Beste Netweters
Beste Netweters
Ik gebruik op mijn desktop al sinds jaar en dag Outlook voor mijn e-mail. Door de jaren heen heb ik mij telkens de professionele Office aangeschaft, omdat ik voor mijn werk de verschillende onderdelen (Word, Excel, Access, Powerpoint en Outlook) intensief gebruikte. Ik wou ook thuis dezelfde programma's gebruiken, dus schafte ik telkens Office aan. Momenteel gebruik ik Office 2021 Professional Plus. Ieder zweert bij de programma's die hij het beste kent, dus emaillen doe ik sinds jaar en dag met Outlook.
Sinds een paar maanden ben ik overgeschakeld op het Nieuwe Outlook. Eerst uit niewsgierigheid maar gaandeweg ben ik het blijven gebruiken. Bij aanvang kon je makkelijk terugschakelen naar het "oude" Outlook door een knop bovenaan de balk. Dezelfde knop waarmee je de eerste sessie had geopend. Ik vind dat het nieuwe Outlook mooier oogt, en het werkt ook sneller. In het begin gaat het wat stroef en moet je de nieuwe en bestaande functionaliteiten al doende ontdekken, maar nu loopt het lekker.
Op mijn echtgenote haar laptop staat dezelfde versie van Office en uiteraard ook dezelfde onderdelen. Omdat ze haar mails vooral op de smartphone verricht, werkt ze vooral met Gmail. Ze is dus minder geïnteresseerd in het Nieuwe Outlook. Voor mezelf wou ik echter ook op de laptop het Nieuwe Outlook gebruiken. Via voornoemde knop op de bovenbalk kan ik de Nieuwe outlook openen. Er is echter een probleem op het vlak van accounts. Voor mijn mailbox werk ik met IMAP en SMTP. Het programma haalt alleen de berichten op van 1 account (deze met de extensie @Pandora.be, wat eigenlijk een alias is van het basisaccount met extensie @telenet.be). De beide andere accounts moet ik zelf toevoegen (de account van mijn echtgenote is ook een alias met extensie @telenet.be). Daar alles naar behoren werkt in het bestaande Outlook, vermoed ik dat het probleem zich situeert op het niveau van de accounts en hun wachtwoord. Het wachtwoord dat dient ingegeven om contact te leggen met de server. Ik gebruik nog steeds het wachtwoord dat ik van Telenet kreeg. Dat trouwens ook wordt gebruikt om in te loggen op Telenet en Telenet TV op onze tablets. Dat wachtwoord schijnt niet te werken voor mijn echtgenote haar account, al is het een alias van mijn account en voor dezelfde mailbox.
Weet iemand hier raad mee? Moet ik iets wijzigen aan mijn wachtwoord? Zijn er nog Netweters die het Nieuwe Outlook gebruiken, en hebben die gelijkaardige problemen?
Met vriendelijke groeten,
YvesC
Titel gewijzigd door DeMMi (mod) | Vorige titel: Nieuwe Outlook van Microsoft
... Meer weergeven