Bieke1975
Professional Beetjesweter
Bieke1975
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
16-04-2019
14:47
|
Lid sinds: 17-02-2018
Datum laatste bezoek: 16-04-2019 14:47
Bio
Hallo, ik ben Bieke, ik ben een 42-jarige alleenstaande mama van drie prachtige dochters.
Ranking
Professional Beetjesweter
16-04-2019
08:41
@igvfer Hartelijk dank voor je uitgebreide info. Doch heb ik één kleine opmerking. Je zegt "De huur van 1 digicorder is inbegrepen de 2e is extra maar dat is nu ook zo met Whoppa.", maar ik betaal al jaren voor beide digicorders apart, dus de eerste is in mijn geval (althans niet volgens mijn factuur) al zeker niet inbegrepen in Whoppa... @janne_man Ook hartelijk dank voor jouw uitgebreide info. Wat zijn onze behoeftes? Tot zo'n drie jaar geleden waren we met 6 gezinsleden, ikzelf, mijn man, onze drie kinderen en mijn inwonende moeder. We hadden elk onze PC/Laptop en met uitzondering van mijn moeder elk onze smartphone. Zowel mijn gezin als mijn moeder hadden een digicorder. We hebben steeds gestreefd naar het snelste internet en de grootst mogelijke (lees betaalbare) downloadvolume. Drie jaar geleden heeft mijn oudste dochter het ouderlijk nest verlaten, 2 jaar geleden heeft mijn man de echtelijke woonst verlaten en enkele weken geleden is mijn 16-jarige dochter bij haar vader gaan wonen om vaker bij haar lief te kunnen zijn. Blijf ik dus nog alleen over met mijn jongste dochter en mijn inwonende moeder. Sinds kort heeft mijn moeder ook een smartphone (nog niet in gebruik) welke ik, ingeval ik ga voor de overstap naar Wigo, zou laten opnemen in mijn abonnement. Verder zijn de behoeftes de volgende : Wat internet betreft wens ik nog steeds zo snel mogelijk internet met zoveel mogelijk downloadvolume, hier word namelijk heel veel gedownload (voor onder andere mijn research) en heel veel gestreamed. Inzake digitale televisie wens ik enkel het pakket "Play" omwille van bepaalde zenders die de dochter kijkt. Verder beschik ik over een account bij Netflix. Het gebruik van 2 digicorders blijft noodzakelijk. Onze behoeften inzake onze smartphone is nogal divers. Ikzelf ben een rotsvaste sms'er, dus bellen doe ik zelden. Ik maak wel veel gebruik van bepaalde apps (bank, whatsapp, ...) en als ik weg ben (wat niet zo héél vaak is) dan gebruik ik ook mijn mobiel internet voor mijn mails, mijn gps, diverse opzoekingen, enz... Mijn dochter (13j) daarentegen die sms't veel, maakt ontzettend veel gebruik van whatsapp (chatten en bellen), kijkt gigantisch veel filmpjes op youtube en speelt superveel spelletjes. Zij is de belangrijkste reden dat ik Wigo overweeg omdat ik bij mijn huidige provider te weinig controle over haar mobiel dataverbruik heb waardoor ze vrij frequent over haar bundel zit en dat kost dan stukken van mensen. En dan is er mijn moeder, zij maakt nog steeds gebruik van een gewone gsm (zweert er bij als 68-jarige 😉 ) maar heeft onlangs van haar zus een smartphone gekregen. Deze zou ze dan in gebruik willen nemen louter om via de app te kunnen bankieren en om via whatsapp in contact te blijven met haar zuster. Als ze dan bij instapt met haar smartphone op mijn Wigo-abonnement zal ze dan de smartphone ook gebruiken indien ze naar vaste nummers moet bellen. Als ik mijn factuur bekijk betaal ik voor Whoppa (kabel + auteursrechten + Internet Fiber200 + FreePhone Europe - combinatievoordeel) zo'n €72,00. Voor de 2 digicorders betaal ik dan nog eens een extra van €18,40. Voor de Play betaal ik dan €11,95. Wat mijn sociaal tarief betreft krijg ik hiervoor zowel voor internet als telefonie een vast bedrag aan korting, ongeacht of ik iets verbruikt heb bij telefonie (ik heb al enige tijd geen telefonieverbruik meer voor de goede reden dat mijn telefoontoestel stuk is). Dus jouw stelling dat je met FreePhone Europe geen vaste kost hebt en de korting enkel van toepassing zou zijn op het verbruik klopt enigszins in mijn geval niet. Ik betaal voor FreePhone Europe elke maand een vast bedrag van €22,60 en krijg sowieso mijn korting sociaal tarief, ondanks dat ik al een hele tijd geen verbruik heb. Vriendelijke groetjes, Bieke
