Ik heb eind juli de upgrade gedaan naar windows 10. Sindsdien kan ik via mijn PC niet meer via yelo kijken. Ik heb geprobeerd via firefox, internet explorer 11 & de app. Allemaal geven ze hetzelfde probleem. Als ik op een post klik stopt het na "joining domain" en verschijnt de boodschap "Je kan op dit moment geen Live TV stream bekijken. Probeer later opnieuw". Even de debugger (F12) erop gezet, en bij mij gaat het mis bij de ajax request "http://yelotv.be/devman/verifydrm", de server geeft daarvoor een 500 terug. Al de rest geeft een 200 terug. In die 500 response zit een html body met content "An error occurred" en "Application error". In de request zelf wordt niks meegestuurd, behalve headers (waarden zijn vervangen met ***): GET /devman/verifydrm HTTP/1.1 Host: yelotv.be User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0 Accept: */* Accept-Language: en-US,en;q=0.5 Accept-Encoding: gzip, deflate X-Requested-With: XMLHttpRequest Referer: http://yelotv.be/tv Cookie: __utma=***; __utmz=***; telenet_generated_id=***; PHPSESSID=***; __utmb=***; __utmc=1; __utmt=1; telenet_device_id=***; web_generated_id=***; devicecheck=1; pvrboxes=***; clockcheck=1; ssmcache=*** Connection: keep-alive "downloads en updates inschakelen voor onderdelen die vereist zijn voor weergave van beveiligde inhoud" is aangevinkt in silverlight. Update 1: Nog wat meer info, na vergelijking met een laptop waar yelo wel werkt. Er worden 2 "logtext" boodschappen naar de server gestuurd: "The PlayReady License server returns an error that is specific to the service." en "Device and Portal Id Mismatch." Wanneer ik ga kijken bij "Mijn toestellen voor Yelo TV" in "mijn telenet" staat er er voor mijn PC een melding "Niet gekend We konden je toestel niet herkennen, maar dit heeft geen invloed op je Yelo TV-ervaring op dit toestel" Update 2: Vóór die logtext boodschappen wordt een SOAP bericht naar http://lprdrm.yelo.prd.telenet-ops.be/prlc/rightsmanager.asmx gepost. Als antwoord krijg je een kleine stacktrace + een foutmelding van de server: <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><soap:Envelope xmlns:soap="http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope /" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xmlns:xsd="http://www.w3.org/2001/XMLSchema" ><soap:Body><soap:Fault><faultcode>soap:Server</faultcode><faultstring>System.Web.Services.Protocols .SoapException: Service Specific Error at Microsoft.Media.Drm.RightsManager.ConvertRmServerExeception(RMServerException ex) at Microsoft.Media.Drm.RightsManager.AcquireLicense(XmlDocument challenge)</faultstring><faultactor >http://lprdrm.yelo.prd.telenet-ops.be/prlc/rightsmanager.asmx</faultactor><detail><Exception><StatusCode >0x8004c604</StatusCode><CustomData>Device Id Not Recognised</CustomData></Exception></detail></soap :Fault></soap:Body></soap:Envelope> Geen idee wat ik moet doen om mijn device Id kenbaar te maken. Ik heb al een poging gedaan om mijn PC te verwijderen en dan opnieuw toe te voegen, maar dat heeft niks opgeleverd. Hopelijk kan iemand technisch van telenet hier iets meer mee. Lijkt mij sowieso een error waar ik zelf niks voor kan doen.
... Meer weergeven