Beantwoorden
Bieke1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Thuisnetwerk opnieuw instellen

Hallokes,

 

Ik heb al maanden problemen met mijn thuisnetwerk en internetontvangst en zou dus de opstelling vanaf nul terug willen opzetten op een correcte manier maar als alleenstaande moeder met een fysieke beperking vind ik de tijd maar niet om mij daar degelijk in te verdiepen.

De oorspronkelijke opstelling en configuratie van het netwerk werd door mijn echtgenoot opgezet maar deze heeft een dik jaar geleden de echtelijke woonst verlaten dus nu zit ik met de gebakken peren…

Dit is mijn huidige opstelling :

 Opstelling_thuisnetwerk_dd_17-02-2018.jpg

 

 

 

 

Het is héél belangrijk dat wat op Powerline 1 (naar 2e verdiep) aangesloten is volledig gescheiden blijft van alles wat aangesloten is op de persoonlijke router (dus 2 aparte netwerken).

Zowel de LAN-verbindingen als de Wi-Fi –verbindingen hebben allemaal een vast IP-adres.

Op zich lijkt het mij een redelijke opstelling (denk ik dan als leek) maar ik vrees dat er in de configuratie van de router toch ergens iets niet in orde is aangezien ik al maanden veel problemen ervaar met toegang tot het thuisnetwerk op zich maar ook inzake internetconnectie.

Nu sinds enkele weken vrees ik zelfs dat mijn router zijn geest aan het geven is want ik verlies constant mijn internetconnectie zowel bedraad als draadloos en krijg meestal de melding dat de standaardgateway niet bereikbaar is en heel soms een foutmelding ivm de DNS. Als ik dan de router opnieuw opstart werkt het meestal allemaal weer maar max een half uurtje later is het internet weer weg. Soms helpt het ook om de UTP-kabel uit te trekken en weer in te steken. Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij zeggen dat ik de meeste problemen beginnen ervaren ben nadat win10 een update heeft gedaan. Sowieso als ik dan al internettoegang krijg is het enkel draadloos…

Ik ben nu al enkele dagen aan het internetten via mijn mobiel internet maar mijn gratis data-bundel raakt zo stilaan op…

 

Is mijn huidige opstelling een goede opstelling?

Kan iemand mij helpen om alles correct te configureren?

 

Ook dacht ik eraan dat ik misschien de firmware van de router eens moest bijwerken maar dit lijkt niet te lukken, ik krijg steeds de error code 18005 met de vermelding dat ik de verkeerde file heb gekozen maar de file komt rechtstreeks van de officiële site van de router dus daar zit ik ook met de handen in het haar.

 

Even een opsomming van de merken en types van de belangrijkste apparaten :

 

TN modem --> Wireless modem 3.0 (docsis)

Powerline adapters --> TP-Link AV500

Persoonlijke Router --> TP-Link AC1750 Archer C7 Versie 2

Switch (oude router) --> TP-Link TL-WR1043-ND Versie 1.9

 

Ook met de NAS ervaar ik al maandenlang problemen maar dat hoort op een ander forum thuis ;-).

 

 

Hopend dat ik alle nodige info heb meegedeeld en mijn uitleg voldoende duidelijk is dank ik jullie allen op voorhand met vriendelijke groetjes,

 

Bieke

 

0 Likes
20 reacties
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Thuisnetwerk opnieuw instellen

De TN modem herstarten is inderdaad één van de dingen die je moet doen als je problemen hebt met je netwerk. 

Trouwens de eigen router regelmatig herstarten zal de werking ook ten goede komen.

Weer een les geleerd, hopelijk blijft het nu goed draaien.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Suzy
Community Manager
Berichten: 7382
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Thuisnetwerk opnieuw instellen

@Bieke1975 we hopen met je mee! 


Wil toch even benoemen hoe super het is dat je meteen alle nodige informatie duidelijk hebt meegegeven in je vraag. Een mooi voorbeeld van duidelijke communicatie.

 

Kudos langs onze kant! 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Bieke1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Thuisnetwerk opnieuw instellen

Hallokes,

 

Hier ben ik weer :-).

Na 2 volle dagen probleemloos, zonder uitvallen, internet gehad te hebben

vanmorgen opgestaan en geconstateerd dat er opnieuw geen internet was :-(.

Dezelfde procedure toegepast als zondagavond maar ditmaal werkt het niet

meer.

Ditmaal zegt probleemoplosser dat er geen connectiviteit mogelijk is met de

modem dus vrees dat hij helemaal zijn geest heeft gegeven... :-(.

 

Ik ga vandaag dus de modem omruilen en ga ineens om de witte modem vragen.

Wat hoort er, naast de AC-adapter, nog allemaal specifiek bij de modem?

Dit zodat ik toch zeker de zwarte modem in zijn compleetheid kan inleveren.

 

Alvast dank op voorhand.

 

Groetjes,

Bieke

0 Likes
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Thuisnetwerk opnieuw instellen

Gewoon de modem en de adapter is normaal voldoende om in te leveren.


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Bieke1975
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Mooi, mooi! Primeur! It's your fourth party! Pageturner!

Thuisnetwerk opnieuw instellen

Hey BertXL,

 

Hartelijk dank voor uw respons ;-).

 

 

 

Update : Ik ben dus gisteren de modem gaan omruilen en heb nu de nieuwe (witte) modem.

 

Vraag : De nieuw modem word op een héél andere manier opgehangen dan de oude (zwarte) en nu heb ik het volgende probleem.: de coax-kabel die van het verdeelkastje naar de modem loopt blijkt nu te kort te zijn (= ca. 15 à 20cm) als ik de modem op een degelijke wijze omhoog wil hangen.

Weet iemand toevallig waar ik een kant-en-klare telenet coax-kabel met F-connectoren kan vinden van ca. 50cm?

Liefst binnen een straal van zo'n 10 à 15km rond Kampenhout?

Bij de Gamma ed verkopen ze wel telenet-coax-kabel maar bij deze dienen nog zelf de connectoren op de kabel gezet te worden en ik zou dat wel best kunnen maar ik vind het een beetje gek om enerzijds een kabel van 10m te kopen als ik maar 50cm nodig heb en anderzijds is het een beetje gek om het benodigd gereedschap te kopen voor iets dat ik waarschijnlijk maar één keer ga gebruiken.

Vandaar dat ik hoop om ergens dus een kant-en-klare kabel met F-connectoren van ca. 50cm te kunnen kopen.

 

Alvast mijn oprechte dank.

 

Groetjes,

Bieke

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Thuisnetwerk opnieuw instellen

misschien hier:

Aarschotsesteenweg 552
3012 Wilsele
016 44 84 52
info@desander.be

 

of een andere electricien in de buurt.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes