YvesC
Professional Weetjesweter
YvesC
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
04-03-2025
13:32
|
Lid sinds: 19-08-2017
Datum laatste bezoek: 04-03-2025 13:32
Ranking
Professional Weetjesweter
11-05-2023
12:29
Hallo Netweters, Bedankt voor jullie respons. Ik had al de voorbereidende controles verricht maar het defect zat duidelijk buiten mijn invloedssfeer (werken op de lijn?). Ondertussen is het euvel verholpen en werkt alles weer als voorheen. Ik heb ook geprobeerd om via Whatsapp contact te zoeken met de klantendienst, maar dat lukte niet echt. Ik kon beide (Telenet en Whatsapp) niet met elkaar in verbinding krijgen. Ik dacht dat de link automatisch tot stand zou komen, maar blijkbaar moet je eerst een nieuwe groep maken. Toch bedankt voor jullie tips. Met vriendelijke groeten, YvesC
... Meer weergeven
10-05-2023
10:44
Beste Netweters Ik heb al een paar dagen een probleem met mijn vaste telefoonlijn. Ik kan niet bellen en kan ook niet opgebeld worden, het lijkt alsof de lijn dood is: ik krijg ook geen tonaliteit. Telenet met GSM bereiken via 015/666666 lukt ook al niet: extreem lange wachttijden. Ik ben dus niet bereikbaar via de vaste lijn. Weten jullie wat het probleem is? Met vriendelijke groeten, YvesC
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
bellen
11-08-2022
11:54
1
Hallo Janneke Dust, Bedankt voor je snelle respons. Ondertussen zijn mijn 2 problemen (updaten apps in de R-Link & geen signaal in de wagen op mijn S8) opgelost. Zowel jij als Janneke Dust brachten een deel van de oplossing, door me in de goede richting te leiden. Communicatie met de klanten dienst van Renault blijft moeilijk, maar uiteindelijk blijkt: dat wat zij Digital Services noemen eigenlijk TomTom Traffic en Connectivity blijkt te zijn (???). Het probleem met de aanmelding op het netwerk en de lage en zelfs afwezigheid van bereik van mijn S8, terug te brengen was tot een probleem met de Simkaart. Ik heb de Simkaart eens verwijderd afgeblazen met perslucht, terug geplaatst en alles werkte terug prima (zij het met laag bereik = 1 balkje). Bedankt allebei voor je medewerking. Groetjes, YvesC
... Meer weergeven
11-08-2022
11:52
1
Hallo DeLLIAno,Bedankt voor je antwoord. Ondertussen zijn mijn 2 problemen (updaten apps in de R-Link & geen signaal in de wagen op mijn S8) opgelost. Zowel jij als Janneke Dust brachten een deel van de oplossing, door me in de goede richting te leiden. Communicatie met de klanten dienst van Renault blijft moeilijk, maar uiteindelijk blijkt: dat wat zij Digital Services noemen eigenlijk TomTom Traffic en Connectivity blijkt te zijn (???). Het probleem met de aanmelding op het netwerk en de lage en zelfs afwezigheid van bereik van mijn S8, terug te brengen was tot een probleem met de Simkaart. Ik heb de Simkaart eens verwijderd afgeblazen met perslucht, terug geplaatst en alles werkte terug prima (zij het met laag bereik = 1 balkje). Bedankt allebei voor je medewerking. Groetjes, YvesC
... Meer weergeven
06-08-2022
15:14
