Voor het werk maak ik gebruik van Mandrill: https://mandrillapp.com/ Dit is een tool van gekende Mailchimp dat wereldwijd gebruikt wordt voor transactionele mailing. Daarstraks merkte ik op dat de site niet meer wou openen bij mij en ik volgende melding kreeg: mandrillapp.com heeft de verbinding geweigerd. Probeer dit eens: Controleer de verbinding Controleer de proxy en firewall ERR_CONNECTION_REFUSED Ik dacht eerst een algemeen probleem bij Mandrill maar dankzij een collega merkte ik dat de site wél nog geopend kan worden via andere netwerken dan Telenet. Als ik via mijn gsm naar de site surf dan word ik bovendien omgeleid naar deze pagina https://networkmsg.telenet.be/blocked/phishing/ Dat doet me dus vermoeden dat Mandrill door Telenet geblokkeerd wordt omdat de site beschouwd wordt als "phishing". Mailchimp (waartoe Mandrill behoort) is echter een wereldwijd gebruikt mailsysteem (het grootste zelfs volgens mij), dus het lijkt me raar dat Telenet zo'n site plots zou blokkeren (bij een of ander zeer louche kleien site kan ik dat natuurlijk begrijpen). - Is er een manier waarop ik dat momenteel zelf al kan omzeilen om toch op de site te geraken? - is dit iets dat vaker voorvalt en hoe gaat Telenet hier mee om? Wordt zoiets geautomatiseerd opgevolgd en zal men er vlug achter komen dat dit eigenlijk niet de bedoeling is, of op welke manier en hoe lang duurt het vooraleer zo'n site door Telenet terug gedeblokkeerd wordt?
... Meer weergeven