Binnenkomende mail en binnenkomende SMS zijn twee totaal verschillende dingen en worden ook zo behandeld en beheerd. Als die mail meldingen u storen, gewoon afzetten.
De melding van een SMS beheren doet ge niet in de algemene settings van de foon, dat gebeurt in de settings van de berichten zelf, volledig onafhankelijk dus. Ik heb een A3, maar dat zal voor een S8 wel gelijkaardig zijn. Vanop het hoofdscherm "berichten" aanklikken. Dan zie ik rechtsboven de fameuze drie puntjes/blokjes onder elkaar. Die drie blokjes zijn een universeel symbool voor een keuzemenu. Daarop klikken opent bijgevolg een menu met als onderste item "instellingen". Als ge daarop klikt is dan bij mijn A3 het tweede item "meldingen". Als ik daarop dan klik kan ik alle instellingen bewerken: het te spelen geluidje, al dan niet trillen, al dan niet een melding/pop-up op het scherm ...
Zoals gezegd, ik heb een A3 maar op een S8 zal het niet veel afwijken vermoed ik ..
Veel succes ermee 
StefaanH | Krak De Gustibus et Coloribus non est disputandum. Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.