Hallo DeLLiAnO, Het gaat inderdaad via een USB stick, het is een heel gedoe. Bij iedere update (verlengen van een app) moet ik de klanten dienst opbellen van Renault. Uiteindelijk lukt het wel na enkele mailtjes. Omdat nu ook de smartphone het niet meer deed, dacht ik dat de 2 problemen iets met elkaar te maken hadden. Blijkbaar niet, want ondertussen weet ik dat de app die de Fransen Digital Services noemen; eigenlijk TomTom Trafic + connectivity is. Toen ik mijn vrouw belde zat ik niet in de wagen, dat was gewoon buiten op straat. Mijn S8 gaf aan dat hij niet op het netwerk zat. Dat duidt eerder op een probleem met de Sim kaart niet? Ik wil toch eerst alle andere oplossingen uitproberen vooraleer ik van Sim kaart wissel. Zijn er nog dingen die ik kan checken of proberen in de instellingen van de S8? Ik heb de S8 al uitgeschakeld en terug opgestart (zonder resultaat). Bedankt voor je input. Misschien weet nog iemand iets om uit te proberen. Groetjes, YvesC
... Meer weergeven
03-08-2022
21:11
Beste Netweters, Eerder vandaag wou ik mijn echtgenote opbellen met mijn smartphone (een Samsung S8). Dat lukte niet, ik kreeg een foutboodschap: toestel niet aangemeld op het netwerk. Ik bevond mij toen in de Beauduinstraat in Tienen. Thuis gekomen, belde ik haar terug op en toen lukte dat wel. Is er iets mis met het Telenet netwerk in Tienen? Het is de eerste keer dat zulks mij overkomt. Moet ik iets wijzigen aan de instellingen van mijn smartphone? Ik krijg tevens geen signaal meer in mijn wagen (een Renault Scenic met R-Link 2). De computer herkent en synchroniseert mijn toestel, maar ik heb blijkbaar geen bereik en kan dus niet handenvrij bellen. Weet iemand raad om dit probleem op te lossen? Ik probeer al een tijdje de app Digital Services up te daten, maar dat lukt niet. Hiervoor ben ik in contact met de klantendienst van Renault BE-LUX. Heeft dat probleem iets met mijn aanmeldprobleem te maken? Met vriendelijke groeten, YvesC
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
mobiele dekking
12-03-2022
11:27
Hallo Stefaan, Begrijp me niet verkeerd, als ik zeg dat we er moeten leren mee leven: dan bedoel ik dat er al zovele jaren niets aan gebeurt. Dat die Franstaligen maar blijven vasthouden aan hun gedubde films en feuilletons, dat ze nog altijd niet de waarde inzien van dialogen in hun originele versie. Zelf kijk ik al jaren niet meer naar gedubde versies, als je de ogen sluit is het alsof je steeds naar dezelfde film aan het kijken bent. De vertalingen zijn meestal abominabel, alsof je een vertaalde brochure zit te lezen, zakelijk zonder enige diepgang. Groetjes, Yves
... Meer weergeven
08-03-2022
17:35
Beste Netweters, Had reeds proberen antwoorden op Firefox, maar blijkbaar werkt dat niet omwille van een of ander HTLM-probleem (Uw bericht is gewijzigd omdat er ongeldige HTML in de hoofdtekst is gevonden. De ongeldige HTML is verwijderd. Controleer het bericht en dien het opnieuw in wanneer u tevreden bent met het resultaat). Maar om terug te komen tot ons ondertiteling probleem: Jullie antwoorden bevestigen wat ik al vermoedde, nl. dat Franstaligen (ook onze Waalse vrienden die slaafs volgen wat uit Frankrijk komt) een grondige hekel hebben aan het lezen van ondertitels. Ze dubben liever alle anderstalige acteurs of actrices in films en feuilletons. Vreemd want de Engelstalige zenders bieden wel de mogelijkheid van ondertitelming aan. Toch wel storend want sommige dialogen gaan bij slechte kwaliteit van de klank en binnensmonds gemompel van de acteurs, compleet de mist in. Ik moet het geluid van mijn tv steevast 3 of 4 punten hoger zetten als ik naar Franse films of feuilletons kijk. Dan maar mee leren leven zeker? YvesC
... Meer weergeven
06-03-2022
17:11
Ik kan geen ondertitels krijgen bij sommige Franse of Franstalige zenders, met de nieuwe TV-box. Weet iemand hoe dat komt?