... Meer weergeven
15-04-2019
15:38
Beste Netweters, Ik heb een uitgebreide vraag (waarvan ik een deel vermoedelijk via de klantendienst zal moeten vragen maar ik probeer het toch eerst hier eventjes). Ik vond niet onmiddellijk het juiste bord om deze vraag te stellen dus besloot ik ze hier in de Lounge te stellen. Ik beschik momenteel over Whoppa en ben aan het overwegen om over te stappen naar Wigo. Volgende producten en kortingen/voordelen behoren tot mijn huidig abonnement : Kabel + auteursrechten Internet Fiber200 FreePhone Europe **Combinatievoordeel (korting) **Internet sociaal tarief (korting) **Vaste telefonie sociaal tarief (korting) Digitale Televisie pakket “Play” Huur digicorder -> 2 stuks Voor de GSM’s ben ik momenteel bij een andere provider maar die zou ik dan overzetten naar Telenet, vandaar mijn overweging om over te stappen naar Wigo. Het zou dan gaan om 2 sim’s mét behoud van nummer en 1 nieuwe sim. Vraag 1 : Welke van bovenstaande producten vallen weg of wijzigen, welke kortingen verlies ik en wat dien ik, als dit dan al kan, als extra bovenop de basis Wigo te nemen? Deze vraag is vooral gericht naar het achterhalen of ik het al dan niet voordeliger zou zijn om over te stappen. Vraag 2 : Deze vraag heeft betrekking tot mijn account zelf bij Telenet. Ik beschik over 2 gebruikersaccounts met bijhorende email-adressen en aliassen. Nu is mijn vraag, verlies ik deze accounts, email-adressen, aliassen en/of bijhorende emails indien ik overstap naar Wigo? Ook heb ik een webruimte met bijhorende website op één van deze gebruikersaccounts, verlies ik dit of word deze gewoon mee overgezet? Er zitten misschien enkele domme vragen bij maar ik ben een echte leek als het over de abonnementen en bijhorende producten van Telenet gaat dus ja ;D… Alvast mijn oprechte dank op voorhand voor de mensen die mij willen/kunnen verder helpen. Vriendelijke groetjes, Bieke
... Meer weergeven
22-02-2018
11:06
Hey BertXL, Hartelijk dank voor uw respons ;-). Update : Ik ben dus gisteren de modem gaan omruilen en heb nu de nieuwe (witte) modem. Vraag : De nieuw modem word op een héél andere manier opgehangen dan de oude (zwarte) en nu heb ik het volgende probleem.: de coax-kabel die van het verdeelkastje naar de modem loopt blijkt nu te kort te zijn (= ca. 15 à 20cm) als ik de modem op een degelijke wijze omhoog wil hangen. Weet iemand toevallig waar ik een kant-en-klare telenet coax-kabel met F-connectoren kan vinden van ca. 50cm? Liefst binnen een straal van zo'n 10 à 15km rond Kampenhout? Bij de Gamma ed verkopen ze wel telenet-coax-kabel maar bij deze dienen nog zelf de connectoren op de kabel gezet te worden en ik zou dat wel best kunnen maar ik vind het een beetje gek om enerzijds een kabel van 10m te kopen als ik maar 50cm nodig heb en anderzijds is het een beetje gek om het benodigd gereedschap te kopen voor iets dat ik waarschijnlijk maar één keer ga gebruiken. Vandaar dat ik hoop om ergens dus een kant-en-klare kabel met F-connectoren van ca. 50cm te kunnen kopen. Alvast mijn oprechte dank. Groetjes, Bieke
... Meer weergeven
21-02-2018
13:07
Hallokes, Hier ben ik weer :-). Na 2 volle dagen probleemloos, zonder uitvallen, internet gehad te hebben vanmorgen opgestaan en geconstateerd dat er opnieuw geen internet was :-(. Dezelfde procedure toegepast als zondagavond maar ditmaal werkt het niet meer. Ditmaal zegt probleemoplosser dat er geen connectiviteit mogelijk is met de modem dus vrees dat hij helemaal zijn geest heeft gegeven... :-(. Ik ga vandaag dus de modem omruilen en ga ineens om de witte modem vragen. Wat hoort er, naast de AC-adapter, nog allemaal specifiek bij de modem? Dit zodat ik toch zeker de zwarte modem in zijn compleetheid kan inleveren. Alvast dank op voorhand. Groetjes, Bieke
