Hallo, Na 3x contact met de helpdesk nog geen oplossing, hopelijk zit hier een slimme kop die een antwoord heeft. Ik heb een aansluiting bij Telenet aangevraagd en de aansluiting moet via luchtnet verlopen van aan de gevel van onze woning tot het aftakpunt op de paal. De lengte van de overspanning is 25 meter. Er was een technieker langs geweest om de situatie te bekijken omdat het aftakpunt van beneden op de paal naar boven verplaatst zou moeten worden. Hij ging daarvoor een aanvraag intern indienen. Dit was begin december. Ik dacht dat ik hier nog enige berichtgeving van ging ontvangen. Echter de afspraak voor aansluiting staat reeds van bij de aanvraag gepland voor binnen een week maar heb in de tussentijd nog geen officiële bevestiging gekregen dat de aansluiting kan doorgaan en welke kabel ik moet voorzien. Hiervoor reeds 3 maal met klantendienst gebeld en deze zeggen mij steeds dat alles doorgaat zoals gepland en dat ik gewoon een kabel moet voorzien volgens de kabelbrochure. Een gewone PE11 dus. Echter volgens mij mag je een PE11 zonder extra staalkabel niet gebruiken voor een overspanning van 25 meter te maken. Volgens mij heb ik dus een kabel met parallelle staaldraad/trekkabel (messenger wire) nodig om deze op te spannen. Bij de helpdesk horen ze het in Keulen donderen als ik hierover begin en zeggen ze dat ik een gewone kabel moet kopen. De kabels met parallelle staaldraad kan ik ook nergens online te koop vinden. Bij een aansluiting met luchtoverspanning, voorziet Telenet normaal zelf de kabel? Iemand advies wat te doen in deze situatie? Een gewone kabel is toch niet geschikt voor een overspanning of wordt deze aan een parallelle losse staalkabel bevestigd? Hartelijk bedankt!
... Meer weergeven