Ik heb zonet de vraag gestuurd aan de klantendienst en ik vertrouw erop dat het in orde komt, ik ben al van in de vroege dagen klant bij Telenet met niets dan goede ervaring (ook na afloop van een mindere ervaring). Maar ondertussen zaagt mijn lieftallige echtgenote me de oren van de kop, dus ik post het ook hier even. Misschien vind ik hier iemand in hetzelfde schuitje, of wie weet met een oplossing. Hier mijn vraag aan de klantendienst... Ik ben niet 100% kundig, maar evengoed geen leek. Ik zit met een probleem dat mijn petje te boven gaat. Ik heb echt al vanalles geprobeerd, inclusief reset van mijn netwerk, powerlines naar fabrieksinstellingen, kabels veranderd, ... Wij hebben 2 Digicorders in ons netwerk. Eén is aangesloten via netwerkkabel, de andere via Powerline. Alles gaat prima. De Digicorders spelen elkaars opnames moeiteloos af. We hebben ook 1 Digibox in ons netwerk. De Digibox is aangesloten via Powerline. Tot voor 3 à 4 dagen speelde die ook vlekkeloos de opnames van de Digicorders af. Maar sinds 3 à 4 dagen... De Digibox speelt opnames nog altijd vlekkeloos af, maar op voorwaarde dat "hij de Digicorders heeft gevonden". Geregeld geeft de Digibox nu de melding "We hebben op dit moment geen Digicorder kunnen terugvinden. Mogelijke oorzaken:...". Ook de DLNA-toestellen blijken op dat ogenblik zoek te zijn. Dat kan gebeuren bij het aanzetten, maar evengoed tussendoor. Als de Digicorders en DLNA zijn gevonden, dan kunnen we perfect kijken. Maar als we daarna een andere opname willen bekijken, blijken Digicorders en DLNA geregeld onverwacht weer verdwenen. De 2 Digicorders vertonen overigens geen enkel probleem. Het ligt -lijkt me- niet aan mijn netwerk of Powerlines, aangezien alle andere netwerkfuncties op de Digibox altijd werken, en de opname vlot blijft afspelen zodra gestart. Alleen de detectie van de Digicorders vanuit de Digibox loopt frequent in de soep. En ik denk dat ik goed weet wat er via netwerk gebeurt en wat via de coax: - coax: tv-gids 2 dagen, tv kijken, kijken à la carte (incl terugkijk-tv), - netwerk: opvragen tv-gids +2 dagen, kijken opnames van andere digicorders, aanvragen à la carte (incl terugkijk-tv), DLNA. Op het ogenblik dat het probleem zich voordoet, vinden de 2 Digicorders elkaar trouwens perfect. De "mogelijke oorzaken" uit de foutmelding zijn dus zeker niet van toepassing op mijn situatie. Ook interactiviteit is niet het probleem, want ik kan de programmagids op de Digibox ruim in de toekomst opvragen, evenals à la carte en terugkijk-tv. Het allervreemdste: Alles via het netwerk werkt op de Digibox, alleen die detectie loopt spaak, maar als ik de netwerkkabel van de Digibox een seconde uittrek en terug insteek, dan worden de Digicorders en DLNA bijna onmiddellijk gevonden. Het valt me dan wel op dat het samenstellen van de opnamenlijst op dat ogenblik heel traag gaat, aan 1 à 2 seconden per lijn, al kan dat normaal zijn als die lijst onder normale omstandigheden misschien in de achtergrond wordt opgebouwd. Maar uiteindelijk werkt alles weer, al is het tijdelijk. Ik heb de Digibox ook al 2 keer herstart via "Toepassingen opnieuw installeren". Ook die 2 keer werkte alles weer, weliswaar alweer tijdelijk. Ik ben bereid om terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar ik ben daar geen fan van omdat wij onze eigen programmavolgorde gebruiken en dat is een ontzettend werk om dat terug goed te krijgen. Als dat het probleem met zekerheid oplost, dan doe ik dat natuurlijk wel, maar graag niet als "eerste probeersel".
... Meer weergeven