... Meer weergeven
19-02-2018
04:44
2
Eventjes een update... Aangezien ik niet het type ben om bij de pakken te blijven zitten en problemen dus graag opgelost zie ben ik maar allerlei blijven proberen. Omdat het voorstel van igvfer deed vermoeden dat het probleem niet bij de router lag maar wel degelijk bij de modem dacht ik, baat het niet dan schaad het niet, dus deed ik de poging om gewoon de modem te rebooten in de hoop dat dat misschien voldoende was. Na een reboot van modem, router en laptop had ik eindelijk bedraad internet (was al bijna een week geleden dat ik nog via LAN connectie had gekregen) en tot hiertoe (ik hou hout vast) is het nog niet weggevallen en we zijn nu toch al zo'n 5u verder... En ik heb zelfs opnieuw, via de router dus, een downloadsnelheid van 191 Mbps, de laatste weken raakte ik amper aan 6Mbps... Dus 'voorlopig' lijkt mijn probleem opgelost :-). Moest ik toch weer problemen beginnen krijgen en een reboot werkt niet meer dan zal ik de modem gewoon gaan inruilen... Bedankt alvast voor alle hulp! Groetjes, Bieke
... Meer weergeven
18-02-2018
22:38
@igvfer & @sb , Ok, Zodra ik de tijd vind (hopelijk dinsdag) zal ik mijn TN-modem gaan inruilen voor een andere. Zodra ik een nieuwe heb en deze aangekoppeld is zal ik hier laten weten of het probleem al dan niet opgelost is. P.S. : Doen ze dat zomaar, die omwisselen of gaan ze die eerst testen enzo en pas omwisselen als er effectief een probleem word gevonden? Groetjes, Bieke
... Meer weergeven
18-02-2018
17:50
@igvferschreef: De standaard of default gateway op alles die rechtstreeks naar de HGW is aangesloten zal normaal gezien 192.168.0.1 zijn. Ik vermoed dat alles die aangesloten is via uw eigen router 192.168.1.1 zal zijn. Hetgeen in het vet staat kan anders zijn. Maar het moet wel verschillende zijn anders krijg je netwerkproblemen. Is idd verschillend.
... Meer weergeven
18-02-2018
16:17
Hallo igver, Nu ja, het heeft lange tijd perfect gewerkt, zelfs toen er nog 2 extra personen hier woonden. Nu zitten we nog maar met 3 personen op het netwerk verbonden en haast nooit tezamen en al zeker niet met alle toestellen tegelijkertijd en veel filmpjes streamen word er ook al niet gedaan. Zelfs als ik helemaal alleen met enkel mijn laptop actief bezig ben op het netwerk heb ik deze problemen dus denk niet dat het aan 'overbelasting' ligt. Als ik de probleemoplossing van windows opstart krijg ik altijd dezelfde meldingen, ofwel dat de standaardgateway onbereikbaar of onbeschikbaar is ofwel een foutmelding inzake de DNS maar dit laatste is maar zéér af en toe. Momenteel zijn nog enkel de laptop 1 en de desktop via LAN aangesloten, Wi-Fi heb ik gisteren even uitgeschakeld en nog steeds heb ik hetzelfde probleem. Dus ja... aangezien ik er weinig kennis van heb weet ik niet meer wat ik nog kan/moet doen om het allemaal weer normaal werkend te krijgen... Groetjes, Bieke
... Meer weergeven
18-02-2018
15:59
Hallo SB, Welja, ik dacht toch ook al zoiets. Maar aangezien ik niet zo thuis ben in die dingen begon ik te twijfelen. De reden dat dit gescheiden dient te blijven is omdat mijn inwonende moeder op een apart netwerk moet blijven inzake privacy... zij heeft geen zaken met wat wij in ons netwerk doen en vice versa... Ik weet niet wat de juiste oorzaak is en misschien is het wel een combinatie van meerdere problemen maar ik blijf maar problemen hebben om mijn connectie te behouden, zowel bedraad als draadloos via de persoonlijke router als via de TN-modem rechtsreeks... Gisteren