xtiger
Freshman Beetjesweter
xtiger
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
03-03-2025
16:02
|
Lid sinds: 31-05-2016
Datum laatste bezoek: 03-03-2025 16:02
Ranking
Freshman Beetjesweter
22-02-2025
16:50
Hoi Beetje ingewikkelde vraag misschien maar hier gaan we. Situatieschets: Heb (binnenkort) een vakantieverblijf aan de Belgische kust. Twee tv’s, in beiden kan een Chromecast met Google TV. Er is enkel internet via een andere provider Thuis, op mijn hoofdadres heb ik een Telenet abonnement, met TV box / Playmore Ik heb de Telenet TV app eens op de Google TV Chromecast gezet op de slaapkamer tv thuis (geen TV box) dat werkte maar er moest een QR code gescanned worden, dus ik logde in via mijn telefoon eigenlijk, heb geen gebruikersnaam of wachtwoord in GoogleTV/TelenetTV App ingegeven. Deze QR code login methode was ook bij Amazon Prime, Netflix … Vragen; Kan ik de Telenet App gebruiken op de Google TV chromecast wanneer de provider niet Telenet is (ik veronderstel van wel, want dat wekt allemaal prima in het buitenland bv) Kan ik 2 TelenetTV apps tegelijk ‘draaien’ op beide TV’s? Moeilijkere vraag; Stel dat ik aan vakantieverhuur doe, Het idee is om een aparte vakantie Google account aan te maken om de Google TV Chromecasts te configureren, dus niet gelinked aan mijn persoonlijke Google account mochten huurders op de een of andere manier in ‘mijn Google’ dan kunnen rond snoepen. Ik zeg tegen de huurders ‘Bring your Own TV service’, is dat mogelijk? Als ze dan de TV inschakelen en ze zien het Google TV scherm, kunnen zij dan bv Netflix app starten en dan via die QR code inloggen met hun eigen NetFlix (of andere service)? Moet ik dan zeker zijn dat ik ben uitgelogd uit Telenet, Netflix, Amazon, HBO …? Als ik zelf niet in het appartement ben? Zijn er manieren dat je bv. na 24 uur ofzo automatisch wordt uitgelogd, want dat gaat weer zoiets zijn dat je vaak vergeet te doen. Bedankt!
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
Chromecast
22-07-2021
20:46
1
Iedereen bedankt voor de antwoorden, probleem opgelost. Heel gek eigenlijk; Zoals hier aangeraden sloot ik mijn laptop rechtstreeks aan op de modem, zelfde resultaat, dan probeerde ik met dezelfde kabel tegen beter weten in op een andere poort van de modem en ineens 250 Mbps op de laptop rechtstreeks! Router dan ook met die poort verbonden en probleem opgelost. Ook via Wi-Fi vlotjes boven de 200 Mbps. Dus ofwel is niet elke poort op die nieuwe modem een gigabit poort ofwel één of ander port speed/duplex negociatie probleempje. Bedankt allen!
... Meer weergeven
22-07-2021
17:25
Ik kreeg onlangs een mail van Telenet dat ik de nieuwe TV-Box kon ophalen in een Telenet punt om mijn oude/trage digicorder te vervangen (niet onverwacht want had me ingeschreven op een wachtlijst).
In het Telenet punt vertelden ze echter dat er een technieker moest langskomen om mijn oudere ‘Modem-only’ Docsis 3.0 CV6181E te vervangen.
Ik heb al jaren m’n eigen Cisco Gigabit VPN router, die probleemloos met de oude ‘Modem Only’ werkte.
Vandaag kwam de technieker, nieuwe TV-Box geïnstalleerd en de nieuwe Docsic 3.1 E-Router (CV8560E).
Voor zijn komst nog even een speedtest gedaan, zowel bekabeld (225 Mbps down 29 Mbps up 11 ms ping) en mobiel via WiFi (233 Mbps down 22 Mbps up 13 ms ping) om te kunnen vergelijken.
Dezelfde kabel werd gebruikt om van Telenet Router/Modem naar mijn router te gaan. Er is dus maar 1 poort aangesloten. Mijn router doet al de rest.
In de standaard instellingen van de modem (nog niet gebridged) geraak ik echter niet boven de 90 Mbps en 29 Mbps up) zowel bekabeld als via eigen Wifi.
Ik dacht dat dit zou liggen aan het feit dat er nu 2 routers op het netwerk waren met gekke routering tussen beiden en de snelheid halveerden en heb de technieker laten gaan.
Ik heb daarnet de modem gebridged (mac pass through eigenlijk) naar mijn router. Alles werkt wel zoals ik van een bridge verwacht (router krijgt bv. netjes een IPv4 publiek adres), maar ook in deze config net de dezelfde snelheid. Geraak niet boven de 90 Mbps.
Ik heb wel wat ervaring en het lijkt mij alsof er ofwel een cap staat op mijn snelheid of nog plausibeler dat op de een of andere manier de LAN poort(en) op de Telenet Modem maar 100 Mbps zijn?
Ik heb overal Gigabit toestellen en Cat 6 kabels en in de vorige setup (oude modem only) ging ik makkelijk over de 200 Mbps. In theorie zoul ik zelfs nog veel meer mogen verwachten.
Heeft iemand iets soortgelijks gezien en een oplossing gevonden ? Bedankt!
... Meer weergeven
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 22-07-2021 20:46 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig