"Waarom heb je dit dan alsnog aangevraagd?" 5 keer gevraagd voor ik ze liet langskomen: - Dame 1 aan de Telenet lijn: Je kunt de TV-Box bij elke Telenet winkel verkrijgen, hij is overal in voorraad. Je kunt hem niet alleen huren maar ook aankopen voor 249€. - Winkel die Telenet verkoopt: enkel te verkijgen bij Telenet's eigen shops. - Telenet Shop 1: niet in voorraad maar vanaf woensdag weer wel, dan kun je hem komen afhalen. - Telenet Shop 2: is enkel beschikbaar voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten. Grof! - Dame 2 aan de Telenet lijn: bestaande klanten kunnen hem enkel telefonisch bestellen, je kunt hem niet zelf installeren, er moet een installatuer langskomen. Ja, hij werkt met je modem only en kan na je router geplaatst worden, is niet meer zoals de Digibox/corder. Gezien de weelderige variëteit aan antwoorden leek de proef op de som nemen mij de enige oplossing. dat was dus vandaag met alweer een ander antwoord. En woensdag ga ik nog eens naar die Telenet Shop, wie weet krijg ik er gewoon eentje mee. Zelfde met die IPv6: veel mensen hebben er problemen mee, volgens jou komt de oplossing eraan, volgens de installateur vanmorgen waren er geen IPv6 problemen gekend. Alternatieven: - de antieke Digibox heb ik reeds gehad en toen was ie nog gewoon 720P terwijl ik al 10 jaar een Full HD plasma had. 't werd zo onderhand tijd dat er eens een 4K toestel aankwam. - ik heb nu CI kaartjes, iets opnemen is een ramp, je mag net zoals met een oude VHS recorder 20 minuten voor en na het programma opnemen om zeker te zijn dat je programma er helemaal opstaat. Helemaal geen interactiviteit, de TV gids is niet beter dan Teletext vroeger, je ziet niks van info en mag op het internet gaan opzoeken waarover een film gaat, welke aflevering er uitgezonden wordt van een serie en wanneer de volgende afleveringen/heruitzendingen zijn. En nee, ik zie helemaal niet in welk "recht" Telenet zou hebben om een klant die al twintig jaar flink betaalt een beter toestel te weigeren en welk recht ze zouden hebben om achter je router en firewall te geraken want daar gaat het altijd over en dat is ook waarom ze helemaal geen voorstander zijn van modem-only. Zowel toen ik verhuisde als wanneer ik een defecte modem had kwam de insstallateur met een router af en had ie zogenaamd geen modem bij tot ik hem naar huis stuurde en hij er toch eentje in z'n bestelwagen vond.
... Meer weergeven