Beantwoorden
RobbeV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Niet bereikbaar voor Proximus-klanten op vaste telefoon

Hallo,

 

Bijna 2 maand geleden zijn we hier volledig overgestapt naar Telenet (van Proximus). Sindsdien veel problemen ondervonden met onze vaste telefoon. Na de installatie werkte deze helemaal niet, dan weer wel... Maar sinds dat deze wel weer werkt (na bezoek van 3de verschillende technicus) lijken we niet meer bereikbaar voor Proximus klanten.

Bij de personen die ons willen bereiken gaat de lijn wel over, maar hier bij ons thuis komt er niets binnen.

Al verschillende keren contact opgenomen met klantendienst van Telenet Business. Na een eerste keer kregen we na enkele dagen te horen dat het probleem was opgelost. Maar dit was dan niet het geval. Dan weer opnieuw contact opgenomen om enkele dagen later opnieuw te horen dat het probleem normaal is opgelost en dat dit lag aan een retouringsprobleem bij Proximus. Ondertussen is het probleem nog altijd niet opgelost.

 

Kan iemand ons aub zo snel mogelijk helpen?

 

 

0 Likes
18 reacties
Ex-Netweter
 

Niet bereikbaar voor Proximus-klanten op vaste telefoon


@kristofDW  schreef:

Als je callforwarding gebruikt bij Telenet zal de forwarding reeds gebeuren bij Telenet zelf en zal hierdoor de router veranderen en is er geen extra router nodig. Het zal iets anders zijn als je bijvoorbeeld nog een PABX centrale hebben of voip gebruikt.


Ik ben altijd blij om bij te leren.

Kan je ons dan uitleggen wat je bedoelt met "een andere route" ??

 

Het gaat hier dus over het niet ontvangen van inkomende telefoons vanuit het Proximus netwerk op een geporteerde Telenet vaste lijn.

Wat verandert er dan als je "call-forwarding bij Telenet" instelt op je vaste lijn?

 

Volgens mij niets: als het inkomend gesprek vanuit Proximus het Telenet netwerk niet bereikt, dan zal zo'n call forwarding hier niets aan veranderen.

Proximus zal volgens mij geen andere route gebruiken (want zij zijn niet op de hoogte van zo'n call forwarding: dat gebeurt op de Telenet servers, toch?) ...

 


@Cru  schreef:
welja nummeroverdracht dien je 3 dagen op voorhand aan te vragen, bij installatie staat alles klaar in order

> installatie klaar? > tech start nummeroverdracht

 

soms blijft dit hangen of loopt er gewoon wat mis

fenomeen: klant kan enkel opgebeld worden door TLN nummers (heb op mijn werk gsm beide operatoren, al vaak getest)


Allemaal interessant om te weten, maar het is niet aan de klant om dat allemaal uit te vissen. En het maakt ook niets uit waar de portering verkeerd gelopen is (Proximus, Telenet, CRDC, ...)

Het is Telenet, als de huidige eigenaar van het nummer, om het op te lossen!!!

 


@Cru  schreef:
> telefoon zit toch aangesloten op modem Telenet he?

Ja natuurlijk, klant kan zelf bellen, en opgebeld worden!

0 Likes
RobbeV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 7
Happy New Year! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

Niet bereikbaar voor Proximus-klanten op vaste telefoon

Vaste telefoon inderdaad aangesloten op modem van Telenet. We hebben dan nog enkele lopers die verspreid staan.

0 Likes
Cru
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 469
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Niet bereikbaar voor Proximus-klanten op vaste telefoon


@Ex-Netweter  schreef:

@kristofDW  schreef:

Als je callforwarding gebruikt bij Telenet zal de forwarding reeds gebeuren bij Telenet zelf en zal hierdoor de router veranderen en is er geen extra router nodig. Het zal iets anders zijn als je bijvoorbeeld nog een PABX centrale hebben of voip gebruikt.


Ik ben altijd blij om bij te leren.

Kan je ons dan uitleggen wat je bedoelt met "een andere route" ??

 

Het gaat hier dus over het niet ontvangen van inkomende telefoons vanuit het Proximus netwerk op een geporteerde Telenet vaste lijn.

Wat verandert er dan als je "call-forwarding bij Telenet" instelt op je vaste lijn?

 

Volgens mij niets: als het inkomend gesprek vanuit Proximus het Telenet netwerk niet bereikt, dan zal zo'n call forwarding hier niets aan veranderen.

Proximus zal volgens mij geen andere route gebruiken (want zij zijn niet op de hoogte van zo'n call forwarding: dat gebeurt op de Telenet servers, toch?) ...

 


@Cru  schreef:
welja nummeroverdracht dien je 3 dagen op voorhand aan te vragen, bij installatie staat alles klaar in order

> installatie klaar? > tech start nummeroverdracht

 

soms blijft dit hangen of loopt er gewoon wat mis

fenomeen: klant kan enkel opgebeld worden door TLN nummers (heb op mijn werk gsm beide operatoren, al vaak getest)


Allemaal interessant om te weten, maar het is niet aan de klant om dat allemaal uit te vissen. En het maakt ook niets uit waar de portering verkeerd gelopen is (Proximus, Telenet, CRDC, ...)

Het is Telenet, als de huidige eigenaar van het nummer, om het op te lossen!!!

 


@Cru  schreef:
> telefoon zit toch aangesloten op modem Telenet he?

Ja natuurlijk, klant kan zelf bellen, en opgebeld worden!


kom het nog tegen ze dat de lijn aangesloten is op Proximus en de overdracht niet gestart is of blijft hangen 😛 

 

nuja ik zou order laten controleren...

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Niet bereikbaar voor Proximus-klanten op vaste telefoon

Normaal gezien en meestal loopt een nummer overdracht vlekkeloos en is grotendeels een automatisch gebeuren. Maar soms loopt de routering eens fout. Ik meen dat dit onder de bevoegdheid van BIPT valt. Net zoals bij internet moeten alle oproepen van een bepaald netwerk naar het juist netwerk gestuurd worden. Dus een nummer van proximus of een nummer van Orange of eender welke andere provider die en oproep doet moet richting de juiste provider gestuurd worden. Bij proximus kijken ze in eerste instantie of het nummer dat bij hen hoort naar een nummer in hun netwerk belt en dan verlaat het gesprek hun netwerk niet. Maar als Proximus in hun database niet aanduidt dat het bestemmingsnummer niet meer in hun netwerk zit maar wel op een extern netwerk dan loopt het in eerste instantie daar al verkeerd. Maar het kan ook verkeerd lopen verderop. Proximus stuurt misschien wel de oproep naar hun uitgang maar ergens hogerop staat de switch niet juist om dit naar het Telenetnetwerk te sturen dan loopt het ook verkeerd. Het is aan Telenet om de verschillende instanties te contacteren om te zien waar het verkeerd loopt.

En meestal kan dit tot 4-5 werkdagen duren.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes