Beantwoorden
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Wanneer overschakelen ONE for 2 naar ONE for 3?

Ik zou een goeie maand in Spanje (van 9 januari tot 13 februari)  willen gebruik maken van casting op tv. Dit verbruikt wel veel via 4G (wifi is daar niet beschikbaar....)

Je beschikt over 4O Gb per mobiel nummer.

Momenteel heb ik een onefor2 en beschik dus over 80 Gb mobiele data daar.

Mijn huidig abonnement loopt van 11 januari tot 11 februari.

Graag zou ik over genoeg data beschikken daar. (120 Gb is in feite maar genoeg voor een 1,5u tv per dag gedurende een maand)

Is het dan best dat ik overschakel op 11 januari, of kan ik wachten tot mijn 80 Gb opgebruikt zijn in mijn onefor2,

en bijvoorbeeld dan op 25 januari overschakel naar onefor3.

Is het zo dat ik dan vanaf 25 januari  opnieuw over 120 Gb zal beschikken, of enkel over "40 Gb meer" dan hetgeen ik tot die datum met mijn onefor2 verbruikt heb ?

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Wanneer ovrschakelen one for 2 naar one for 3

9 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Wanneer overschakelen ONE for 2 naar ONE for 3?

Helaas is wat jij beschrijft niet meer mogelijk.

Vorig jaar werd ONE(up) vernieuwd, waarbij iedereen z’n eigen datapot krijgt ipv één gedeelde. Helaas is deze info nog niet correct aangepast op de website van Telenet ( @Moderator kan dit nogmaals doorgegeven worden? Is misleidend, zeker voor nieuwe klanten want zelfs op de productpagina staat het fout.)

Personen die al een abonnement hadden, en geen enkele wijziging deden hebben nog steeds de gedeelde datapot; maar eens je je abonnement aanpast word je overgezet op de nieuwe structuur.

Wat je beschrijft kan uiteraard nog steeds als je het verbruik spreid over de verschillende simkaarten. Je kan dan ook eventueel gaan voor een datasim ipv een volledig derde nummer.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 534
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij?

Wanneer overschakelen ONE for 2 naar ONE for 3?


@WG94  schreef:

Helaas is wat jij beschrijft niet meer mogelijk.

Vorig jaar werd ONE(up) vernieuwd, waarbij iedereen z’n eigen datapot krijgt ipv één gedeelde. Helaas is deze info nog niet correct aangepast op de website van Telenet ( @Moderator kan dit nogmaals doorgegeven worden? Is misleidend, zeker voor nieuwe klanten want zelfs op de productpagina staat het fout.)

Personen die al een abonnement hadden, en geen enkele wijziging deden hebben nog steeds de gedeelde datapot; maar eens je je abonnement aanpast word je overgezet op de nieuwe structuur.

Wat je beschrijft kan uiteraard nog steeds als je het verbruik spreid over de verschillende simkaarten. Je kan dan ook eventueel gaan voor een datasim ipv een volledig derde nummer.


@WG94 We hebben onze collega's opnieuw een reminder gestuurd om dit aan te passen. Van zodra dit in orde is, laten we het weten. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Wanneer overschakelen ONE for 2 naar ONE for 3?

Ok,

maar als ik overschakel van onefor2 naar onefor3 bvb halverwege mijn maandelijks abonnement, worden dan de aantallen data voor buitenland opnieuw op 40 geplaatst ?

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2727
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Wanneer overschakelen ONE for 2 naar ONE for 3?

Zo te zien zal dit wel werken  en na de periode kan je weer terug slim gezien

Als de website aangepast is zal het duidelijk zijn nu zien we oude info daar heeft niemand iets aan

en foute facturen

Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Wanneer overschakelen ONE for 2 naar ONE for 3?

Ik vrees toch wel dat de reeds gebruikte data zullen afgetrokken worden van de "nieuwe" 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1137
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Wanneer overschakelen ONE for 2 naar ONE for 3?

Nee, aangezien je overgezet wordt op de nieuwe One. Daarbij heeft elke simkaart zijn eigen datapot. Als je de simkaart opzegt; dan kan je de data ook niet meer gebruiken?

Je moet het vanaf dan dus niet zien als 80 GB maar als 2x40GB (of 120 tov 3x40GB). Het lijkt me sterk dat de tellers van je bestaande simkaarten ge-reset worden in het midden van de verbruiksperiode; maar kan dit niet bevestigen noch ontkennen.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Wanneer overschakelen ONE for 2 naar ONE for 3?

Misschien weet toch iemand of de data in Europa van de sim-kaarten ge-reset worden in het midden van de verbuiksperiode als je overschakelt van onefor2 naar onefor3 ?

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1616
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Wanneer overschakelen ONE for 2 naar ONE for 3?

Bij de oude One kreeg je 2 datapotten

  • één datapot van 300GB (binnenland) + 40GB (EU) per GSM nummer. Deze datapot kon je delen met 3 SIM kaarten (2 GSM's + één data SIM)
  • de 2de SIM kost 22.15€ (95.39€ voor One for 2), de 3de SIM kost 20.02€ (115.41€ voor One for 3).

Bij de nieuwe One Up heeft iedere SIM kaart (zowel de GSM's als de data SIM) een eigen data pot (eigenlijk dus geen "pot")

  • de eerste SIM, alsook de gratis data SIM is onbeperkt (elk afzonderlijk 300 GB binnenland en 40GB EU).
  • vanaf de 2de SIM tot en met de 5de SIM moet je een keuze maken tussen 10GB of onbeperkt.
  • de 10GB optie heeft geen aparte EU datapot meer:  je hebt 10GB te gebruiken in België of in de EU.
  • als je kiest voor One for 3 (3 x onbeperkt), dan heb je in de nieuwe One 160 GB EU data (iedere SIM, ook de data SIM heeft 40 GB).

Met andere woorden:

  • oude One for 2 = één datapot van 80 GB EU
  • nieuwe One for 2 = 3 afzonderlijke datalimieten van elk 40 GB EU = 120 GB EU

@Framboos  schreef:

Misschien weet toch iemand of de data in Europa van de sim-kaarten ge-reset worden in het midden van de verbuiksperiode als je overschakelt van onefor2 naar onefor3 ?


Ik heb onlangs mijn dochter omgezet van Wigo S 3GB naar One for 2 (één SIM onbeperkt, 2de SIM 10GB).

De "datapot" van de 10GB SIM werd niet gereset, maar het verbruik tot op de dag van overschakeling werd gewoon meegeteld voor de 10GB limiet.

Ik ga ervan uit dat dit ook het geval zal zijn met het EU volume?

Framboos
Freshman Meerweter
Berichten: 138
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Wanneer overschakelen ONE for 2 naar ONE for 3?

Dus ....

Als ik het goed begrijp, zullen de data in EU niet ge-reset worden bij overschakeling naar onefor3.....

en zullen de gebruikte data meegerekend worden.

Jammer .....