25.403
netweters
|
156.661
antwoorden
|
21.180
vragen
|
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem waar Telenet helpdesk mij niet kom helpen, en me naar jullie stuurde.
Mijn setup:
2 internet verbindingen 1 Telenet (coax met gewone DOCSIS 3 modem) & 1 Proximus (VDSL BBox3)
1 laptop met 1 netwerk poort die eens met de Telenet-modem is aangesloten, en eens met de Proximus-modem is aangesloten via ethernetkabel.
Mijn probleem:
ik probeer een publieke IP te bereiken (bijvoorbeeld via een ping) in de range 80.107.132.XXX of in de range 94.64.72.XXX met mijn Telenet-verbinding en dit geeft me een time-out. Eens ik overschakel naar mijn Proximus-verbinding geeft die mij wel een antwoord. Uiteraard heb ik de server ook op verschillende poorten (die open staan op de server) proberen te bereiken via Telenet, maar ook zonder resultaat. Met mijn Proximus-verbinding is dit geen probleem.
Ik heb ook andere apparaten geprobeerd met hetzelfde resultaat.
Bijvoorbeeld: met mijn gsm op Telenet Wifi werkt dit ook niet, eens ik mijn wifi uitzet en ik op 4G van base zit werkt dit wel.
Ik heb ook de firewall van Telenet uitgeschakeld.
Ik heb mijn machine bij mij thuis ook in de DMZ gezet, om te zien als dit iets veranderd, maar tevergeefs.
Ik denk dat er iets bij Telenet zelf is dat dit blokkeert, maar Telenet weet van niets, wie kan mij helpen?
vanuit mijn Telenet verbinding probeer ik de publieke IP te pingen dus dit is niet via een poort maar via Internet Control Message Protocol (ICMP), en gebeurd op layer 3 en is dus niet zoals UDP of TCP die gebruik maakt van poorten.
Maar buiten dit probeer ik ook een https connectie te maken op de poort 8443.
Als je veranderd van utp aansluting (door de verbinding te maken met andere router) ga in cmd op je laptop en voer eerst de opdracht ipconfig /renew uit. Zo zal je laptop een nieuw ipv4 adres krijgen dat in overeenstemming is met zijn aansluiting.
uiteraard voer ik dit ook uit. Door eerst een /release uit te voeren, en dan /renew.
Maar daar zit dus niet het probleem.
@Mano schreef:Mijn probleem:
ik probeer een publieke IP te bereiken (bijvoorbeeld via een ping) in de range 80.107.132.XXX of in de range 94.64.72.XXX met mijn Telenet-verbinding en dit geeft me een time-out.
Is het publiek IP adres dat je wilt bereiken jouw eigen IP adres?
Met andere woorden: je wilt een toestel binnen jouw netwerk bereiken via jouw extern IP adres?
Dat wordt heel waarschijnlijk geblokkeerd door de modem (rebind protection) en kan volgens mij niet uitgezet worden.
Neen deze twee IP-adressen zijn niet mijn eigen IP-adressen, het zijn IP-ranges die behoren tot een ISP in een ander Europees land.
Tof dat iemand de tijd heeft genomen om te zien waar die ranges zich bevinden, en tracert is inderdaad en goede piste
Telenet:
Proximus:
en als ik test op sites als ping.pe krijg ik alle request op groen ( met redelijk weinig losses)
en met mtr zie ik dat ze allemaal via 79.128.250.131 passeren als laatste hop.