42184
netweters
|
18608
gesprekken
|
20102
vragen
|
Ik sukkel al een week met dit probleem, maar ik merkte op dat ik plots regelmatig de connectie kwijt raakte in online games op mijn windows computer (verbonden via ethernet). Dit gebeurt op willekeurige momenten. Soms gebeurt het elke 15 minuten en soms een 2 tal uur niet, maar het gebeurt wel sowieso meerdere keren per dag. Dit gebeurt ook enkel bij het spelen van online games. Ik heb dit ook al getest in verschillende games.
Eerst dacht ik dat het aan de game zelf lag, maar dan merkte ik op dat dit mijn volledig internet op dit toestel offline haalde. Heb hiervoor al enkele keren met telenet gebeld maar zij beweren dat alles ok is met de verbinding en dat langs hun kant alles stabiel is. Dus zij kunnen mij niet verder helpen.. De reden dat ik toch nog steeds vermoed dat het netwerk gerelateerd is omdat ik mijn computer al eens heb verhuisd naar een andere locatie en verbonden ben geweest met een ander netwerk en daar had ik dan helemaal geen problemen. Bij mij thuis heb ik op hetzelfde netwerk ook al eens getest met een laptop en ook daarop blijken geen problemen te zijn. Hiervoor gebruikte ik dezelfde ethernet kabel en dezelfde modem.
Voor de rest heb ik ook al allerlei zaken op hardware vlak getest, ook een computerwinkel vond niks mis met mijn computer zelf. Wat ik zelf heb getest:
Ik maak nu ongeveer een dik jaar gebruik van dit zelfde netwerk en heb nooit problemen gehad, maar dit probleem deed zich plots voor en heb het nog niet kunnen oplossen. Heeft er iemand dit toevallig al meegemaakt? Het lijkt precies alsof mijn netwerk volledig uitvalt (op 1 toestel/1 IP adres) wanneer het te veel internet wilt "gebruiken", namelijk online gaming.
Mijn kennis over netwerken is eerder beperkt dus vroeg ik me af of er misschien bepaalde instellingen zijn voor mijn modem die ik kan in/uitschakelen waardoor dit opgelost geraakt? ik heb zelf nog nooit een instelling gewijzigd via MyTelenet en aan de telefoon werd er mij ook verteld dat zij niet recent (sinds vorige week) aanpassingen hebben gedaan.
Probeer de tijdstippen te noteren en de dagen
Als het in de pik uren is kan het overbelasting netwerk zijn op straat
Nu dat base en hey er ook extra opzitten op de kabel merken toch een aantal klanten schommelingen
zeker in de pik uren
Meer kan je nu niet doen je hebt alles goed getest
Het gebeurt elke dag op willekeurige tijdstippen, een hele dag door. Het zou me raar lijken als dit "overbelasting op straat" is want op andere toestellen heb ik dit probleem helemaal niet
het is wel mogelijk dat gaming en surfen vertraagt als de upload van uw lijn volledig benut is. op die momenten ben je dan ook backups naar cloud aan het sturen op de achtergrond of dergelijke, of anderen op dezelfde modem die uploaden?
Als ik dit leest dan blijft enkel uw lokale netwerk over, daarom enkele vragen.
- Welke netwertoestellen heb je in uw netwerk (switch, AP, router, ...)
- gebruikt ge vast IP adressen in uw netwerk.
Ik heb enkel een modem van telenet waarop mijn computer rechtstreeks is aangesloten. Voor de rest heb ik zelfs niks qua IP adressen gewijzigd dus alles heeft de default(?) waarden voor zover ik weet.
Dat heb je zeer goed gedaan
Zal op straat liggen het probleem
Hou de gegevens goed bij van de storingen
Ze kunnen later zien van waar het probleem komt
en als op vaste tijdstippen is zullen ze op dat tijd stip in de gaten houden
kan altijd een stoorzender zijn het kan
Weet niet of dat iets kan helpen iets nieuw
Je weet maar nooit
Ik denk in de richting van een netwerkkabel die niet volledig ingestoken is of een defecte kabel. Kan je ergens de netwerkkabel uittrekken zonder het lipje in te drukken? Zo ja duw die kabel verder in de aansluiting zodat dit vastgeklikt wordt door het lipje. Als je nog altijd de storing hebt hierna, wiebel dan met elke kabel langs de kant van elke aansluiting om zo te proberen het probleem uit te lokken. Vervang zo nodig die kabel.
Hij heeft dit met een test kabel al gedaan
Er zullen werken op straat moeten gebeuren hij is niet alleen de laatste tijd gebeuren die overal
Veel nieuwe klanten na een tijd loopt er iets niet meer goed we horen dit nu overal bovenkomen
@luc55 ik ken zijn installatie niet en ik veronderstel jij evenmin. Sluit hij zijn computer rechtstreeks aan op de modem? Is er een kabel van de modem tot het lokaal waar hij de computer gebruikt met daar een utp-contactdoos? Ik zie hier twee mogelijkheden: zijn laptop is rechtstreeks met één enkele kabel aangesloten op de modem, zijn laptop is via twee kabels rechtstreeks aangesloten op de modem. Mogelijk is er een contact waarvan het lipje ontbreekt of het lipje ingedrukt blijft en dus de kabel niet vastklikt. Alles afgecheckt?
Vermits hij met andere toestellen de verbinding niet verliest, kan de oorzaak niet gezocht worden op straat.
Ik heb geen kristallen bol. Ik kan alleen maar suggesties doen wat nagekeken kan worden.
De computer is via een utp kabel aangesloten op de modem en de modem in de muur. Als ik het mijn laptop heb getest dan was het ook laptop - modem - muur.
Ik heb enkele dagen geleden een wifi dongle gekocht en als ik deze gebruik dan werkt alles wel perfect, maar ik snap absoluut niet hoe dit kan. Zoals reeds vermeld heb ik al allerlei dingen op hardware getest dus aan de computer zelf kan het niet liggen.
Nu heb ik sinds vandaag ook een nieuwe router (Asus RT-AXE7800) en nu werkt het plots ook, en voorlopig heb ik toch geen problemen meer. Ik gebruik nog steeds dezelfde utp kabels als voordien dus hieraan kan het niet liggen.
Ik kan dit zelf niet verklaren, maar dan lijkt het me toch een probleem op vlak van de modem? Een bepaalde setting dat plots mijn internet limiteerde in online games sinds exact 12 juni? Of de nieuwe router die games by default prioriteit geeft?
De nieuwe setup is dus: computer - router - modem - muur