Beantwoorden
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

BBC Entertainment en First terugkijk

Ben ik de enige?

Terugkijk TV is voor de nachtprogrammatie (+- 0u30 tot 6u00) van herhalingszenders BBC Entertainment en First al sinds midden januari niet meer mogelijk. En laat dat nu net het slot zijn waar wij meest naar terugkijken.

Ik heb de veel geziene maar niets ter zake doende antwoorden van de klantenservice gelezen:

- Herstart je modem eens.

- Reset je TV-box eens naar de fabrieksinstellingen.

- Het heeft te maken met uitzendrechten.

- Eerste uitzending van een programma in dat slot heeft geen terugkijk TV. Herhaling overdag wel.

- ...en jawel: Herhaling van een programma in dat slot heeft geen terugkijk TV. Eerste uitzending overdag wel.

Tot er iemand op 25 januari verder ging kijken en zag dat er wellicht een probleem is bij Telenet waardoor die nachtelijke uitzendingen niet voorzien zijn om te worden bewaard voor terugkijk.

Check zelf eens de programmagids.

4 maart: er is niets veranderd. Zucht.

 

34 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

BBC Entertainment en First terugkijk

Als ik naar de tv gids van de komende dagen kijk dan is het inderdaad elke dag zo. Dus jouw TV-box is zeker niet het probleem.

Het is geen oplossing voor je probleem, maar kijk eens of de programma's niet ook op een ander dag/tijdstip uitgezonden worden (en die uitzendingen hebben blijkbaar wel Terugkijk TV aan staan). En programma's die echt enkel tijdens die uren te zien zijn zou je misschien kunnen opnemen.

Er is een nieuwe "TV-gids meldingen" groep op De Netweters. Misschien past dit bericht beter in deze categorie @Suzy 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

BBC Entertainment en First terugkijk

Dank voor je antwoord maar dat is inderdaad NIET de oplossing.

Ik vind niet dat ik op voorhand het zendschema moet uitpluizen om te zien waar ik iets dreig te missen daar waar het voorheen probleemloos werkte.

Normaliter krijg je trouwens vooraf een bericht als je moet inboeten aan dienstverlening en doet men dat niet in het geniep...

...mocht dat hier het geval zijn maar een duiveltje zegt mij dat er gewoon iemand vergeet op de 'opname'knop te drukken bij Telenet 😉

Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 517
En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen! WOW!

BBC Entertainment en First terugkijk

@MarcVIM 

Er is nog steeds de mogelijkheid om je favoriete programma's op te nemen ipv terugkijk TV te gebruiken.

MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

BBC Entertainment en First terugkijk

Dank u, maar dat had ik wel al door. Ik kan bvb ook niét meer kijken...😯

Waarom moeten wij voor de oplossing zorgen? Als men betaalt voor terugkijk TV verwacht men dat die werkt, neen?

Maar het begint er op te lijken dat ik de enige ben die dat vindt. Misschien zou dat anders zijn mocht dit gebeuren bij de VTM of VRT.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1134
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

BBC Entertainment en First terugkijk


@MarcVIM  schreef:

maar een duiveltje zegt mij dat er gewoon iemand vergeet op de 'opname'knop te drukken bij Telenet 


Ik vermoed ook dat er iets fout loopt waardoor die programma’s niet gemarkeerd worden als beschikbaar voor Terugkijk TV

Dat is vervelend, maar wij zijn ook maar klanten, dus het enige wat wij kunnen doen is bevestigen dat we hetzelfde zien en je advies geven over alternatieven.

Het fixen kan alleen Telenet, helaas.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

BBC Entertainment en First terugkijk

@MarcVIM Soms kan dit ook te maken hebben met copywright, probeer maar eens allo allo op wtm gold terug te kijken, terwijl ze dit al zoveel keer heruitzenden lukt terugkijktv ook niet.

MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

BBC Entertainment en First terugkijk

Soms.

Maar hier zou het me ten zeerste verbazen. Zie mijn eerste bericht: er zit geen enkele lijn in wát er niet beschikbaar is.

Afleveringen 56, 58 en 62 van een reeks zijn niet beschikbaar. "Toevallig" 's nachts uitgezonden. Afleveringen 54, 57, 60 en 63 zijn wél beschikbaar. "Toevallig" overdag.

Of aflevering 3 's nachts niet beschikbaar, zes uur later overdag wel beschikbaar. Of aflevering 4 van die reeks overdag beschikbaar, zes uur later 's nachts niet.

Geloof me: ik heb samen met de Telenet mijnheer die het probleem uiteindelijk erkende alle invalshoeken bekeken: het zit niet in wát er wordt weggelaten maar puur in het tijdslot.

Je valt niet dood van zo'n probleem, maar waarom is dat na zoveel tijd nog steeds niet opgelost?

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

BBC Entertainment en First terugkijk

@MarcVIM gewoon opnemen als je dat weet, je gaat er niet van dood en er is een eenvoudige workaround.

Was alles maar zo eenvoudig

Je kan het doorgeven in de hoop dat het opgelost geraakt of je kan er ook eeuwig blijven over zagen terwijl je een eenvoudig oplossing binnen handbereik hebt.

MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

BBC Entertainment en First terugkijk

Goed om weten: als je hier een probleem aankaart ben je een zaag en moet je het zelf maar oplossen.

Geen nood: ik verspil hier geen minuut langer van jullie zéér kostbare tijd. Saluukes.

Ex-Netweter
 

BBC Entertainment en First terugkijk


@MarcVIM  schreef:

 

Je valt niet dood van zo'n probleem, maar waarom is dat na zoveel tijd nog steeds niet opgelost?


Omdat de TV-box en het bijhorende Terugkijk TV-platform een product is van Liberty Global. Telenet kan dit probleem niet zelf oplossen, maar moet een dossier openen om dit probleem te laten oplossen door een team dat ergens anders in Europa of zelfs India zit.
Bureaucratie tot en met, fouten in software blijven daardoor soms zeer lang aanslepen.
De ideale wereld bestaat niet, maar wat je zelf doet, doe je meestal beter. Met eigen opnames (en eigen opname-apparatuur) kom je dit niet tegen.

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

BBC Entertainment en First terugkijk

@MarcVIM Ik snap het probleem niet, je krijgt een eenvoudige oplossing aangeboden, waarom wil je die niet gebruiken?

TieViePee
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Complimentendag TV-box / TV-app / telenttv.be Follow the reader, reader! Leesbeest!

BBC Entertainment en First terugkijk

We (Telenet metadata team) nemen het op met de EPG data leverancier, want dit lijkt me idd een fout aan hun kant. Ik zie zelf niet in waarom er geen replay rechten zouden zijn voor de herhalingen in de vroege uurtjes ... 

MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

BBC Entertainment en First terugkijk

Dank!

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 169
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

BBC Entertainment en First terugkijk

Dag @MarcVIM,

We hadden dit zelf ook al eerder geobserveerd op verschillende BBC-kanalen en geëscaleerd naar onze metadata-aggregator, die ons de Replay-vlaggen (zoals zij die doorkrijgen vanuit de broadcasters) doorgeeft.

Zij toetsten dit af met BBC zélf, en zij gaven aan dat dit hun bewuste keuze is: we kregen gefundeerde feedback terug. Achter de schermen heeft het ook met rechten, licenties en hun commerciële belangen te maken.

Ik begrijp dat dit als kijker niet altijd de handigste situatie is, maar in dit geval is het dus aan de broadcaster om te bepalen wat wél en niet beschikbaar komt in Replay. Wij kunnen dat als operator helaas niet overrulen.

Groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet