24748
netweters
|
152290
antwoorden
|
20688
vragen
|
Voor het werk maak ik gebruik van Mandrill: https://mandrillapp.com/
Dit is een tool van gekende Mailchimp dat wereldwijd gebruikt wordt voor transactionele mailing.
Daarstraks merkte ik op dat de site niet meer wou openen bij mij en ik volgende melding kreeg:
mandrillapp.com heeft de verbinding geweigerd.
Probeer dit eens:
Opgelost! Ga naar oplossing.
@medialoft schreef:Waar kunnen we terecht voor deze blokkering op te heffen?
Ik zou eens informeren bij abuse@telenetgroup.be
Of via het webformulier: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/abuse/
@gvv1 schreef:Hoe komt het dat Mandrill.com probleemloos werkt op mijn Ipad en totaal niet op mijn samsung smartphone.
Blokkering gebeurt door de Telenet DNS-server, maar je toestellen kunnen ook een andere DNS-server gebruiken en zo de blokkering omzeilen.
Eventueel gebruikt je iPad automatisch een DNS-server van Apple. (Privédoorgifte/iCloud DNS)
@Ex-Netweter schreef:
@medialoft schreef:
Waar kunnen we terecht voor deze blokkering op te heffen?
Ik zou eens informeren bij abuse@telenetgroup.be
Of via het webformulier: https://www2.telenet.be/residential/nl/web-forms/abuse/...
@Ex-Netweter correct, dit e-mailadres is inderdaad de beste manier om contact op te nemen of via het webformulier bij vragen omtrent blokkeringen. Zelf zouden we dit namelijk ook bij hetzelfde team moeten navragen.
DNS instelling krijg je normaal van je router, maar er zijn uitzonderingen.
Sommige applicaties doen zelf de DNS lookups naar servers van hun keuze.
Je kan bv je browser instellen om via DOH DNS lookups te gaan doen onafhankelijk van de systeem instellingen.
Om het kort te zeggen, DNS problemen opsporen kan tricky zijn.
Met ons bedrijf hebben we hetzelfde probleem ondervonden. Klanten en eindklanten ontvingen hun mails correct, maar de mandrillapp.com links konden door Telenet klanten niet geopend worden doordat dit domein bij Telenet geklokkeerd werd. Sommige van onze klanten ontvingen eveneens een stoppage:
We hebben via abuse@telenetgroup.be en via het eerder aangehaalde webformulier het probleem aan Telenet voorgelegd.
Nadien had ik ook telefonisch contact met de Telenet business support om het probleem toe te lichten waarna we doorverwezen werden naar de Tech dienst: tbtech@telenetgroup.be
Intussen hebben we via de abuse dienst wel reeds antwoord ontvangen dat mandrillapp.com inderdaad geblokkeerd was maar dat dit opgelost werd:
Zelf merk ik de oplossing nog niet en lijkt mandrillapp.com nog steeds geblokkeerd te zijn. Wellicht lost het zichzelf wel op eens de DNS wijzigingen overal doorkomen.
Doorgaans blijft de pagina bewaard door uw browser. Je moet daarom die pagina verversen. Bij de meeste browsers doe je dat door op het cirkelvormig pijljte te klikken dat bij de meeste browsers links boven staat. Mogelijk zelfs een paar keer verversen.
Dan ben je beter met een hard refresh ipv refresh page (als ik mag aanvullen) dit gebruik ik altijd op pc ipv de gewone redresh
Ctrl F5 (or Ctrl + F5) reloads the current page including the browser cache. It’s called Hard reload.
It means that the browser will not use the current cache but will be forced to download again all the files (js files, images, scripts, …). You will have the most fresh version of the page sent by the server.
On Apple / MAC, the shortcut is Command R (Command + R).
This behaviour will be the same on all web
_______________________
If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.
Bedankt @janne_man 🙂
Gelukkig weet ik dit als web developer wel 😉
Maar zoals @DeLLiAnO aangeeft is een hard refresh meestal wel een betere oplossing.
Je kan lokaal je dns ook refreshen door ipconfig /flushdns in de terminal te runnen, maar als Telenet nog steeds de oude DNS doorgeeft helpt dat natuurlijk ook niet 🙂
Voorlopig geeft surfen naar https://mandrillapp.com via Telenet DNS nog steeds een connection refused of een redirect naar http://networkmsg.telenet.be/blocked/phishing/?
Het probleem, dat volgens hun mail gisteren verholpen zou zijn, is vandaag dus nog steeds.
We zijn 24u verder. Normaalgezien zou de DNS-cache van Telenet nu toch moeten verlopen zijn.
Als Telenet het probleem effectief opgelost heeft, moet https://mandrillapp.com nu terug bereikbaar zijn.
Of gebruikt Telenet een DNS-cache van meer dan 24u?
Inmiddels kan ik ook via mijn gsm (waar ik niks gewijzigd had qua DNS) ook terug op Mandrill zie ik dus het probleem lijkt dan inderdaad volledig van de baan en dus ook opgelost door Telenet.