Ik sukkel al een week met dit probleem, maar ik merkte op dat ik plots regelmatig de connectie kwijt raakte in online games op mijn windows computer (verbonden via ethernet). Dit gebeurt op willekeurige momenten. Soms gebeurt het elke 15 minuten en soms een 2 tal uur niet, maar het gebeurt wel sowieso meerdere keren per dag. Dit gebeurt ook enkel bij het spelen van online games. Ik heb dit ook al getest in verschillende games. Eerst dacht ik dat het aan de game zelf lag, maar dan merkte ik op dat dit mijn volledig internet op dit toestel offline haalde. Heb hiervoor al enkele keren met telenet gebeld maar zij beweren dat alles ok is met de verbinding en dat langs hun kant alles stabiel is. Dus zij kunnen mij niet verder helpen.. De reden dat ik toch nog steeds vermoed dat het netwerk gerelateerd is omdat ik mijn computer al eens heb verhuisd naar een andere locatie en verbonden ben geweest met een ander netwerk en daar had ik dan helemaal geen problemen. Bij mij thuis heb ik op hetzelfde netwerk ook al eens getest met een laptop en ook daarop blijken geen problemen te zijn. Hiervoor gebruikte ik dezelfde ethernet kabel en dezelfde modem. Voor de rest heb ik ook al allerlei zaken op hardware vlak getest, ook een computerwinkel vond niks mis met mijn computer zelf. Wat ik zelf heb getest:
Nieuwe netwerk kaart in computer
Andere ethernet kabels
Modem reset
Nieuwe modem gehaald bij Telenet
Netwerk drivers update
Nieuwe installatie van Windows op mijn computer
Logs van Windows bekeken voor errors -> niet het geval
Ik maak nu ongeveer een dik jaar gebruik van dit zelfde netwerk en heb nooit problemen gehad, maar dit probleem deed zich plots voor en heb het nog niet kunnen oplossen. Heeft er iemand dit toevallig al meegemaakt? Het lijkt precies alsof mijn netwerk volledig uitvalt (op 1 toestel/1 IP adres) wanneer het te veel internet wilt "gebruiken", namelijk online gaming. Mijn kennis over netwerken is eerder beperkt dus vroeg ik me af of er misschien bepaalde instellingen zijn voor mijn modem die ik kan in/uitschakelen waardoor dit opgelost geraakt? ik heb zelf nog nooit een instelling gewijzigd via MyTelenet en aan de telefoon werd er mij ook verteld dat zij niet recent (sinds vorige week) aanpassingen hebben gedaan.
... Meer weergeven