@Ex-Netweter schreef:
@patrick37 schreef:
@Ex-Netweter kan jij dan ook uitleggen waarom telenet deze informatie geeft op hun eigen website :
https://www2.telenet.be/nl/business/inspiratie/efficiente-dienstverlening-met-servicenummers/
Je moet een 078 nummer zien als een doorgeschakeld gesprek. Achter een 078 nummer nummer zit een geografisch nummer.
Als jij bijvoorbeeld naar het 078 nummer van je bank of ziekenfonds belt, wordt het gesprek doorgeschakeld naar het regionaal kantoor van de bank, of naar een call center.
Er zijn dus altijd 2 gesprekken:
jij belt naar het 078 nummer (en betaalt hiervoor hetzelfde tarief als een nationaal gesprek).
je wordt doorverbonden met de eigenaar van het 078 nummer: dat gedeelte van het gesprek betaalt de onderneming.
Vandaar de uitleg in de bovengenoemde tabel dat de klant èn de onderneming elk een deel betaalt.
Dus voor de klanten die "gratis" bellen naar nationale nummers, is het gesprek naar 078 ook "gratis". Ik noem dat niet gratis: je hebt ervoor betaalt in je maandelijks abonnement.
..
Wat @Ex-Netweter in zijn oplossing aangeeft is inderdaad correct.
... Meer weergeven