41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Beste,
Wij hebben een tijd geleden een sim kaart geplaatst in onze alarm installatie. Het type "betaal wat je verbruikt". Op zich werkt dit goed maar we zijn de sim kaart de afgelopen maanden vergeten testen (normaal laten we het alarm even afgaan zodat we telefoon krijgen van de melding) zodat we zeker zijn dat deze niet gedeactiveerd zou worden. Maar de afgelopen maanden zijn we dit dus vergeten en bij het testen krijgen we geen telefoon meer van onze SIM kaart, deze zal dus gedeactiveerd zijn..
Zijn er mogelijkheden dat telenet de sim kaart vanop afstand terug kan heractiveren?
Ik had daarnet via whatsapp gestuurd maar die persoon wist volgens mij niet helemaal wat er allemaal mogelijk was en adviseerde om een nieuwe sim kaart te steken. Echter moet de installateur dan terugkomen volgens mij om alles in te stellen en dat zou ik toch liever vermijden...
Groeten,
Weet dat aan je simkaart , prijs volgens verbruik , een nummer gekoppeld zit. Na drie maanden zal je nummer dus gedeactiveerd worden als je niks gedaan hebt in die drie maanden om je nummer te behouden. Je voelt hem dus al aankomen , na drie maanden geen gebruik te hebben gemaakt van je nummer dan ben je die dus kwijt. Je simkaart is niet meer actief en dus ook niet bruikbaar.
In dit geval is het enige wat je kan doen een nieuwe simkaart met nummer aanvragen.
Bedankt Patrick. We kijken voor een nieuwe kaart aan te vragen.
Zet dit nu ergens (maandelijks) in een agenda dat je het niet meer vergeet!
Ik heb ook prijs volgens verbruik.
Wanneer ik de afrekening krijg van Telenet (dus maandelijks) dan bel ik 5555.
Zo behoud ik mijn nummer. In plaats daarvan kan je telkens je alarm testen.
@mysticwizard Voordat je een nieuwe simkaart/nummer aanvraagt zou ik toch eens naar een telenetcenter gaan. Whatsapp had je al geprobeerd. Misschien kunnen ze toch je sim nog (her)activeren.
zie https://www2.telenet.be/content/www-telenet-be/nl/klantenservice/weinig-gebruik-van-prijs-volgens-ve...
Ik dacht dat je ook werd verwittigd als je sim ging gedeactiveerd worden
Even puur informatief aanvullen: een mobiel nummer kan wel degelijk gereactiveerd worden. Maar er wordt altijd een nieuwe simkaart opgestuurd of meegegeven. Dit doet Telenet omdat het reactiveren op de oude simkaart voor technische problemen in de systemen kan zorgen en de reactivatie zo vertraging kan oplopen. Dus als het doel is om de simkaart niet te moeten vervangen, zal een reactivatie ook niet de oplossing zijn waarnaar je op zoek bent. 😉
Voor een reactivering heb je toch maar twee maanden tijd ? Zo hebben ze mij altijd gezegd na die twee maanden zou die mogelijkheid er niet meer zijn. Dus na drie maanden zou het niet meer kunnen tenzij er wat veranderd zou zijn.