Ik heb dit probleem ook. Op 23 september werden er 3 TV Boxen bij ons geïnstalleerd. Geen problemen ondervonden, maar sinds maandag 8 oktober is er een duidelijke stijging van het Internet verbruik te zien. Na veel en lang zoeken tot de conclusie gekomen dat het probleem enkel kon veroorzaakt worden door de TV Boxen, want als al het andere losgekoppeld werd, bleef ik een constant verbruik van 2Gb per uur zien in de Telemeter. Gisteren namiddag dan toch gebeld naar de Helpdesk en te horen gekregen dat er niets aan de hand was met het verbruik van de TV Box, dat die zeker niet in de Telemeter opgenomen werd (ondanks al wat hier al te lezen stond, inclusief de bevestiging door Telenet dat er inderdaad een probleem was). Na veel palaver overeengekomen met de Helpdesk medewerker dat ik gisteren avond de 3 TV Boxen gewoon van het netwerk zou halen. Heb dus gisteren om 21u30 de LAN kabel van alle 3 de TV Boxen losgekoppeld. And guess what ? Daar waar ik de laatste 3 weken iedere morgen om 5u een Internet verbruik (daluren) had van 10Gb, om 7U een verbruik van 14Gb, om 8u 16Gb, en ga zo maar door, had ik deze morgen om 5u een verbruik van 0,1 Gb. OM 7u was dat 0,28Gb. Lijkt mij toch duidelijk waar het probleem is, nee ? Zal straks om 9u de Helpdesk nog eens bellen. Benieuwd hoe ze deze keer gaan reageren. En vooral, benieuwd wat Telenet gaat doen zodat ik niet binnen enkele dagen als groot verbruiker naar verlaagde snelheid zalgezet worden tijdens de piekuren.
... Meer weergeven