YvesC
Titel gewijzigd door Jolien5 (mod) | Oorspronkelijke titel: Ondertiteling
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
ondertitels
-
TV-box
-
zender
28-11-2020
10:36
1
Hallo iedereen, Audiodescriptie is bestemd voor blinden en slechtzienden, zodat ze zich iets kunnen voorstellen bij hetgeen ze horen. Groetjes, YvesC
... Meer weergeven
26-11-2020
10:52
Hallo Master-Magic, Bedankt voor je vlugge respons.😀 Ik ben al blij dat het geen hardware probleem betreft al is dat gevoel dubbel, want misschien hadden we er dan wel iets kunnen aan veranderen. Nu moeten we het enkel ondergaan en ons geluid loeihard zetten, om iets meer te verstaan van wat de acteurs zeggen. Ik vind wel dat Telenet er bij de Franse zenders zou kunnen op aandringen, om aan dit jarenlange probleem iets te doen. Ondertussen moeten zij dan maar het geluid bij het uitzenden verhogen. Bedankt voor de tip om voor de uitzendingen op RTBF op hun website na te kijken welke talen beschikbaar zijn. Ik vind het onbegrijpelijk dat de Fransen (en de Duitsers), nog steeds enkel naar films en series in gedubde versie willen kijken. Natuurlijk geldt dat in omgekeerde zin ook voor de Angelsaksische landen. Met vriendelijke groeten, YvesC☹️
... Meer weergeven
25-11-2020
19:24
Beste Netweters
Een paar dagen geleden keek ik naar een aflevering van de serie "Balthazar" op La Une. Het geluid en de kwaliteit van de dialogen was slecht (dit is trouwens zo voor alle series van Franse makelij). Mijn echtgenote en ik horen niet meer zo scherp, meestal lossen we het probleem op door het geluidsniveau van de TV te verhogen. Voor de meeste zenders staat het niveau op 19, maar voor de meeste Franstalige zenders (zeker de Franse maar ook series op de Waalse zenders) moeten we het niveau verhogen naar 25. Soms is zelfs dat onvoldoende en verstaan we niet alle dialogen, en nemen we onze toevlucht tot ondertitels via 888 van Teletekst. In het geval van bovengenoemde serie werkte Teletekst niet, niettegenstaande dat op het scherm werd aangegeven dat ondertitels via 888 beschikbaar waren. In de instellingen van de TV (een flatscreen Philips 37PFL9603) staat de ondertiteling actief en op Nederlandse taal. De decoder is een HD Digicorder (AD2100) en we hebben een Wigo 3 GB met een Play More uitbreiding. Ligt het probleem bij Telenet, de decoder of bij de Franstalige zenders? Ik stelde hetzelfde probleem ook al vast bij het bekijken van Amerikaanse films op die zenders en die in het Frans zijn gedubd.
Graag jullie reactie op dit probleem.
Met vriendelijke groeten,
YvesC
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
instellingen
-
zender
Hallo beste netweters, Wij gingen binnen 24 u van Telenet een oplossing krijgen voor ons probleem, nadat de Telenetmedewerker in het kantoor van Leuven met de techneuten contact had genomen. Mijn echtgenote kreeg 's anderendaags wel een mailtje dat het iets meer tijd zou vergen, maar we zijn ondertussen 5 dagen verder. Mijn vrouw kan nog steeds niet mailen via haar smartphone, en krijgt zelfs geen mails binnen. Terwijl dat op haar tablet (Gmail) en haar laptop (outlook 2010) wel lukt. Een nieuwe mailbox maken lukt niet en haar wachtwoord wijzigen ook niet. Nu lees ik op het forum dat er problemen zijn met de SMTP server. Om het met Shakespeare te zeggen " Is there something rotten in the kingdom of (Telenet) Denmark? Groetjes, YvesC
... Meer weergeven
Hallo Bjorn, Het probleem blijkt toch niet zo eenvoudig op te lossen, want mijn echtgenote kreeg een mailtje dat ze de oplossing nog niet voor mekaar hebben. Ze excuseren zich voor het ongemak, en laten ons zo vlug mogelijk iets weten als er iets positief uit de bus komt. Ik hoop met jullie dat die doorbraak er zo vlug mogelijk komt. Ik hou jullie op de hoogte. Groetjes, YvesC
... Meer weergeven
Hallo Bjorn, Dat lukt niet (ook daarnet niet), omdat je steeds een foutbericht krijgt "Sorry deze dienst is even niet bereikbaar, probeer het later eens opnieuw". Ik ben gisteren ook langs geweest bij Telenet in Leuven, en die slaagden er ook niet in om het WW te achterhalen of te wijzigen. Een werkgroep bij Telenet ging het probleem onderzoeken en mijn echtgenote contacteren. Toch bedankt voor je tip. Groetjes, YvesC
... Meer weergeven
Berichten die YvesC geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 04-03-2025 08:44 | |
1 | 02-09-2023 13:04 | |
1 | 11-08-2022 11:54 | |
1 | 11-08-2022 11:52 | |
1 | 28-11-2020 10:36 | |
1 | 20-02-2018 10:18 | |
2 | 24-01-2018 21:01 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
124 | 04-03-2025 08:44 | |
3048 | 02-09-2023 13:04 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig