@Pascal1 schreef: "Waarom heb je dit dan alsnog aangevraagd?" 5 keer gevraagd voor ik ze liet langskomen: - Dame 1 aan de Telenet lijn: Je kunt de TV-Box bij elke Telenet winkel verkrijgen, hij is overal in voorraad. Je kunt hem niet alleen huren maar ook aankopen voor 249€. >> klopt niet, AD2200 was idd 249 aankoop >> niet overal verkrijgbaar - Winkel die Telenet verkoopt: enkel te verkijgen bij Telenet's eigen shops. >> klopt deels (in gewone tijden wel) - Telenet Shop 1: niet in voorraad maar vanaf woensdag weer wel, dan kun je hem komen afhalen. >> volgens procedure (nog) niet - Telenet Shop 2: is enkel beschikbaar voor nieuwe klanten, niet voor bestaande klanten. Grof! >> Klopt deels, zonder in detail te gaan: maid in china... >> nieuwe klanten kunnen idd een tv box krijgen, bij een nieuwe afspraak is het gewoon zetten en installeren/activeren, wil je een bestaande order aanpassen dan is dit extra werk, tijd, is niet gewoon even een serienummer invoeren zoals bij de digibox & digicorder (compleet ander product) = wel tijdelijk, commerciële ruil zal terug mogelijk zijn in de toekomst - Dame 2 aan de Telenet lijn: bestaande klanten kunnen hem enkel telefonisch bestellen, je kunt hem niet zelf installeren, er moet een installatuer langskomen. Ja, hij werkt met je modem only en kan na je router geplaatst worden, is niet meer zoals de Digibox/corder. >> t'is te zien... residentieel kan je een conforme modem meegeven als self starter, bij business komt er een tech dit installeren. bij 2 boxen heb je ook recht op een tech. bestellen via telefoon klopt wel niet: zelfde maatregel zoals bij shops, mss wou deze medewerker wat regelen voor jou > klopt niet van die modem only/EMTA (mag niet) Gezien de weelderige variëteit aan antwoorden leek de proef op de som nemen mij de enige oplossing. dat was dus vandaag met alweer een ander antwoord. En woensdag ga ik nog eens naar die Telenet Shop, wie weet krijg ik er gewoon eentje mee. Zelfde met die IPv6: veel mensen hebben er problemen mee, volgens jou komt de oplossing eraan, volgens de installateur vanmorgen waren er geen IPv6 problemen gekend. >> probleem gaat over het publiek ipv6 adres op de bridged router na de modem (wordt aan gewerkt) daarnaast was er ook een andere issue met ipv6 (is reeds een fix voor dacht ik) Alternatieven: - de antieke Digibox heb ik reeds gehad en toen was ie nog gewoon 720P terwijl ik al 10 jaar een Full HD plasma had. 't werd zo onderhand tijd dat er eens een 4K toestel aankwam. - ik heb nu CI kaartjes, iets opnemen is een ramp, je mag net zoals met een oude VHS recorder 20 minuten voor en na het programma opnemen om zeker te zijn dat je programma er helemaal opstaat. Helemaal geen interactiviteit, de TV gids is niet beter dan Teletext vroeger, je ziet niks van info en mag op het internet gaan opzoeken waarover een film gaat, welke aflevering er uitgezonden wordt van een serie en wanneer de volgende afleveringen/heruitzendingen zijn. En nee, ik zie helemaal niet in welk "recht" Telenet zou hebben om een klant die al twintig jaar flink betaalt een beter toestel te weigeren en welk recht ze zouden hebben om achter je router en firewall te geraken want daar gaat het altijd over en dat is ook waarom ze helemaal geen voorstander zijn van modem-only. >> bwa klopt niet, op gebied van type modem mag de klant gewoon kiezen, EMTA verdwijnt idd, cv8560 in bridge is een goeie oplossing, support stopt gewoon na je emta of E-router Zowel toen ik verhuisde als wanneer ik een defecte modem had kwam de insstallateur met een router af en had ie zogenaamd geen modem bij tot ik hem naar huis stuurde en hij er toch eentje in z'n bestelwagen vond. >> vreemd maar zal er niet over oordelen, nu is het gewoon HGW of E-router *** Versta uw frustratie, ik antwoord trouwens gewoon op uw vragen/stellingen zodat het wat duidelijker is, hecht zelf groot belang aan correcte feedback, hopelijk heb je er wat aan
... Meer weergeven