@Joppeh schreef: Waar kan dit aan liggen? Mogelijks ontvangt je modem een te zwak signaal. Met de overstap naar een sneller abonnement ben je geüpgraded van een EuroDOCSIS 3.0-modem naar een EuroDOCSIS 3.1-modem. Om die hogere snelheden te kunnen halen gebruikt EuroDOCSIS 3.1 een aantal nieuwe technieken die hogere eisen stellen aan het signaalniveau van het coaxnetwerk. Met andere woorden EuroDOCSIS 3.1 is veel storingsgevoeliger. Daarom moet de coaxkabelverbinding vanaf de node tot aan je modem van onberispelijke kwaliteit zijn. Een node bedient vaak honderden klanten met binnenhuisinstallaties die niet altijd 100% in orde zijn, dus met elke EuroDOCSIS-upgrade vergroot de kans op signaalproblemen die instabiele internetverbindingen veroorzaken. Met een FRITZ!Box 6660 Cable kan je het signaalniveau zelf nakijken, maar ik vermoed dat de Telenet-modems op dat vlak dichtgetimmerd zijn en die informatie alleen door een Telenet-technicus kan nagekeken worden. Je hebt dus een Telenet-technicus nodig die het coaxsignaal komt nakijken om de oorzaak van het probleem te vinden en dit uiteindelijk te kunnen oplossen.
... Meer weergeven