kreeg ik via de connectie met de TN-modem geen enkele pagina open... Dacht eerst dat het aan Chrome lag maar ook via Edge en via Firefox kreeg ik geen enkele pagina open... Dus dan maar weer mijn mobiel internet aangesproken want ook via telenethomespot of TelenetWifree krijg ik zelfs geen verbinding... Best raar allemaal.... Het lijkt hier wel behekst want op enkele weken tijd is alles hier stuk voor stuk kapot of problematisch geworden.... Alvast dank voor de reeds gegeven reacties en ook mijn dank voor diegene die mij kan helpen om de problemen op te lossen... Groetjes, Bieke
... Meer weergeven
18-02-2018
14:47
Hallo Puch, Alvast bedankt voor je reactie. De modem heeft 4 poorten dus is het een HGW. Wat dien ik dan te wijzigen aan de opstelling? Groetjes, Bieke
... Meer weergeven
17-02-2018
14:23
Hallokes, Ik heb al maanden problemen met mijn thuisnetwerk en internetontvangst en zou dus de opstelling vanaf nul terug willen opzetten op een correcte manier maar als alleenstaande moeder met een fysieke beperking vind ik de tijd maar niet om mij daar degelijk in te verdiepen. De oorspronkelijke opstelling en configuratie van het netwerk werd door mijn echtgenoot opgezet maar deze heeft een dik jaar geleden de echtelijke woonst verlaten dus nu zit ik met de gebakken peren… Dit is mijn huidige opstelling : Het is héél belangrijk dat wat op Powerline 1 (naar 2e verdiep) aangesloten is volledig gescheiden blijft van alles wat aangesloten is op de persoonlijke router (dus 2 aparte netwerken). Zowel de LAN-verbindingen als de Wi-Fi –verbindingen hebben allemaal een vast IP-adres. Op zich lijkt het mij een redelijke opstelling (denk ik dan als leek) maar ik vrees dat er in de configuratie van de router toch ergens iets niet in orde is aangezien ik al maanden veel problemen ervaar met toegang tot het thuisnetwerk op zich maar ook inzake internetconnectie. Nu sinds enkele weken vrees ik zelfs dat mijn router zijn geest aan het geven is want ik verlies constant mijn internetconnectie zowel bedraad als draadloos en krijg meestal de melding dat de standaardgateway niet bereikbaar is en heel soms een foutmelding ivm de DNS. Als ik dan de router opnieuw opstart werkt het meestal allemaal weer maar max een half uurtje later is het internet weer weg. Soms helpt het ook om de UTP-kabel uit te trekken en weer in te steken. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik de meeste problemen beginnen ervaren ben nadat win10 een update heeft gedaan. Sowieso als ik dan al internettoegang krijg is het enkel draadloos… Ik ben nu al enkele dagen aan het internetten via mijn mobiel internet maar mijn gratis data-bundel raakt zo stilaan op… Is mijn huidige opstelling een goede opstelling? Kan iemand mij helpen om alles correct te configureren? Ook dacht ik eraan dat ik misschien de firmware van de router eens moest bijwerken maar dit lijkt niet te lukken, ik krijg steeds de error code 18005 met de vermelding dat ik de verkeerde file heb gekozen maar de file komt rechtstreeks van de officiële site van de router dus daar zit ik ook met de handen in het haar. Even een opsomming van de merken en types van de belangrijkste apparaten : TN modem --> Wireless modem 3.0 (docsis) Powerline adapters --> TP-Link AV500 Persoonlijke Router --> TP-Link AC1750 Archer C7 Versie 2 Switch (oude router) --> TP-Link TL-WR1043-ND Versie 1.9 Ook met de NAS ervaar ik al maandenlang problemen maar dat hoort op een ander forum thuis ;-). Hopend dat ik alle nodige info heb meegedeeld en mijn uitleg voldoende duidelijk is dank ik jullie allen op voorhand met vriendelijke groetjes, Bieke
... Meer weergeven
Berichten die Bieke1975 geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 19-02-2018 04:44 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig