Er is vandaag terug een technieker (de vijfde) langs geweest, die heeft iemand van het SWAT team gecontacteerd en die heeft me later teruggebeld dat het gelukt was om de modem en pods te activeren. Ook mijn port forwards hebben eventjes gewerkt. Het probleem zit hem dus in die portforwards waardoor die de nieuwe modem en pods niet kon activeren. Hij heeft alle forwards verwijderd en dan lukte het wel. Nadien heeft hij de port forwards terug ingesteld en ze werkten allemaal. Tot ik een van de port forwards aanpaste en dan werkte geen enkele port forward meer. Het probleem ligt hem waarschijnlijk er in dat ik met de vorige modem een subnet van 192.168.1.x heb ingesteld (en dat ook zo wil). Maar als ik naar de port forwards instellingen kijk zie ik overal 192.168.0.x staan. De optie om het (algemeen) subnet in te stellen ontbreekt met die nieuwe modems. Maw, mij lijkt er wat mis te lopen met de interface van die port forwarding die geen rekening houdt dat men op een ander subnet zit dan het standaard 192.168.0.x. Men heeft een horrorcase aangemaakt om dit te escaleren. Blijkbaar zijn er in die zes maanden +70 interventies geweest op mijn modem om dit op te lossen.
... Meer weergeven