Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Het lijkt er op dat mijn facebook account gehackt is want ik kan niet meer inloggen met mijn gebruikelijk wachtwoord. Telkens verschijnt de melding dat dit een oud wachtwoord is. Eén keer kwam ook de melding dat mijn wachtwoord zaterdag gewijzigd werd terwijl ik dat niet gedaan heb.

Ik heb nu getracht om mijn account te herstellen volgens het stappenplan van facebook maar dat wil niet lukken.

Ik moet mijn emailadres ingeven en dan zou er een code gestuurd worden en die komt dan ook maar daarna wordt er nog gevraagd hoe er een soort van verificatie kan gevraagd worden. Als ik aangeef via mijn gsm-nummer dan komt er geen sms binnen en via een ander emailadres dan komt er geen mail binnen.

Omdat ik het al zo dikwijls geprobeerd heb, kreeg ik ook de melding dat mijn account geblokkeerd wordt. (zie foto in bijlage)

Hoe kom ik terug op mijn account?

Hoe kan ik contact opnemen met facebook zonder dat ze mijn emailadres en wachtwoord vragen want met die (gehackte) gegevens kom ik nu dus geen stap meer verder.

En wat kan er al dit tijd met mijn account gebeuren of gebeurd zijn?facebook - gehackt - misbruik.jpg

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: facebook gehackt

0 Likes
24 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

@toontje 

Het is goed mogelijk dat ze je gegevens hebben aangepast in je account bij de hackers. Mijn collega heeft dit ook aan de hand en heeft direct een nieuw account aangemaakt. Had die nog in mijn vrienden lijst en zag dat zijn naam en alles is aangepast geweest. Direct verwijderd uit mijn lijst. 

Maar als ze alles hebben aangepast in je bestaande account kun je zelf niet veel meer doen in de account. Weet nu niet of je daar je email adres in had + je gsm nummer maar als dat zo is dan hebben die wel jou gegevens. Ik zou ten eerste dat soort info er nooit in zetten ( heb ik ook niet ) ten tweede denk ik dat je beter een ander account aanmaakt. Als je dat niet wil doen best eens zien of je via via toch ergens erin geraakt. Al acht ik die kans kleiner op dit moment. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Oof, echt niet aangenaam om zoiets te ontdekken...  

Vermoedelijk heeft de hacker meteen je wachtwoord aangepast, het gsm nummer aangepast en dan 2 Factor Authentication geactiveerd? Dat kan ook de reden zijn dat je geen mails of sms'en hierover krijgt. 

Wat je kan verwachten? Meestal gaan ze je vrienden pm'en in de hoop ze ook te hacken, dus ik zou misschien al wat mensen proberen te waarschuwen. 

Ik zou misschien snel een nieuwe Facebook aanmaken, en dan via de support gaan en het uitleggen? 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Mijn gsm-nummer heb ik niet in de account gezet maar ik heb het nu wel ingegeven om via die weg de code te krijgen om mijn account te herstellen.

Is dit nummer nu bij de hackers bekend?

En indien ja, kunnen de hackers dan op mijn kosten bellen en sms-en?

Kan ik bij Telenet een ander nummer vragen?

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5867
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

@toontje 

Waar jij je nummer allemaal hebt gedeeld weet ik niet en ik hoop dat die niet op je Facebook account zichtbaar is anders kunnen ze veel tegenwoordig. Ja bellen en sms'en zal minder zijn want er zal geen simkaart zijn maar goed naar een andere provider gaan of aankopen doen is wel aan de orde. En vooral dat laatste die aankopen want jij krijgt de factuur hun niet. 

Je kan altijd een ander nummer aanvragen als je zeker wil zijn maar zolang jij zeker bent dat jou nummer niet in Facebook bekend is dan moet je paniek hebben. Als jij daar echte originele email adres in hebt staan ook die dan goed checken en eventueel veranderen. 

Zie ook goed dat als je berichten krijgt van andere dat dit ook van hun kan afkomen. Want jij hebt daar ook persoonlijke foto's op staan en ook dat kan misbruikt worden. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Op dit moment denk ik er over na om maar te stoppen met facebook.

Maar als die gehackte account blijft bestaan, kan die uiteraard misbruikt worden.

Hoe kan ik die nu laten verwijderen?

Ik kan niet meer inloggen en ik kan nergens terugvinden hoe ik in contact kan komen met facebook.

 

FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

@toontje Zelf geen ervaring mee met Facebook. Paar jaar geleden is mijn Instagram gehackt geweest en kreeg ik snel berichten van mijn vrienden met de vraag waarom mijn naam ineens Russisch was. Ik heb toen snel nog het wachtwoord kunnen aanpassen en meteen 2FA geactiveerd op alle social media en belangrijke accounts. 

