Hoe ben je zeker dat de afzender de mail verstuurd heeft? ben je zeker dat de afzender geen bericht terug gekregen heeft dat de mail niet correct ontvangen is. De afzender kan zeggen wanneer exact de mail verstuurd is. Dat is essentiële informatie om te kunnen uitzoeken of en waar het misloopt. Niet door u, maar de afzender, zijn e-mail provider en uw e-mail provider. Als er zaken mislopen, lopen ze mis telkens als het dezelfde omstandigheden zijn. Bent u de enige klant van de bank met een Telenet e-mailadres? Neen. Ontvangt geen enkele klant van uw bank nog e-mails op hun telenet adres? Wat is het verschil tussen zij die wel email krijgen van uw bank op hun telenet adres en zij bij wie de mail verdwenen is? Enkel deze laatste vraag is het begin van de oplossing van het echte probleem. Spam filters zijn zelflerend. Stel dat u naast de nodige en noodzakelijke mails van de bank, dat je ook regelmatig reclame krijgt. Je reactie weer eens reclame, naar de spam ermee. Na een paar keer kan de zelflerende spamfilter alle mail van de bank als spam beschouwen. Exact dit kan niet uw probleem zijn want dan zou je die in de spambox krijgen. Maar er is meer. Quasi alle grote verzenders van e-mail werken samen met dienstenfirma's voor het verzenden. Het kan daar al zijn dat de uitgaande mail geblokkeerd wordt. Dus nog altijd onder de bevoegdheid van de afzender, maar de afzender zelf ziet het niet en weet het ook niet. Telenet kan het ook niet weten, want de mail is niet tot bij Telenet gekomen. Fictie? Neen, ik heb dit meegemaakt met mail van de Netweters. Met een alias op uw telenetmailbox zal in dat geval de mail doorkomen. Mijn bevindingen kan je hier vinden. Wat ook mogelijk is: nooit geen mail gekregen die niet voor u bestemd, maar die wel bij u terechtkomt omdat de afzender ergens een teken vergeten of teveel gezet heeft of een teken verkeerd en het daardoor uw e-mailadres is en niet van de persoon aan wie de afzender dacht een bericht verstuurd te hebben.
... Meer weergeven