Ikzelf heb dit niet kunnen aflezen. Nadat ik de firmwareversie spelde voor de klantendienst konden zij mij bevestigen dat het deze versie is die op de modem geïnstalleerd staat. De klantendienst kan dit dus makkelijk nakijken. Als deze firmwareversie standaard op de nieuwe routers aangeleverd wordt, is de kans heel reëel dat ieder huishouden met deze router frequent disconnects heeft naar diverse TCP-sessies. Dit zorgt niet enkel bij gaming, maar bij nog veel zaken voor problemen en zou veel klachten van mensen met een F@ST3896LG-TN modem verklaren. Na wat research wist ik heel goed dat ik dit in één dag kon oplossen. Zoals reeds gezegd, kan niet iedereen dit zomaar in één keer oplossen. Vaak gaan meerdere telefoontjes met de klantendienst, bezoeken van techniekers, extra aankopen, raad zoeken bij iemand of op het internet, ... hier aan vooraf. Als Telenet een wifi6-systeem aanbiedt, dan mag men verwachten dat het ook zo goed mogelijk zal functioneren. Tuurlijk zullen er altijd wel wat problemen zijn, maar als er de mogelijkheid is om een frequent probleem relatief simpel op te lossen, lijkt het me geen slecht idee om deze optie op tafel te leggen. Laten we eerlijk zijn: als Ziggo het kan, kan Telenet dit ook. Mits de goede wil om een procedure op te starten. Het zijn praktisch twee identieke subsidiaries van Liberty Global maar ik weet natuurlijk niet in welke mate of als er tussen deze subsidiaries gecommuniceerd wordt. Downgraden naar een oudere firmware of upgraden naar de beta van de toekomstige firmware is natuurlijk ook niet ideaal, aangezien je dan mogelijks weer andere problemen hebt. Het is dan een kwestie van wat van belang is voor de consument en wat die verkiest. Op het Ziggo forum zijn er dagelijks mensen die vragen naar een andere versie van de firmware en hier vrijwel binnen één dag antwoord op ontvangen. Er zullen waarschijnlijk nog wat mensen telefonisch dergelijke problemen melden, geen idee of ze bij de klantendienst dan ook deze oplossing toepassen. Persoonlijk maakt het voor mij nu niet zo veel uit dat het nu nog een weekje zal duren. Ik zie wel wat ik als antwoord krijg van Telenet. Als ze dit niet willen oplossen, so be it. Dan kijk ik zelf wel voor het nodige.
... Meer weergeven