@igvfer Hartelijk dank voor je uitgebreide info. Doch heb ik één kleine opmerking. Je zegt "De huur van 1 digicorder is inbegrepen de 2e is extra maar dat is nu ook zo met Whoppa.", maar ik betaal al jaren voor beide digicorders apart, dus de eerste is in mijn geval (althans niet volgens mijn factuur) al zeker niet inbegrepen in Whoppa... @janne_man Ook hartelijk dank voor jouw uitgebreide info. Wat zijn onze behoeftes? Tot zo'n drie jaar geleden waren we met 6 gezinsleden, ikzelf, mijn man, onze drie kinderen en mijn inwonende moeder. We hadden elk onze PC/Laptop en met uitzondering van mijn moeder elk onze smartphone. Zowel mijn gezin als mijn moeder hadden een digicorder. We hebben steeds gestreefd naar het snelste internet en de grootst mogelijke (lees betaalbare) downloadvolume. Drie jaar geleden heeft mijn oudste dochter het ouderlijk nest verlaten, 2 jaar geleden heeft mijn man de echtelijke woonst verlaten en enkele weken geleden is mijn 16-jarige dochter bij haar vader gaan wonen om vaker bij haar lief te kunnen zijn. Blijf ik dus nog alleen over met mijn jongste dochter en mijn inwonende moeder. Sinds kort heeft mijn moeder ook een smartphone (nog niet in gebruik) welke ik, ingeval ik ga voor de overstap naar Wigo, zou laten opnemen in mijn abonnement. Verder zijn de behoeftes de volgende : Wat internet betreft wens ik nog steeds zo snel mogelijk internet met zoveel mogelijk downloadvolume, hier word namelijk heel veel gedownload (voor onder andere mijn research) en heel veel gestreamed. Inzake digitale televisie wens ik enkel het pakket "Play" omwille van bepaalde zenders die de dochter kijkt. Verder beschik ik over een account bij Netflix. Het gebruik van 2 digicorders blijft noodzakelijk. Onze behoeften inzake onze smartphone is nogal divers. Ikzelf ben een rotsvaste sms'er, dus bellen doe ik zelden. Ik maak wel veel gebruik van bepaalde apps (bank, whatsapp, ...) en als ik weg ben (wat niet zo héél vaak is) dan gebruik ik ook mijn mobiel internet voor mijn mails, mijn gps, diverse opzoekingen, enz... Mijn dochter (13j) daarentegen die sms't veel, maakt ontzettend veel gebruik van whatsapp (chatten en bellen), kijkt gigantisch veel filmpjes op youtube en speelt superveel spelletjes. Zij is de belangrijkste reden dat ik Wigo overweeg omdat ik bij mijn huidige provider te weinig controle over haar mobiel dataverbruik heb waardoor ze vrij frequent over haar bundel zit en dat kost dan stukken van mensen. En dan is er mijn moeder, zij maakt nog steeds gebruik van een gewone gsm (zweert er bij als 68-jarige 😉 ) maar heeft onlangs van haar zus een smartphone gekregen. Deze zou ze dan in gebruik willen nemen louter om via de app te kunnen bankieren en om via whatsapp in contact te blijven met haar zuster. Als ze dan bij instapt met haar smartphone op mijn Wigo-abonnement zal ze dan de smartphone ook gebruiken indien ze naar vaste nummers moet bellen. Als ik mijn factuur bekijk betaal ik voor Whoppa (kabel + auteursrechten + Internet Fiber200 + FreePhone Europe - combinatievoordeel) zo'n €72,00. Voor de 2 digicorders betaal ik dan nog eens een extra van €18,40. Voor de Play betaal ik dan €11,95. Wat mijn sociaal tarief betreft krijg ik hiervoor zowel voor internet als telefonie een vast bedrag aan korting, ongeacht of ik iets verbruikt heb bij telefonie (ik heb al enige tijd geen telefonieverbruik meer voor de goede reden dat mijn telefoontoestel stuk is). Dus jouw stelling dat je met FreePhone Europe geen vaste kost hebt en de korting enkel van toepassing zou zijn op het verbruik klopt enigszins in mijn geval niet. Ik betaal voor FreePhone Europe elke maand een vast bedrag van €22,60 en krijg sowieso mijn korting sociaal tarief, ondanks dat ik al een hele tijd geen verbruik heb. Vriendelijke groetjes, Bieke
... Meer weergeven