Beantwoorden
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Wifi niet beschikbaar op smartphone

Beste,

Ik kom pas thuis van een korte vakantie. Op mijn appartement sloot ik mijn toestellen (2 smartphones en een laptop) aan op het Wifi netwerk van de eigenaar. Op 2 van de 3 toestellen kan ik zonder problemen terug naar mijn eigen Wifi netwerk. Bij mijn smartphone lukt dat ook, maar ik krijg de boodschap "internet misschien niet beschikbaar". Ik kan met mijn smartphone niet op internet, terwijl dat met alle andere apparaten wel lukt (2de smartphone, laptop, 2 tablets, desktop). Ik heb al diverse ingrepen gepleegd: heropstart smartphone, zachte reset, netwerkinstellingen resetten, herstarten in veilige modus, Telenet modem uitzetten en terug opstarten. Alles werkt (terug) prima, behalve het internet op mijn smartphone. Ik heb dus alles geprobeerd behalve mijn toestel terugzetten naar de fabrieksinstellingen, dat laatste schrikt mij wat af omdat ik dan misschien meer kwijt ben dan mij lief is. Anderzijds ben ik wel ten einde raad. Weet een van jullie hoe ik dit kan oplossen?

Met vriendelijke groeten,

YvesC

2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
2.14.0.0
 

Titel aangepast door Bjarne (Mod) | Originele titel: WiFi op mijn smartphone

 

0 Likes
12 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Wifi niet beschikbaar op smartphone

heb je eenvoudigste oplossing ook ald geprobreerd, IPHONE volledig uitschakelen en terug inschakelen.

zelfs een iphone is niet perfect.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Wifi niet beschikbaar op smartphone

Hallo Janneke,

Bedankt voor je snelle respons. Het is een android smartphone (Samsung S8). Dat is een van de eerste ingrepen die ik heb uitgevoerd: de smartphone uit- en terug inschakelen. Maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Toch bedankt voor de tip.

Groetjes,

YvesC

 

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wifi niet beschikbaar op smartphone

welke WiFi infrastructuur gebruik je thuis ?

Is dat een modem, indien ja, welk type modem is dat, of is het een modem + accesspoint en/of powerlines en/of andere WiFi units (mesh, pods, ...) ?

Ook indien extra wifi APs in use: welke types zijn dat ?

0 Likes
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Wifi niet beschikbaar op smartphone

Hallo BandR,

Bedankt voor je snelle respons.

Mijn Wifi thuisnetwerk bestaat uit een modem (Wireless modem CH7465LG-TN) + een accesspoint van Telenet type AP7465-TN). De laatste werd indertijd door een technicus van Telenet geïnstalleerd, na een checkup van mijn installatie. Al mijn andere apparaten (laptop, 2 tablets en mijn echtgenote haar smartphone) kunnen zoder problemen op internet. Mijn smartphone (Samsung S8) maakt verbinding met Wifi maar niet met het internet. Ik heb zonet nog met mijn smartphone de QR-code gescand van mijn Wifi paspoort in "mijn Telenet". Hij maakt verbinding met de modem maar ik krijg het volgend bericht: "Klaar om te verbinden wanneer de netwerkkwaliteit verbetert".

Weet jij raad?

Groetjes,

YvesC

 

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wifi niet beschikbaar op smartphone

Niet direct.

Wat mogelijk is is dat een ouder toestel, oudere wifi standaard, bvb 11n, problemen heeft om te connecteren met een recent AP, bvb wifi6, indien die zijn driver niet updated werd.

Vandaar de vraag naar welke toestellen je gebruikt, maar gezien je toestellen is dat allemaal wifi5, dus niet applicable.

Wat misschien nog een issue zou kunnen zijn is de config van je modem/AP.  Staat die ingesteld als "1 netwerk" in de Mijn Telenet ?  Of heb je aparte SSIDs en pwd ?

En wat zie je als security mode in de config (WPA2-psk mode of WPA/WPA2-PSK mode).  Kan bvb issues geven als je mixed op 2 toestellen, maar lijkt dan eerder enkel bij roaming etc.  Nog wel iets wat waard is om checken lijkt me.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Wifi niet beschikbaar op smartphone

@YvesC 

Je kan eens proberen om eerst de verbonden  toestellen eens van die verbinding af te halen en dan enkel je Samsung eens proberen en zien of je dan wel verbinding kan maken. Check ook eens goed of je wel met het goede correct netwerk verbinding maakt. 

@BandR die beveiliging protocol van WPA2 maakt niet heel veel uit. Ik heb alles thuis met WPA3 personal beveiligd en een kameraad van mij raakt met zijn Samsung S8 perfect verbinding bij mij thuis en heeft ook internet toegang. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 197
Een bus vol! Warming up? BINGO! De volle 100!

Wifi niet beschikbaar op smartphone

Het gaat ook niet om de security mode op zich, dus WPA2-PSK of mixed mode, het gaat erom om, met zelfde pwd, op verschillende toestellen, er zeker van te zijn dat de sec mode consistent wordt toegepast.

Behalve checken of 1 network is ingesteld, kan je ook gewoon ff alle extra APs uitschakelen en gewoon de test even in de burt vd modem zelf uitvoeren.

Je kan ook een "forget network" op je gsm proberen voor de SSID, en zo opnieuw laten zoeken.

 

0 Likes
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Wifi niet beschikbaar op smartphone

Hallo netweters,

Ik heb mijn probleem opgelost, door chronologisch na te gaan welke ingrepen ik de laatste week heb uitgevoerd. Ik heb in Verbindingen - Meer verbindingsinstellingen - Privé-DNS  op Automatisch gezet, die stond voordien op Hostnaam van privé-DNS-provider. Na Opslaan had ik terug internet op mijn smartphone. Al weet ik niet hoe dat voor mekaar is gekomen. Hopelijk weet iemand dat wel uit te leggenen heeft iemand er iets aan. Toch bedankt om mee te denken.

Met vriendelijke groeten,

YvesC

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Wifi niet beschikbaar op smartphone


@YvesC  schreef:

die stond voordien op Hostnaam van privé-DNS-provider.


Welke hostnaam/DNS provider was dit?


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Wifi niet beschikbaar op smartphone

Hallo WG94 | KRAK,

Dat was dns-google. Maar wat deze instelling te maken heeft met het feit, dat ik wel verbinding kon maken met mijn modem maar niet op internet kon; weet ik nog steeds niet.

Met vriendelijke groeten,

YvesC

 

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1130
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Wifi niet beschikbaar op smartphone

Je telefoon heeft een werkende DNS nodig om op het internet te verbinden met websites, je DNS zet immers domeinnamen om naar IP adressen.

Als dat niet lukt, dan denkt het toestel dat het geen verbinding heeft met het internet…


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
YvesC
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
De vlam zit erin. Verander-je-wachtwoord-dag On a roll... Dat loopt vlotjes.

Wifi niet beschikbaar op smartphone

Hallo WG94,

Bedankt voor de toelichting. Zoals reeds eerder vermeld, heb ik mijn instelling gewijzigd van dns-google naar automatisch. Dat was voldoende om mijn smartphone terug verbinding met het internet te maken.

Met vriendelijke groeten,

YvesC

0 Likes