Beantwoorden
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

BBC Entertainment en First terugkijk

Ben ik de enige?

Terugkijk TV is voor de nachtprogrammatie (+- 0u30 tot 6u00) van herhalingszenders BBC Entertainment en First al sinds midden januari niet meer mogelijk. En laat dat nu net het slot zijn waar wij meest naar terugkijken.

Ik heb de veel geziene maar niets ter zake doende antwoorden van de klantenservice gelezen:

- Herstart je modem eens.

- Reset je TV-box eens naar de fabrieksinstellingen.

- Het heeft te maken met uitzendrechten.

- Eerste uitzending van een programma in dat slot heeft geen terugkijk TV. Herhaling overdag wel.

- ...en jawel: Herhaling van een programma in dat slot heeft geen terugkijk TV. Eerste uitzending overdag wel.

Tot er iemand op 25 januari verder ging kijken en zag dat er wellicht een probleem is bij Telenet waardoor die nachtelijke uitzendingen niet voorzien zijn om te worden bewaard voor terugkijk.

Check zelf eens de programmagids.

4 maart: er is niets veranderd. Zucht.

 

34 reacties
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 169
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

BBC Entertainment en First terugkijk

Nog even een update: mijn collega van Content Acquisition heeft van onze kant uit ook contact opgenomen met BBC. Ook nu was de feedback dat dit hun policy is - en daar kunnen wij helaas niets aan overrulen.

Carl

--Metadata Engineer @Telenet
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

BBC Entertainment en First terugkijk

Hartelijk dank voor de moeite aan iedereen die hier actie voor ondernam en voor het duidelijke antwoord. En ik die dacht dat de sleutel van de oplossing bij Telenet lag.

Rare beslissing daar bij de Beeb want er zit geen enkele lijn in voor wát getroffen wordt door die nachtelijke blokkering: willekeurige afleveringen van series vallen er door weg voor terugkijk TV terwijl hun eerste- en/of heruitzending overdag wel beschikbaar is.

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

BBC Entertainment en First terugkijk

Terug kijk tv werkt niet meer na 00.00 uur op bbc first elke dag digicorder

CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 169
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

BBC Entertainment en First terugkijk

Beste @luc55,

Zoals eerder gesteld ligt de sleutel hiertoe enkel en alleen bij BBC zélf. Telenet kan deze parameters niet autonoom aanpassen: alles heeft met rechten te maken.

Carl

--Metadata Engineer @Telenet
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

BBC Entertainment en First terugkijk

Zal het aan bbc vragen het zelfde programma voor 00.00 uur kan je wel opvragen en na 05.00 uur ook

Was bij de andere bbc ook  uitgevallen in de vakantie nu werkt het weer op alle tijdstippen raar

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

BBC Entertainment en First terugkijk

Het probleem ligt bij de distributiepartners zegt bbc bbc.jpg

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1148
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

BBC Entertainment en First terugkijk

Er staat weldegelijk dat ze zelf de keuze gemaakt hebben.

Het feit dat ze de distributiepartners vermelden interpreteer ik persoonlijk als iets financieel. In de trend van  "Als de distributiepartners een hogere vergoeding zouden betalen dan zou het wel kunnen". Of met andere woorden, ze hebben bespaard door die uitzendingen niet beschikbaar te maken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

BBC Entertainment en First terugkijk

Zou wel kunnen zijn een geld kwestie  ik zie ook nu bbc entertainment nu ook na 0.00 uur ook tot 06.00 uur

ook geen terug kijk tv meer bij de ander aanbieders geen probleem

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

BBC Entertainment en First terugkijk

Uiteraard is het een geldkwestie. Denk je misschien dat de BBC geen pond meer zal betalen indien het wereldwijd mag bekeken worden? Denk je niet dat in dat geval de BBC dat ook zal doorrekenen aan zijn afnemers? Als de BBC de licentie niet heeft om buiten een bepaald gebied een bepaald programma te verspreiden dan moet je dat leren aanvaarden. Als je dat niet kan, probeer dan een overeenkomst te maken met de BBC voor u en zie dan welk bedrag je daarvoor over hebt. (Ik weet dat dit niet mogelijk is, maar je kan tenminste een gedachte experiment doen in die zin).

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

BBC Entertainment en First terugkijk

BBC  probeert aan zo veel mogelijke landen verkopen

Zelf aan australie

https://www.bbcstudios.com.au/channels

Zolang er maar geld binnen komt

De afnemer bied terug kijk tv aan of niet dat kiest hij zelf 

 

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1148
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

BBC Entertainment en First terugkijk

Dus volgens jou liegt Telenet wanneer ze jou zeggen dat ze van BBC de toestemming moeten krijgen om programma’s beschikbaar te maken voor Terugkijk TV?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
CarlAtTelenet
Freshman Veelweter
Berichten: 169
De magic number! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

BBC Entertainment en First terugkijk

Vanuit Telenet kan inderdaad ik alleen maar nogmaals aanhalen dat wij contractueel geen rechten hebben om deze bepaalde BBC-programma's in Replay aan te bieden.

Als we de rechten hadden zouden we geen enkele reden hebben om dit niet aan te bieden - integendeel, uiteraard: hoe meer content we kunnen aanbieden, hoe liever. Content is immers de hoeksteen van onze TV-producten.

Groet,
Carl

--Metadata Engineer @Telenet
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

BBC Entertainment en First terugkijk

Is het te moeilijk om te aanvaarden:

  • dat de beslissing om al dan niet terugkijk tv aan te bieden reeds vastligt in de contractuele overeenkomst tussen de aanbieder en de verdeler;
  • dat een contract voor bepaalde programma's geen beperkingen op matige beperkingen oplegt, voor andere programma's toelaat mits extra betalen en voor nog andere programma's een absolute neen geldt?

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2735
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

BBC Entertainment en First terugkijk

Dat is juist als ze niet willen dat kan  de klant is de dupe en die neemt iets anders

Bij prox loopt het hele dag door omdat ze wel willen terug kijk tv

https://www.pickx.be/nl/televisie/tv-gids

 

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1620
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

BBC Entertainment en First terugkijk

Ik begrijp niet waar deze zinloze discussie naartoe gaat, en waarschijnlijk alleen gevolg is van misverstanden.

Niet iedereen heeft de gave om zich in klare taal uit te drukken ... tot je tot de conclusie komt dat je het eigenlijk met mekaar eens zijn.

You are in violent agreement

@CarlAtTelenet  schreef:

Vanuit Telenet kan inderdaad ik alleen maar nogmaals aanhalen dat wij contractueel geen rechten hebben om deze bepaalde BBC-programma's in Replay aan te bieden.

 

Wat ik hieruit afleid:

1) het contract tussen BBC en Telenet laat niet toe bepaalde content in Replay aan te bieden

2) het contract tussen BBC en andere "distributiepartners" laat wellicht wel toe om bepaalde zaken in Replay aan te bieden.

 

Een contract is een vrijwillige overeenkomst tussen 2 partijen. 

Eens je een contract hebt (waarvoor een bepaalde prijs betaald wordt) moeten beide partijen zich aan de overeenkomst houden.

 

Als Telenet wilt dat ze meer content in Replay willen kunnen aanbieden, moet er een nieuwe overeenkomst onderhandeld worden, met de resulterende kostprijs.

Het is dus de distributiepartner die moet uitmaken of die extra kost verantwoord is, en wat de toegevoegde waarde is voor zijn aanbod.

 

Zo denk ik erover. De klant kan vrij kiezen aan welke TV provider ze hun geld willen geven...