Normaal gezien en meestal loopt een nummer overdracht vlekkeloos en is grotendeels een automatisch gebeuren. Maar soms loopt de routering eens fout. Ik meen dat dit onder de bevoegdheid van BIPT valt. Net zoals bij internet moeten alle oproepen van een bepaald netwerk naar het juist netwerk gestuurd worden. Dus een nummer van proximus of een nummer van Orange of eender welke andere provider die en oproep doet moet richting de juiste provider gestuurd worden. Bij proximus kijken ze in eerste instantie of het nummer dat bij hen hoort naar een nummer in hun netwerk belt en dan verlaat het gesprek hun netwerk niet. Maar als Proximus in hun database niet aanduidt dat het bestemmingsnummer niet meer in hun netwerk zit maar wel op een extern netwerk dan loopt het in eerste instantie daar al verkeerd. Maar het kan ook verkeerd lopen verderop. Proximus stuurt misschien wel de oproep naar hun uitgang maar ergens hogerop staat de switch niet juist om dit naar het Telenetnetwerk te sturen dan loopt het ook verkeerd. Het is aan Telenet om de verschillende instanties te contacteren om te zien waar het verkeerd loopt. En meestal kan dit tot 4-5 werkdagen duren.
... Meer weergeven