van Frankrijk  en de aanbieders die het netwerk gebruiken zijn er genoeg

Voor bezoekje aan de olympische spelen weet je welke kaartje moet hebben

De rest valt te zien welk budget er over staat natuurlijk de telecom providers ze zijn maar met 4 in Frankrijk

Valt te zien wat je aanbieder heeft afgesproken in het land

Bedankt om deze info te delen   Jari_Opsomer  

GAW
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

Verleden week een weekje Reims .Elke avond Vrt kunnen kijken zonder problemen op Ipad (is sterk afhankelijk van de  provider) Ook Surfen

verliep vlot zowel op Iphone als op Ipad. Wat wel eens duidelijk mag worden is hoe het zit met het data verbruik. Ik krijg dit bericht op MY TELENET : "Je hebt bijna het maximale volume bereikt van een ‘normaal verbruik’ in de One for 1 mobile data allowance EU: eens het verbruik het volume van 40GB overschrijdt, kan je verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende facturatieperiode." Op dezelfde app (MY TELENET ) lees ik Mobile data Europa: onbeperkt. Als ik verder moet tv kijken met 512 kbps dan zal dat geen vette zijn .Dit is dan eigelijk niet onbeperkt . Mijn abonnement =ONE for 1

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 523
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

@GAW 

Dan heb je je huiswerk niet gemaakt voor je One nam.

De gebruiksregels staan duidelijk op de website ven Telenet:

https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/verbruik/wat-is-onbeperkt-surfen.html

Mobiel internet
  • Je wordt opgemerkt als intensieve gebruiker voor mobiel internet als je je mobiele data hebt opgebruikt.
    • In België krijg je met een ONE(up) ongelimiteerde simkaart 300 GB mobiele data op maximumsnelheid. Da's sowieso gigantisch veel om mobiel te surfen. Raakt die data toch op? Dan surf je gewoon verder aan een beperkte snelheid van 512 Kbps. Met een ONE(up) gelimiteerde simkaart krijg je 10 GB mobiele data. Daarna betaal je € 0,10/MB voor extra verbruik.
    • In de EU-zone (buiten België) krijg je met een ongelimiteerde ONE(up) simkaart 40 GB data aan maximumsnelheid. Daarna surf je verder aan normale snelheid voor € 0,0018/MB (incl. btw). Met een gelimiteerde ONE(up) simkaart krijg je 5 GB mobiele data. Inbegrepen data opgebruikt? Dan surf je verder aan normale snelheid voor € 0,10/MB (incl. btw). Meer info op telenet.be/internetgebruik.
    • Buiten de EU-zone gelden internationale tarieven voor mobiel datagebruik.
  • Elke simkaart heeft een eigen datapot. De totale beschikbare mobiele data in je ONE(up) wordt dus niet verdeeld over de verschillende simkaarten van je abonnement.
  • Je mobiele internetsnelheid wordt alleen vertraagd als je een intensieve gebruiker voor mobiel internet bent. Je mobiel dataverbruik heeft geen invloed op je vaste snelheden en omgekeerd.
GAW
Professional Weetjesweter
Berichten: 26
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

MY TELENET : "Je hebt bijna het maximale volume bereikt van een ‘normaal verbruik’ in de One for 1 mobile data allowance EU: eens het verbruik het volume van 40GB overschrijdt, kan je verder surfen aan een verlaagde snelheid van 512 kbps tot de volgende facturatieperiode." Er is hier dus GEEN sprake van verder surfen mits betaling.

Ik zeg enkel dat een verlaagde snelheid niet werkbaar is

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 415
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

Verleden week in UK,zeer slecht,alleen in hotel gratis wifi was goed,buiten niks.

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 415
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Géén of slechte mobiele data in het buitenland

Ja vergeten,wel mijn eigen fout,31 euro roaming kosten opgelopen

bij crossing op de ferry duinkerke-dover.Internationale water zeker.

Terug reis smartfoon uigezet.