Ik begrijp dat het voor Telenet extra werk kan betekenen om alles wat na de Telenet-Modem komt ook aan te passen aan die nieuwe Telenet modem die ze plaatsen. Maar hoeveel betalen we Telenet niet per maand om een goede dienstverlening te bekomen? Als Telenet zelf voor die service in staat, zullen ze zichzelf wel organiseren zodat alles vlekkeloos verloopt, en dat hun modems duurzaam zijn, toekomstgericht, enz... zodat ze nog zelden moeten langs komen bij hun klanten. Na deze ervaring ben zelfs ik al voldoende onderlegd om te weten wat er moet gebeuren wanneer ze dezelfde router nogmaals vervangen ingeval van defect. Ik heb screenshots gemaakt van de huidige Telenetmodeminstellingen. Hoe moeilijk kan het zijn om een Telenet technieker dat aan te leren? Uiteindelijk heb ik maar een eenvoudige configuratie bestaande uit een standaard Telenet modem en een particuliere router (alle andere toestellen in de woning worden automatisch door mijn eigen router gestuurd, technisch gezien spreken we over slechts 2 toestellen die moeten kunnen communiceren: de Telenet modem en mijn eigen router). Mijn vaste computerwinkel heeft via TeamViewer mijn scherm overgenomen, en alles in 15 minuten tijd geanalyseerd en gefixt. Mijn thuisconfiguratie kenden ze niet (laat staan dat ze weten dat ik een alarm en camerabewaking heb aangesloten op het internet via mijn eigen router), die klantengegevens houden ze niet bij in hun systeem. Omdat ik alle hardware bij dezelfde winkel koop, heb ik niet moeten betalen voor deze service. Had ik wel moeten betalen, dan was dat aan een uurtarief van 60 euro excl BTW = 15 euro +BTW geweest. Is dat teveel voor Telenet, wetende dat ik maandelijks net geen 100 euro betaal? Wat als het de wekelijkse sluitingsdag was van die computerwinkel? Dan zaten we met 4 technisch werkloos thuis. Hoeveel zou dat kosten? Ik begin meer en meer te zeggen: "Less is more". Hoe méér technologie je in huis haalt, hoe méér miserie je op je nek haalt. Wat als straks alle huishoudtoestellen en je elektrische wagen(s) toegang krijgen tot het internet, al dan niet om stroom af te nemen wanneer er wind of zon is? Ik begin er alvast niet meer aan. Ik ben nochtans maar 52 jaar. Mijn ouders van bijna 80 jaar zijn er al lang vierkant gerust in. Dit is bovendien de hoofdreden waarom ik weiger zonnepanelen te leggen. Nog iets waarmee je miserie kan hebben. Terwijl je probleemloos stroom via Engie bekomt.
... Meer weergeven