Eerst gebeld naar telenet met de vraag of mijn problemen met telenet aan mijn kabel zouden kunnen liggen. Als antwoord kreeg ik te horen 'ofwel werkt een kabel, ofwel werkt hij niet'. Het kan dus niet aan de kabel liggen. Ik moest ook mijn kanaal veranderen van vast naar automatisch. Er kwam een technieker langs, die vertelde mij. Het is toch je kabel, die zal moeten vervangen worden. Dat is dan 75 euro extra betalen graag. Na protest bij telenet hebben ze deze laten rekening laten vallen. Zelf kan ik deze kabel niet vervangen, vermits ik niet weet of ik helemaal opnieuw moet doortrekken, of dat het de aansluiting van internet is op mijn bureau. Dan voorlopig maar overgeschakeld naar wi-fi. Maar ook hier viel mijn internet regelmatig uit. Ik heb vroeger nooit problemen gehad, maar volgens de technieker zou de regen de kleine badkamer zijn, (die ik alleen gebruik voor douche), de deur staar regelmatig open, (dus dezelfde luchtvochtigheid). En vroeger gaf dit nooit problemen. De technieker heeft het signaal gemeten op zijn laptop die hij verbonden had aan de telenet router. Die ga een goed signaal. Geen settings nagekeken op mijn mac, gewoon. Ik heb nu na bewaking van mijn wi-fi opnieuw 'conflicterende landcodes gekregen' als boodschap, dat heb ik vorige keer ook laten zijn, maar hier zijn ze gewoon niet op in gegaan.
... Meer weergeven