Ik zou vragen aan je vrienden om die account te rapporteren, vroeger was er zelfs een manier om zo je account terug te recupereren. Succes alvast! 
En denk eraan, 2FA. Op alles. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Rik12
Freshman Veelweter
Berichten: 251
Een bus vol! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

en zelfs 2FA is niet 100% waterdicht ik heb ooit eens 100den verzoeken achter elkaar gehad om in te loggen op mijn microsoft account en ja je moet ze 1 per 1 afkeuren leuk hoor als je er zoveel krijgt 🙄 uiteindelijk zelf ingelogd en wachtwoord veranderd er was ook een ip adres uit Maleisië te zien als ik de login geschiedenis bekeek ik zal tijdens die "100den" 2FA verzoeken in mijn haast op goedkeuren  geklikt hebben.

Heeft weinig gevolgen gehad wel krijg ik sinds dan regelmatig phishing emails maar ik negeer ze.

0 Likes
FilipD
Moderator
Berichten: 186
De magic number! It's your ninth party! Even demarreren... Lezersgoud. Respect!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Oof ja, als ze zo constant proberen te triggeren.. Maar buiten dat Instagram verhaal is mijn EA account dan ook weer 8 jaar geleden gehackt. Je mag dan een enorm sterk paswoord hebben maar ze geraken er toch altijd aan. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
nancy1981
Professional Beetjesweter
Berichten: 14
Dag van de Chocolade Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

normaal gezien kan je je wachtwoord derict laten resetten door gebruik van uw pasport. ik had dit probleem en heb dan voorkant van mijn pasport moeten doorsturen naar facebook zelf waardoor mijn account derict weer werkte voor mij.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?


@FilipD  schreef:

En denk eraan, 2FA. Op alles. 


Een gouden raad. Spijtig dat het bij Telenet nog altijd niet kan. Ik herinner me hoe we jaren lang een wachtwoord van maximum 8 karakters konden gebruiken. Laten we hopen dat 2FA deel uitmaakt van die (niet meer zo) nieuwe software waarmee zoveel probleem zijn.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?


@toontje  schreef:

Op dit moment denk ik er over na om maar te stoppen met facebook.

Maar als die gehackte account blijft bestaan, kan die uiteraard misbruikt worden.

Hoe kan ik die nu laten verwijderen?

Ik kan niet meer inloggen en ik kan nergens terugvinden hoe ik in contact kan komen met facebook.

 


Stoppen met Facebook: zeker een goed idee. De kans is groot dat je "vrienden" het niet eens merken. Ik heb het jaren geleden zelf gedaan en nooit meer omgekeken.

Wat je account betreft: deze heb je al geprobeerd, vermoed ik?

https://www.facebook.com/hacked

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Dat had ik inderdaad al geprobeerd maar wat ik ook doe, altijd wordt mijn wachtwoord gevraagd en omdat dat dus gewijzigd is, wordt dat niet aanvaard.
Wel vreemd want om mijn account te herstellen wordt soms gevraagd 'vul een oud of nieuw wachtwoord in' en toch lukt het niet met mijn oorspronkelijke wachtwoord wat op dit moment dus het 'oude' is.

En omdat ik het al zo dikwijls gedaan heb, kan ik 'die functie' nu niet meer gebruiken. Zie printscreen van 'je bent tijdelijk geblokkeerd' in mijn eerste post. Al begrijp ik niet echt wat er met 'die functie' bedoeld wordt.

Dat mijn account gehackt is daar zal ik niet veel meer aan kunnen doen maar ik zou hem wel graag willen verwijderen of blokkeren. Is dat op een of andere manier nog mogelijk? Ik wil immers vermijden dat er misbruik van gemaakt kan worden, als het daar al niet te laat voor is.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5239
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Ik heb niet alles gelezen, maar heb je hier iets aan?

https://www.facebook.com/help/3434203120011796?cms_id=3434203120011796


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Door het opsturen van de identiteitskaart zou ik dus terug kunnen inloggen op mijn account.

Volgens https://www.facebook.com/help/159096464162185?helpref=faq_content moet enkel naam en geboortedatum of naam en foto zichtbaar zijn.

Los van het feit of internet op zich veilig is, vraag ik me af of het veilig is om die gegevens door te sturen naar Facebook.
Mijn naam en geboortedatum staan in mijn profiel dus die gegevens hebben de hackers op dit moment al. Een foto hebben ze (denk ik) niet.

En is het 100% zeker dat ik, na het doorsturen van die gegevens, terug kan inloggen op mijn oude account en kan die dan, uiteraard na wijziging van het wachtwoord, nog veilig gebruikt worden?

Indien niet, dan zou ik hem toch op zijn minst willen verwijderen zodat hij ook niet misbruikt kan worden.

 

0 Likes