41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Beste,
Kan ik een dect telefoon rechtstreeks laten connecteren op m'n telenet modem?
Of supporteerd de huidige modem geen DECT signalen en heb ik een telefoon met kabel nodig.
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Een DECT toestel heeft toch een basisstation. Dit kan je op de modem aansluiten in de tel1 aansluiting.
Op die manier heb je geen telefoonbedrading in huis nodig. Wel nog een oplader, anders moet je altijd naar de modem lopen om je toestel op te laden.
Je hebt ook toestellen die rechtstreeks op de modem kunnen geconecteerd worden.
Proximus heeft bijvoorbeeld een dect modem ingeboud in hun B-box 3 waardoor er zelfs geen telefoon kabel aangesloten moet worden op de modem voor de vaste lijn 😄 daarom mijn vraag of dit ook bij telenet is ingebouwd.
Daar is bij Telenet nooit iets over gezegd. Het is ook een beetje raar dat je zoiets inbouwt in een nieuw toestel en tegelijkertijd aangeeft dat het verouderde technologie is.
@louishufk Telefoon met kabel is verouderde technologie.
DECT ingeboud in een router van ISP is nieuw voor mij.
Wilt niet zeggen dat proximus dit aanbied dat het verouderde technologie is 😂 🤣
De Proximus B-box3-v, die toch al enkele jaren op de markt is, heeft inderdaad al altijd een DECT basis ingebouwd ...
Het verwonderde mij ook al dat de meest recente Telenet modems (Docsis 3.1) dat niet hebben, gezien deze toch VoIP aan boord hebben ...
Heeft uw telefoon een RJ11 aansluiting, dan kan je die verbinden met de hgw op tel.1
@Ex-Netweter
Aan de hand van jou antwoord ga ik er vanuit dat er geen DECT basis in de docsis 3.0 (witte router) is geinstalleerd aangezien het in de 3.1 ook niet zit.
Telenet heeft tot op heden geen enkele modem op de markt gebracht met een ingebouwd DECT basisstation. Ik denk ook niet dat het daar plannen toe heeft, laat staan dat er echt vraag naar zou zijn.