Hallo iedereen, Ik heb een probleem waar Telenet helpdesk mij niet kom helpen, en me naar jullie stuurde. Mijn setup: 2 internet verbindingen 1 Telenet (coax met gewone DOCSIS 3 modem) & 1 Proximus (VDSL BBox3) 1 laptop met 1 netwerk poort die eens met de Telenet-modem is aangesloten, en eens met de Proximus-modem is aangesloten via ethernetkabel. Mijn probleem: ik probeer een publieke IP te bereiken (bijvoorbeeld via een ping) in de range 80.107.132.XXX of in de range 94.64.72.XXX met mijn Telenet-verbinding en dit geeft me een time-out. Eens ik overschakel naar mijn Proximus-verbinding geeft die mij wel een antwoord. Uiteraard heb ik de server ook op verschillende poorten (die open staan op de server) proberen te bereiken via Telenet, maar ook zonder resultaat. Met mijn Proximus-verbinding is dit geen probleem. Ik heb ook andere apparaten geprobeerd met hetzelfde resultaat. Bijvoorbeeld: met mijn gsm op Telenet Wifi werkt dit ook niet, eens ik mijn wifi uitzet en ik op 4G van base zit werkt dit wel. Ik heb ook de firewall van Telenet uitgeschakeld. Ik heb mijn machine bij mij thuis ook in de DMZ gezet, om te zien als dit iets veranderd, maar tevergeefs. Ik denk dat er iets bij Telenet zelf is dat dit blokkeert, maar Telenet weet van niets, wie kan mij helpen?
... Meer weergeven