Hallo, Sinds de update van onze TV-box(v1) naar softwareversie 5.15 vorige week heb ik het probleem dat de TV-box niet meer meteen opstart na het zenden van een opstart commando via infrarood wanneer deze in de 'eco-start' modus staat. Ter verduidelijking; ik gebruik een Logitech harmony om de TV-box aan te sturen en heb gemerkt dat ik nu telkens 2x een opstartcommando moet sturen wanneer de TV-box in eco-start staat. Eénmaal om de TV-box te wekken en een tweede maal om hem effectief op te starten. Probleem is dus dat wanneer ik alle apparaten inschakel via de harmony om TV te kijken de TV box niet mee opstart. In het begin dacht ik dat dit aan de harmony afstandsbediening zelf lag (miss kwam het IR signaal niet meteen goed toe op de TV box ofzo doordat deze een beetje was verschoven door het afstoffen), maar na een avondje debuggen kwam ik er achter dat dit probleem bleef zelfs wanneer ik de IR blaster rechtstreeks op het oog plakte van de TV-box. Telke malen moest er exact 2x een opstart commando verstuurt worden vooraleer de TV-box opstartte. Ik kwam er ook achter dat wanneer ik de TV-box uit 'eco-start' haalde in deze in 'normale start' of 'snelle start' plaatste, het oude gedrag terugkeerde en de TV-box wel meteen opstart bij het zenden van een enkel opstartcommando via IR. Via de normale afstandsbediening speelt dit probleem niet, maar deze stuurt zijn commando's via bluetooth en niet via infrarood. Ik heb de stroom al eens even van de TV-box gehaald via de aan - uit schakelaar achteraan op de TV-box, maar dit hielp niet. Aangezien het probleem is gestart vorige week woensdag (5/2) en dit wss ook de moment is dat softwareversie 5.15 is geïnstalleerd geweest op mijn TV-box, vermoed ik dat er ergens een bug zit in de combinatie van de Eco-start modus en het gebruik van een IR afstandsbediening. Zijn er hier nog mensen die hun TV-box aansturen via een Logitech Harmony die dit kunnen bevestigen? Voorlopig heb ik als workaround de TV-box in "normale-start" staan bij de energie instellingen maar het zou natuurlijk leuk zijn dat deze bug weer opgelost raakt. @Suzy, zoals vermeld in jouw sticky post van Software update v5.15 heb ik dit ook gemeld bij de Telenet support via het Whatsapp kanaal, maar daar begint men vanalles aan mijn TV-box te wijzigen (zonder resultaat uiteraard) en heb ik de indruk dat men het probleem niet goed begrijpt. Daarom doe ik de melding maar via deze weg. Alvast bedankt voor de hulp!
... Meer weergeven