Beantwoorden
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Het lijkt er op dat mijn facebook account gehackt is want ik kan niet meer inloggen met mijn gebruikelijk wachtwoord. Telkens verschijnt de melding dat dit een oud wachtwoord is. Eén keer kwam ook de melding dat mijn wachtwoord zaterdag gewijzigd werd terwijl ik dat niet gedaan heb.

Ik heb nu getracht om mijn account te herstellen volgens het stappenplan van facebook maar dat wil niet lukken.

Ik moet mijn emailadres ingeven en dan zou er een code gestuurd worden en die komt dan ook maar daarna wordt er nog gevraagd hoe er een soort van verificatie kan gevraagd worden. Als ik aangeef via mijn gsm-nummer dan komt er geen sms binnen en via een ander emailadres dan komt er geen mail binnen.

Omdat ik het al zo dikwijls geprobeerd heb, kreeg ik ook de melding dat mijn account geblokkeerd wordt. (zie foto in bijlage)

Hoe kom ik terug op mijn account?

Hoe kan ik contact opnemen met facebook zonder dat ze mijn emailadres en wachtwoord vragen want met die (gehackte) gegevens kom ik nu dus geen stap meer verder.

En wat kan er al dit tijd met mijn account gebeuren of gebeurd zijn?facebook - gehackt - misbruik.jpg

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: facebook gehackt

0 Likes
24 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Naast je eID kan je blijkbaar ook je rijbewijs gebruiken. Naam en geboortedatum is al voldoende, dus een foto van jezelf hoeft niet per se (jij hebt geen enkele foto van jezelf op Facebook?).

Je mag de foto niet bewerken, dus knip wat stukjes papier en leg ze op de gegevens die ze niet nodig hebben (kaartnr., handtekening, foto).

Tenzij je je geboortedatum gebruikt als wachtwoord denk ik niet dat je veel mis kan doen.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Ik heb uiteindelijk mijn identiteitskaart doorgestuurd naar facebook waarbij enkel mijn naam en geboortedatum zichtbaar waren zoals vermeld bij hun instructies.

Zie https://www.facebook.com/help/159096464162185?helpref=faq_content

Alle andere gegevens werden met papiertjes afgeplakt.

Antwoord van facebook:

Helaas kunnen we het identiteitsbewijs dat je hebt gedeeld niet gebruiken om je identiteit te bevestigen. Dit is er mogelijk aan de hand met de foto van je identiteitsbewijs:

De volgende gegevens moeten duidelijk zichtbaar zijn op je identiteitsbewijs:  je naam. je foto, je geboortedatum.

Ga voor meer informatie over waarom je identiteitsbewijs mogelijk is afgewezen en wat je kunt doen naar: https://www.facebook.com/help/1002318563746662?ref=cr

Dit staat dus haaks op hun eigen instructies waar duidelijk staat:  ‘Het identiteitsbewijs dat je ons stuurt moet een van het volgende bevatten: je naam en geboortedatum of je naam en een foto.’  Het gaat hier dus om ‘of’ en niet ‘en’.

Ik denk dat het doorsturen van een identiteitskaart met naam, geboortedatum en foto de deur open zet (of toch minstens op een kier zet) om misbruikt te worden.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring/beslissing van facebook gehad en hoe werd het dan opgelost?

Facebook om verdere uitleg vragen is niet mogelijk want het is een noreply-mail.

 

Dank voor alle info.

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Omdat er op mijn vorige vraag geen antwoord meer kwam, had ik onderstaande vraag in nieuwe topic gezet maar blijkbaar mag dat niet, wat me niet bekend was.

Bij deze dus de vraag dan toch maar hier in de hoop dat iemand deze topic nog opent.

Mijn facebook-account is dus gehackt: emailadres en wachtwoord werden gewijzigd. Ik kan dus zelf niet meer in mijn account.

Om die te herstellen had ik, volgens de instructies van facebook, een foto gemaakt van mijn ID waarop enkel naam en geboortedatum zichtbaar waren. De rest werd met papiertjes afgeplakt. Daarop kreeg ik een mail met melding dat die niet aanvaard werd want ook de foto zichtbaar zou moeten zijn, wat dus indruist tegen hun eigen instructies.

Toch maar een nieuwe foto gemaakt waarop dus naam, geboortedatum en foto zichtbaar zijn. De rest weer afgeplakt met papiertjes.

Maar het lukt me niet om dit naar facebook te sturen. Telkens moet ik mijn emailadres en/of wachtwoord invullen maar omdat dat gewijzigd is, kan ik dat dus niet ingeven.

En omdat ik het al zo dikwijls geprobeerd heb, krijg ik ook de melding dat mijn account geblokkeerd wordt.

Toen ik de eerste keer alles opstuurde kwam ik (misschien toevallig?) ergens terecht waar die gegevens niet gevraagd werden. Die site krijg ik niet meer te zien.

Wie helpt me verder?

0 Likes
Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Heb hetzelfde meegemaakt. Facebook is sowieso niet te bereiken. Qua service is dat een dikke nul.

Gewoon een nieuw account maken en het oude vergeten. Dat is ook het enige wat ik kon doen. Niet leuk maar het leven gaat voort...

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Met 'de aanhouder wint' in het achterhoofd ben ik blijven proberen en het is me na bijna vier maanden gelukt om terug in mijn account te kunnen.

Dank aan iedereen die op mijn bericht gereageerd heeft.

Deze topic mag dus gesloten worden.

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Heb je 2FA nu geactiveerd?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jelleuuh
Professional Weetjesweter
Berichten: 39
Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag Star Wars Day

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Wel straf en benieuwd hoe je hun dan bereikt hebt. Ik kon langs geen kanten contact met iemand leggen...

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Het is me niet duidelijk wat bedoeld wordt met '2FA'.

Misschien of ik een tweede facebook account gemaakt heb?
Dan is het antwoord 'nee' want ik hem mijn eigen account kunnen herstellen.

Als er iets anders mee bedoeld wordt, dan graag meer verduidelijking.

 

0 Likes
toontje
Experienced Meerweter
Berichten: 95
Full speed writing! Warming up? De vlam zit erin. Goed bezig!

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

Ik heb ook geen contact kunnen maken met facebook maar ik ben blijven proberen om in te loggen (met mijn door de hacker gewijzigde gegevens dus) en plots verscheen weer het venster waarbij ik mijn deels afgeplakte id kon doorsturen. Misschien puur toeval en heb ik dus geluk gehad.

Daarna kwam er nog een mail om mijn wachtwoord te wijzigen en een code waarmee ik dus weer kan inloggen op mijn eigen account.

Bij nazicht blijkt dat daar in die vier gehackte maanden geen misbruik van gemaakt is. Alles ziet er nog helemaal oké uit en niemand van mijn vrienden heeft een vreemd bericht van mij ontvangen.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5240
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Facebook gehackt, verificatie lukt niet. Wat nu?

2FA op Facebook instellen:

https://m.facebook.com/help/148233965247823/?locale=nl_NL&_rdr&wtsid=rdr_0SkNykrvVCfN8QjYo


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.