Ik heb vandaag ook exact hetzelfde probleem. Vrijdag had ik de laatste nieuwe modem opgehaald in een Telenet-winkel. Zaterdag verhuisden we dan ook, dus vandaar het bezoekje. Ze zeiden mij dat in eerste instantie de pods nog niet meteen zouden werken de eerste paar uur dat de nieuwe modem is aangesloten. Ik heb dan ook gekozen om nog geen pod mee te nemen aangezien ik ook niet echt wist tot hoe ver het wifi-bereik zou zijn in onze nieuwe woning. Zaterdagavond dan uiteindelijk toch via de Telenet-app een pod besteld. Achteraf 5 mail’s gekregen dat “de voorraad uitgeput is en de bestelling vertraging zal oplopen”. Vandaag dan naar de Telenet-winkel gegaan omdat zij mij zaterdag zeiden dat zij wel stock hadden. Ik zou dan de pod die ik besteld had na ontvangst binnen de 30 dagen mogen terugbrengen. (Ik ga ervan uit dat ik maar 1 nodig zal hebben). Ik wou dan de pod die ik van de Telenet-winkel heb gekregen installeren, en bij de eerste stap loopt het al mis. “Serienummer kan niet gevonden worden” of iets in die aard. Het enige serienummer van een pod dat ik op de Telenet-app zag, is hoogstwaarschijnlijk van de bestelde pod. (Deze kwam niet overeen met de pod die ik van de winkel gekregen had, en was ook nergens terug te vinden in de app). Uiteindelijk meer dan een uur bij telenet aan de lijn gehangen en hebben ze voor mij een dossier opgesteld. De medewerker zei mij het volgende: ”De pod die u van de Telenet-winkel hebt gekregen is waarschijnlijk een pod van de allerlaatste, nieuwe levering, deze start vooraan namelijk met het serienummer XB. De pod die u besteld heeft start met serienummer XA waardoor de telenet-app deze dus wel vind.” Met andere woorden, de serienummers van de pods die starten met XB vooraan staan hoogstwaarschijnlijk nog niet in hun “nieuwe systeem” waardoor deze ook niet gevonden kan worden op de telenet-app en deze dus niet geactiveerd kunnen worden. Het is dus voor mij nu wachten tot ofwel de pod die ik besteld heb aankomt, deze te houden en degene die ik al in bezit heb terug te brengen. Of als ze het probleem kunnen oplossen vóór dat de bestelde pod geleverd word, dat ik de pod die nu in mijn bezit is mag houden en de bestelde dan terug breng. Hoelang dit zal duren? Werkelijk waar geen idee. Vind het jammer dat het personeel van Telenet aan de telefoon altijd maar half en half weet waar ze mee bezig zijn. De ene weet het niet goed, word je doorverbonden en deze weet er ook weer niet alles van. Test uw materiaal voor je het op de markt brengt. Ik hoop voor hen in ieder geval dat de 3 gratis maanden voor de pod nog niet ingegaan zijn aangezien ik er niet eens gebruik van kan maken doordat zij hun producten niet goed testen... En ik dus ook geen weet heb hoelang dit zou duren. 3€/maand voor een pod? Zorg dan eerst dat alles deftig werkt.. En zorg dat personeel ook van dingen op de hoogte zijn en dat er niet 3 verschillende verhalen verteld worden...
... Meer weergeven